Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 28 mar 2024, 19:30 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Problem z elelektryką

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

ex_lemon

  • Posty: 62
  • Rejestracja: 15 lis 2011, 0:07
  • Lokalizacja: Knurów
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1997

Problem z elelektryką

Post28 mar 2015, 18:05

Witam, nie mam kiedy "pochwalić" się zakupem nowej żaby, bo ciągle coś przy niej grzebię.. Nie był to mój wymarzony zakup, ale naprawdę potrzebowałem kupić coś na już i jest. Tyle tytułem wprowadzenia :-)

W żabie padł alternator. Koszt renowacji był niewiele niższy od nowego, wiec postawiłem na nówkę sztukę. Wczoraj wymieniłem stary aku na nowy, bo żaba miała problem z odpalaniem. I.. rano kręciłem 6 razy żeby odpalił.. Podjechałem do gościa od aku, sprawdził ładowanie, aku spoko, auto odpalało normalnie, bo już silnik był ciepły.. Pytanie mam następujące, o co kaman?? Pierwsza myśl.. Powymieniać kable łączące rozrusznik z aku. Koszt raczej mały, a tamte mogą być już zajechane.. Hmm.. Świece? Kopułka? Palec rozdzielacza? Ponadto okazało się, że przy wyłączonym silniku aku oodaje prąd 0,09 A. 0,03 A bierze instalacja gazowa i przyjrzy się temu gazownik czy możliwe jest żeby resztę pobierał alarm? Wyłącze draństwo i zobaczymy. Działa w kratkę, a tak zmęczonej żaby raczej nikt nie będzie kradł..

Wybaczcie esej, ale ciągle coś, a jedyne czego od niej chce to bezawaryjnej jazdy..
Offline

SebastianK

  • Posty: 2304
  • Rejestracja: 03 mar 2006, 20:34
  • Lokalizacja: okolice Łodzi (Zgierz)
  • Silnik: -

Re: Problem z elelektryką

Post29 mar 2015, 11:03

Kopułki rozdzielacza w tym silniku czyli D7F nie ma. Proponuję wymienić świece zapłonowe.
Żaba 2001 - D7F. w dobrych rękach :-)
Kolorek Czerwień MARGOT

Megane II 2003- 78000km na liczniku.(Maj 2010) 90000km.(Maj 2011) 100000km.(Maj 2012) 115000km.(Maj 2013) 130000km.(Maj2014) 150000km.(Maj2015)
Offline
Awatar użytkownika

Zioo

  • Posty: 33
  • Rejestracja: 03 gru 2014, 0:15
  • Lokalizacja: Lodz EL
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2004

Re: Problem z elelektryką

Post31 mar 2015, 22:39

sprawdź ładowanie, pobór rzędu 0,1A jest do przyjęcia z instalacją gazową, sprawdź czy alarm się nie załącza w nocy ( nie wyłączaj syrenki) alarm może pobierać prąd jeżeli się załącza lub jeżeli sterownik umarł
ładowanie sprawdź na klemach i na alternatorze ( + masa aku/masa budy/silnika może klema lub przewód masowy jest słaby)
nowy alternator na pewno nie jest tańszy niż naprawa, to co kupiłeś jest regenerowane
Obrazek
Corsa for fun, Twingo for run...
Offline
Awatar użytkownika

ex_lemon

  • Posty: 62
  • Rejestracja: 15 lis 2011, 0:07
  • Lokalizacja: Knurów
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1997

Re: Problem z elelektryką

Post01 kwie 2015, 7:43

Co do alternatora, to różnica była rzędu 50 zł i podobno diody były już na wymarciu, więc teoretycznie kolejna wymiana diod w przyszłości spowodowałaby kolejny koszt ok 110 z montażem.. wiec wziąłem nowy. Od kilku dni auto odpala normalnie. Elektromechanik w wolnej chwili sprawdzi wszystko inne.
Offline
Awatar użytkownika

rower101

  • Posty: 143
  • Rejestracja: 19 maja 2013, 13:52
  • Lokalizacja: Bytom
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2006

Re: Problem z elelektryką

Post01 kwie 2015, 20:40

Jesteś pewny, że problemy z zapalaniem są w ogóle związane z elektryką? Jak masz tam gaz, to jest spora szansa, że korekty benzynowe są tak porozjeżdżane, że na zimnym nie chce zapalać (niegdyś przez to przechodziłem samemu). Skasuj adaptację sterownika benzynowego (odłączenie akumulatora na dłuższy czas powinno to zrobić) albo pojeźdź przez dłuższy czas na benzynie i spróbuj wtedy.
było
Renault Twingo Initiale Paris 1.2 16v 2006 + LPG

jest

Renault Megane II Exception 1.6 16v 2004/2005 + LPG

a także
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v 2007 + LPG
Offline
Awatar użytkownika

ex_lemon

  • Posty: 62
  • Rejestracja: 15 lis 2011, 0:07
  • Lokalizacja: Knurów
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1997

Re: Problem z elelektryką

Post10 kwie 2015, 14:46

Dzisiaj elektromechanik pooglądał autko i tak.. Świece i kable są dobre, tzn. powiedział, że spokojnie przejadę jeszcze na nich z 10 tys., za to wymienił kostki przy czujniku na wale, że były zaśniedziałe.. Koszt: 50 zł. Pojeżdżę i zobaczymy czy problem minął. Gaz założyłem niedawno, więc wątpię żeby w dwa tygodnie porozjeżdżał korekty benzynowe.
Offline
Awatar użytkownika

rower101

  • Posty: 143
  • Rejestracja: 19 maja 2013, 13:52
  • Lokalizacja: Bytom
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2006

Re: Problem z elelektryką

Post11 kwie 2015, 13:12

Nawet szybciej się mogą rozjechać.
było
Renault Twingo Initiale Paris 1.2 16v 2006 + LPG

jest

Renault Megane II Exception 1.6 16v 2004/2005 + LPG

a także
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v 2007 + LPG
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Problem z elelektryką

Post11 kwie 2015, 18:16

Zresztą jak mechanik mówi że coś pojeździ jeszcze 10 tyś km a szacowane jest na inny przebieg to bym to wymienił.
Mechanicy bardzo lubią zawyżać takie wartości, typu na tym luzie pojeździ Pan jeszcze z rok, za rok po zimie do wymiany, dwa tygodnie i zaczęło strzelać.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

cron