Strona 1 z 3

Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 11 lut 2015, 21:42
autor: Sasio
Hej.
Szczerze to nie mam już siły walczyć z pukaniem i stukaniem w moim Twingo.
Wszystko objawia się gdy jedziemy po delikatnych wybojach - typu poprzeczne nierówności np. koleiny, pozapadana kostka typu polbruk i inne, podczas jazdy po dobrej drodze - zjawisko nie występuje.
Wszystko objawia sie metalicznym stukaniem z lewej strony, i jest odczuwalne na kierownicy.

Wymienione:
- tuleje wahacza (4 szt)
- sworznie wahacza
- końcówki drążków
- drążki (rok temu)
- gumy stabilizatorów
- łączniki stabilizatora
- poduszki amortyzatorów wraz z łożyskami (ori)
- amortyzatory (KYB)

W aucie sprawdzałem już wszystko, na stacjach diagnostycznych, na szarpakach, sprawdzenie łączenia maglownicy z kolumną kierowniczą, wszystko cacy.

Dalej niestety puka, wcześniej były głuche stuki powodowane zerwanymi tulejkami, teraz jest sztywno ale dalej tłucze.
Po wizycie w Poznaniu myślałęm że auto się rozleci, tak klekotało.

Poderzewam wywalone tulejki w maglownicy lub uszkodzenia amortyzatorów.
Co Wy na to?

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 11 lut 2015, 22:49
autor: Masaccio
Miałem podobne objawy w kangoo. Pomogła wymiana kolumny. Stukalo gdzieś na łączeniu (krzyżaku), nie pamiętam dokładnie.

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 12 lut 2015, 20:40
autor: jwodecki1
Witam miałem podobne objawy Twingo 2005 po wymianie górnych gum amortyzatorów i końcówek drążka jak się okazało mechanior się przyznał że niezupełnie dokręcił łącznik stabilizatora i tak sobie pukało aż dokręcił i przestało :)

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 14 lut 2015, 0:16
autor: danny90
u mnie to samo jest :P

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 14 lut 2015, 10:32
autor: maciejasking
identyczne objawy u mnie...wymiana końcówek załatwiła sprawę

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 14 lut 2015, 10:54
autor: Sasio
Wymieniane 500 km temu

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 14 lut 2015, 18:00
autor: alexanderpirat
W pierwszym poście wymieniłeś sporo elementów, którymi się zaopiekowałeś. Generalnie po takich zabiegach powinna zapaść kompletna cisza.

W takim razie moje strzały wyglądają następująco:
1. Klasyka - poluzowane śrub felgi? Wstyd sugerować ale kto tam wie :P
2. Poluzowanie się nakrętki półosi? Może masz luz osiowy półośki w piaście koła?
3. Poluzowanie śrub mocujących sanki do nadwozia. Mało realne ale warto sprawdzić.
4. Poluzowanie śrub mocujących zacisk hamulcowy. Występowałyby dodatkowo problemy z hamulcami, więc pewnie nie aleee...
5. Inny element pod maską/błotnikiem/zderzakiem nie związany z zawieszeniem jarmoli na dołkach i masz wrażenie, że hałas przenosi się na kierownicę.
Więcej grzechów nie pamiętam.

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 14 lut 2015, 18:11
autor: Sasio
1. Nie - wiem jak brzmią poluzowane felgi.
2. Nakrętka ani drgnie - wszystko sztywno
3. Sprawdzałem, ani drgną
4. Sprawdzałem, wyieniałem zacisk na TRW, hamulce na Boscha, prowadniki ok
5.Wątpie, znam to jak własną kieszeń

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 14 lut 2015, 21:13
autor: Prezes
Sasiek masz ducha w samochodzie. Sugeruję egzorcyzmy w majowy weekend ;)

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 14 lut 2015, 21:33
autor: Masaccio
Jak dasz się przejechać to Ci powiem czy to z kolumny.