Strona 3 z 3

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 09 mar 2015, 23:31
autor: Sasio
Maglownica była zakładana używana z Twingo 2003 z przebiegiem 145 tyś km.
Moja miała 100 tyś. km ale miała zapewne też dzwona, jazdę na gwincie, i jazdę na krzywych sankach.
Moja z 4 letnią jazdą po Polsce, była w stanie jak ta z Niemieckiej 145 tyś.

Roczne drążki po prostu były zatarte.
Po ponad roku zaczęły pukać, polecono mi wlać w gumy oleju aby wyciszyć stuki no i posłuchałem.
Dziś jak je wyjąłem to wewnątrz, na przegubach było masa piasku, drążki po prostu nie chodziły płynnie a miały tylko kilka możliwych położeń - klatkowały.

Drążki firmy SASIC

Najlepsze że one nie miały luzu, chodziły bardzo ciasno, co myliło wszystkich mechaników, jednak po prostu przeskok między jedną pozycją a drugą powodował stuk.

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 11 mar 2015, 1:14
autor: Zioo
u mnie wywala lewą poduchę Macphersona i prawą końcówkę ( wymieniałem rok temu na ori końcówkę, 2 poduchy z łożyskami +4 tuleje na wahaczach i po roku lewa poduszka nie istnieje - luz na 5cm!!i prawa końcówka też ma luzy)

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 11 mar 2015, 6:39
autor: Sasio
Poduszki tylko oryginalne.
Swego czasu miałem problem aby znaleźć zamiennik.
Jest ich dużo ale wg.producenta pasują do polifta a to nie prawda.
Rozmiar jak do Twingo przedlifta.
Wszystkie MaxGear, FEBI, oraz te lepsze i drogie były za niskie. Zarówno górna jak i dolna poducha, o te 2-3mm były za niskie co powodowało klekot.
W końcu za cenę śśredniego kompletu kupiłem w ASO oryginalne poduszki, jest spokój.

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 18 mar 2015, 17:42
autor: Kristop
Witam
walcze ze stukami w żabie ,wymieniłem uszkodzone elementy zawieszenia ale stuka dalej i buja
pewnie amortyzatory do wymiany ale musze to potwierdzc
mam pytanie odnośnie tylu , czy wystepuje luz i jaki na zawieszeniu przy podniesionym aucie na lewarku
na tylnej osi

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 18 mar 2015, 18:19
autor: Sasio
Jak buja to amortyzatory do wymiany, czasami stukają.
Odnośnie tyłu to jak to sprawdzić?

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 18 mar 2015, 20:42
autor: Kristop
podlewarowałem zabe przy wymianie kół i na tyle miałem około 4 cm luzu na górnym zawieszeniu amortayzatora
wczesniej tylko tam zaglądałem poduszka oryginalna bez widocznych uszkodzeń
dlatego troche dziwny ten luz

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 18 mar 2015, 21:44
autor: Sasio
Nie ma takiej możliwości, tam nie powinnobyć żadnego luzu, jezeli 13tki śruby są przykręcone do budy to górne mocowanie nie ma prawa się ruszyć

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 23 mar 2015, 21:24
autor: Kristop
Sprawdziłem i góra ok ,ten niby luz to skok jałowy amortyzatora
podejrzewam jeszcze przeskakujace sprężyny na kielichach

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 23 mar 2015, 21:32
autor: Sasio
Sprężyny nie mogą przeskakiwac, są blokowane przez odpowiednie wgłębienie na dole amortyzatora i w kielichu górnym.
Nie ma szans aby nawet dwoma rękoma ugiąć podniesiony amortyzator aby był luz jałowy.
Sprężyna bardzo mocno tłumi dlatego też na lewarku złapanie koła i ruszenie góra dół ukazuje luz na najbardziej podatnym elemencie który jest ruchomy - czyli poduszkach amortyzatorów

Re: Pukało i puka nadal - lewa strona

Post: 23 mar 2015, 22:01
autor: Kristop
dlatego jest to dla mnie dziwne , w moim focusie jest to niemożliwe żaba jest żony dla wyjaśnienia ,
a tutaj moge podniesc podlewarowane tylne koło o te 3-4 cm na to pozwala spręzyna to ona sie ugina
z obu stron jest tak samo