Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 28 mar 2024, 22:52 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Twingo I przerywa i łapie czkawkę

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

zalmen3

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 gru 2016, 13:38
  • Lokalizacja: Wielkopolska
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2001

Twingo I przerywa i łapie czkawkę

Post11 paź 2018, 21:09

Witam, moje twingo (d4f 16v) wczoraj zaczęło się dławić. Na wolnych obrotach tak jakby przygasał silnik, potem dławi się podczas przyspieszania, zwłaszcza po przełączeniu z 1 na 2 bieg. Jak się jedzie ze stałymi obrotami w zakresie średnich i wysokich obrotów to jest ok. Przyspieszenie też raczej w porządku, tyle, że na początku, od wolnych obrotów szarpie.
Oglądałem dziś przewody WN i są na oko bardzo ładne, cewka też wygląda ok (niestety mam wersję, w której nie można wymienić samych przewodów). Zawory były regulowane w zeszłym miesiącu, od tej pory zrobiłem około 1000 km.
Jak sądzicie wymienić cewkę z kablami i świece, czy na początek same świece? Czy może raczej nastawić się na sondę lambda?
Offline
Awatar użytkownika

MARGOT17

  • Posty: 122
  • Rejestracja: 22 wrz 2006, 20:11
  • Lokalizacja: Kraków
  • Silnik: D4F LEV 16V (75KM)
  • Rocznik: 2007

Re: Twingo I przerywa i łapie czkawkę

Post12 paź 2018, 9:20

Objawy mogą wskazywać na cewkę (bywała wadliwa w tym modelu), jakby gasł to MAPSENSOR i kontrolka zygzak się wtedy zapala, może też sprawdź świecę i paliwo może jakieś lewe, albo złapał paprocha z baku jeśli objawy nie są stałe.
Stan wizualny przewodów raczej nie ma znaczenia.
Offline

zalmen3

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 gru 2016, 13:38
  • Lokalizacja: Wielkopolska
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2001

Re: Twingo I przerywa i łapie czkawkę

Post12 paź 2018, 10:07

Faktem jest, że objawy pojawiły się jakieś 100 km po tankowaniu od rezerwy do pełna (na rezerwie przejechałem jakieś 5 km), ale stacja ta sama co zawsze, więc raczej to wykluczam. Objawy odkąd się pojawiły, to występują cały czas. Kontrolki żadne się nie świecą i silnik nie gaśnie. Odpala bez problemu na zimno i na ciepło. W weekend wykręcę świece i zobaczę jak wyglądają. Gdybym miał w baku mniej paliwa, to bym może wlał na innej stacji i zobaczył czy to pomoże, ale niestety jest grubo ponad połowę.
Autko przeszło przegląd roczny we wrześniu, a przy okazji wymienione były filtry i płyny oraz zrobiona wspomniana wcześniej regulacja luzów zaworowych, więc usterki związane z zaniedbaniem samochodu można wykluczyć. Nie chciałbym zacząć panicznie wymieniać części na oślep, więc dlatego Was pytam co jeszcze sprawdzić zanim pójdę w koszty. Jest jakiś sposób na sprawdzenie działania cewki samemu w garażu, czy tylko podmiana na nową i jak będzie lepiej to stara była zepsuta?
Offline

NaczelnyFilozof

  • Posty: 39
  • Rejestracja: 08 wrz 2018, 12:01
  • Lokalizacja: Żywiec
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Twingo I przerywa i łapie czkawkę

Post12 paź 2018, 20:05

Znajoma ma Modusa z tym silnikiem i już na drugiej cewce jeździ bo w tym silniku to jakieś dziwne te cewki są.
Offline

zalmen3

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 gru 2016, 13:38
  • Lokalizacja: Wielkopolska
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2001

Re: Twingo I przerywa i łapie czkawkę

Post14 paź 2018, 15:30

Dobra, zamówiłem cewkę z przewodami i nowe świece. We wtorek lub środę powinny dotrzeć, wymienię i zobaczymy... Ryzyk fizyk ;)
Offline
Awatar użytkownika

J@nush

Nadworny fotograf

  • Posty: 797
  • Rejestracja: 22 sty 2006, 0:57
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: -

Re: Twingo I przerywa i łapie czkawkę

Post14 paź 2018, 23:19

Stawiam na cewkę, ja miałem takie objawy jak kolega "zalmen3"
Co ciekawe auto raz jeździło normalnie a na drugi dzień szarpało się i dławiło.
Po wymianie cewki problem był z głowy, po miesiącu przy okazji wymiany oleju wymieniłem świece.
Auto miało przejechane około 140 tys. kilometrów.
Tomek

"....jeden lubi, prawda jak mu skrzypce grają, drugi jak mu buty śmierdzą...."

Obrazek
Obrazek
Offline

KamilTwingo

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 24 lis 2015, 13:22
  • Lokalizacja: Podkarpacie
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Re: Twingo I przerywa i łapie czkawkę

Post16 paź 2018, 18:03

W tamtym roku miałem podobny problem.
Po przejechaniu około 12km w upale autko straciło na mocy, straciłem wolne obroty. Aby utrzymać auto przy życiu musiałem trzymać obroty na około 2500, poniżej tej wartości bardzo szarpało i chciał zgasnąć. Mam nadzieję że uda Ci się szybko uporać z problemem bo ja walczyłem z tym sporo czasu.
Najgorsze było to że mogłeś zostawić auto na wolnych obrotach na cały dzień i było wszystko ok.
Mechanicy kazali wymienić:
Kable i Cewkę - wymieniłem
Wtryski - wymieniłem
Komputer silnika - po podpięciu kompa diagnostycznego wyskoczył ogólny błąd ECU.
Okazało się że padnięta była pompa paliwa koszt 120zł.

Pompa paliwa po nagrzaniu traciła ciśnienie. Trasa do miasta gdzie miałem problemy to 20km gdzie ograniczenie wynosi 70-90km/h. Jadąc pompa się nagrzewała zmniejszając ciśnienie na wtryskach, ECU widząc odczyty z lambdy podnosił czasy wtrysków (jeździłem z podpiętym komputerem przez kilka dni i zbierałem logi). Czasy wtrysków wynoszą około 4,2ms a u mnie dochodziły do 8ms. Kiedy dojeżdżałem do świateł wydatek paliwa znacznie spadał co powodowało podniesienie ciśnienia na wtryskach. Efekt zalanie silnika i problemy z odpaleniem oraz brak wolnych obrotów. Najlepiej było by wpiąć się ciśnieniomierzem w szynę paliwową ale podejrzewam że nie masz takiego.
Skoro koledzy twierdzą że w tym modelu jest często wadliwa to kłócić się nie będę ale jak to nie będzie to sprawdzaj pompę paliwa. Za 20zł kupisz na allegro interfejs elm bluetooth. Sparujesz z telefonem i masz podstawowy komputer diagnostyczny. Tam będziesz mógł zobaczyć korekty wtrysków krótko i długoterminowe. Podpinałem pod moje twingo też clip-a oryginalnego i tylko potwierdził to co pokazał ELM. No Clip pokazał znacznie dokładniej parametry ale nakierował mnie ELM.
Offline

zalmen3

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 gru 2016, 13:38
  • Lokalizacja: Wielkopolska
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2001

Re: Twingo I przerywa i łapie czkawkę

Post16 paź 2018, 21:38

U mnie jednak objawy się trochę różnią, bo silnik nie gaśnie i nierówna praca występuje od razu po odpaleniu zanim silnik się rozgrzeje i nie znika po rozgrzaniu.
Jutro powinna dotrzeć cewka, dziś doszły świece, także jutro wieczorem spróbuję wymienić i się okaże co tam w trawie piszczy.

>>>>>DOPISANE<<<<<

Już po naprawie. Chodzi jak nówka :twisted:
Czyli jednak cewka :oops:
Dziękuję serdecznie za pomoc i wskazówki!

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości