Dzisiaj jest 19 gru 2018, 4:08 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Diagnostyka

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

darek445

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 20 lut 2018, 18:05
  • Lokalizacja: Starachowice
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Diagnostyka

Post17 cze 2018, 21:06

Witam czym diagnozować i kasować błędy w żabie z 1999 roku
Offline
Awatar użytkownika

arek

  • Posty: 77
  • Rejestracja: 18 lip 2013, 21:05
  • Lokalizacja: Lublin
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2013

Re: Diagnostyka

Post17 cze 2018, 23:55

Najlepiej interfejsem diagnostycznym Renault " CAN CLIP" :)
PIKUR, LIKUR i Safrane :)
Offline

KamilTwingo

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 24 lis 2015, 14:22
  • Lokalizacja: Podkarpacie
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Re: Diagnostyka

Post18 cze 2018, 0:58

Oczywiście najlepiej Clip-em ale to jest dość drogie i skomplikowane rozwiązanie. Kup sobie interfejs ELM 327 Bluetooth i ściągnij apkę na telefon. Dogaduje się z żabą idealnie,, oprócz kasowania błędów i wyświetlania będziesz miał podgląd na obroty silnika, korekty wtrysków, spalanie, napięcie na aku, dane z sond lambda czy dane z map sensora. Ogólnie dużo tego, mogło by być więcej ale do kasowania błędów i podstawowej diagnostyki starczy. Na forach dla mechaników powiedzą że ELM do kitu i faktycznie potrafi przekłamywać parametry. Ale dam Ci przykład z własnego podwórka.
Zapalił się check engine i autko dostało kaganiec i powyżej 105 -110 jechać nie chciało
ELM pokazał Błąd drugiej sondy lambda, błąd katalizatora
Potem w parametrach na żywo okazało się że lambda jest martwa
Na kanale okazało się że poprzedni właściciel wymieniał sondę i ją wspawał, tak wspawał sondę w wydech. Nie miałem tego czasu zrobić wtedy nie mówiąc o tym że musiałem załatwić nową sondę a miałem wyjazd do Krakowa. Że błąd odcinał moc żaby to z telefonu kasowałem sobie błędy ;P.
Ostatnio zapalił mi się Check "Błąd pochłaniacza par paliwa" i faktycznie wtyczka się poluzowała. ELM jest super ale musi Ci się udać żeby się dogadał z autem, zakładam że to twingo i twingo to będzie dobrze ale tego ELM-a kupiłem żeby zdiagnozować Scenica z 2000r i niestety nie podłączy się. Interfejs kosztuje 20zł na allegro i serio się przydaje. Wiadomo dużych możliwości to to nie ma ale jak masz podgląd parametrów i podgląd błędów to już coś zdziałasz.
Offline

darek445

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 20 lut 2018, 18:05
  • Lokalizacja: Starachowice
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Diagnostyka

Post18 cze 2018, 8:39

A kablem do lapka idzie jakoś podpiąć ?
Offline

KamilTwingo

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 24 lis 2015, 14:22
  • Lokalizacja: Podkarpacie
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Re: Diagnostyka

Post18 cze 2018, 11:31

Interfejs ELM występuje w wielu odmianach z różnymi interfejsami. Ja mam wersję na bluetooth i fakt próbowałem podpiąć się do niego przez laptopa to moje starania nie przyniosły rezultatów. Jest też wersja Wi-Fi i USB do komputera natomiast nie mam wiedzy jak i czy to działa. Chodzi za mną myśl żeby kupić sobie kiedyś jakiś lepszy kabel do auta ale mam inne wydatki bo chyba skończy sie na Clip-ie i już Ci mówię dlaczego. Podpinałem się kompem za 1200zł i program faktycznie widział więcej błędów, ELM widzi te podstawowe które wyświetlają Check-a natomiast profesjonalny sprzęt widział zapisany błąd o wyjęciu przekaźnika wentylatora chłodnicy. Clip daje jeszcze więcej informacji o siniku tylko jest też kwestia operatora, jego możliwości no i chęci. - Już mówię o co mi chodzi
Miałem następujący przypadek: Auto jeździło pięknie, ale po 20km jazdy dojeżdżało do świateł i gasło, musiało postać chwilkę i mogło jechać. Gość był u 3 mechaników, podpinał się też pod Clip-a i tutaj faktycznie widać różnicę między dedykowanym urządzeniem gdyż wyświetlił błąd którego tanie kompy nie widziały. Clip wydał wyrok - uszkodzony ECU, mechanik powiedział że należy najprawdopodobniej wymienić komputer i podał cenę. I tutaj wyszła największa zaleta ELM-a za 20zł ;P. Mianowicie masz taki fajny program na Androida o nazwie Torque, on jest darmowy ale polecam zapłacić te kilka złotych za wersję pro.
W opcjach programu masz możliwość zapisywania wybranych albo wszystkich danych. Podpinasz ELM-a i Torqua i zostawiasz telefon w aucie i jeździsz aż zacznie się coś dziać. Następnie możesz wyeksportować logi i odczytać w Excelu. Niesamowicie przydatne, przy diagnostyce usterki która pojawia się czasem. W opisywanym przypadku okazało się że po 10min jazy korekty wtrysków szły do góry a dane z lambdy były mniej więcej okej. Po dojechaniu do świateł pobór paliwa malał a korekty były już tak wysokie że ilość paliwa zalewała silnik zanim ECU zdążył zareagować i zmodyfikować korekty. Widać było na spokojnie na komputerze w arkuszu jak lambda szła do góry. Do wymiany pompa paliwa i autko śmiga do dzisiaj. I teraz pytanie co z tym uszkodzonym ECU o którym informował CLip. Nie dawało mi to spokoju i natrafiłem nareszcie na rozwiązanie. Auto miało wycięte immo z systemu i komp zgłaszał błąd a mechanik się tego czepił.

Kończąc jak chcesz coś robić zarobkowo przy renówkach to tak jak kolega wyżej napisał Clip- najlepsze możliwości diagnostyki
Ale jak chcesz skasować sobie błędy w domu żeby oszczędzić na mechaniku kup sobie ELM-a. 20zł -30zł to nie jest dużo a raczej powinien z twoim twingiem chodzić skoro z moim chodzi. Są tanie kable OBD na allegro za 60zł ale nie testowałem tego więc nie mogę się wypowiadać na ich temat.
Offline

darek445

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 20 lut 2018, 18:05
  • Lokalizacja: Starachowice
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Diagnostyka

Post19 cze 2018, 20:56

Mam złącze koło bezpieczników i kwadratowe w komorze silnika tylko za chiny nie mogę otworzyć zaślepki OBD i zastanawiam się czy tak faktycznie jest złącze czy tylko atrapa

-- Połączono posty: 22 cze 2018, 12:37 --

Zaślepka zeszła i pokazał się 16 pinowy port
Zamawiam kabel od viakena alternatywa dla Clipa
Offline

zalmen3

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 gru 2016, 14:38
  • Lokalizacja: Wielkopolska
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2001

Re: Diagnostyka

Post12 paź 2018, 11:47

KamilTwingo czy możesz podrzucić linka do konkretnego modelu interfejsu jaki używasz? Rozumiem, że wpiąłeś go na stałe w złącze i komunikujesz z telefonem za każdym razem jak wsiadasz do samochodu?
Offline
Awatar użytkownika

coobah

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 03 sie 2017, 4:05
  • Lokalizacja: mazowsze
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2004

Re: Diagnostyka

Post13 paź 2018, 2:31

Ja mam u siebie taki interfejs i z tej aukcji:

https://www.aliexpress.com/item/2014-To ... 4c4do2Ud1t

Działa, sprawdzany w czterech autach, aplikacja Piston na Android.
Offline

ogolny

  • Posty: 113
  • Rejestracja: 03 lut 2016, 19:13
  • Lokalizacja: małopolskie/ Wielkie Drogi
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Diagnostyka

Post13 paź 2018, 8:30

Też używam takiego jak "coobah".
Offline

NaczelnyFilozof

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 08 wrz 2018, 13:01
  • Lokalizacja: Żywiec
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Diagnostyka

Post13 paź 2018, 15:52

Następna

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron