30 mar 2015, 12:56
Ciężko mi powiedzieć, czy po regulacji spalanie się poprawi, ale jeżeli nie wiemy, kiedy ostatnio było regulowane, to tak czy inaczej warto zlecić regulację zaworów. Mało osób jeżdżących na benzynie o tym pamięta, a wiele samochodów tego wymaga co pewien czas. W Twingo są to w zasadzie groszowe sprawy poniżej 200 zł, także inwestycja prawie żadna. Swoją drogą to bardziej niebezpieczne są za małe luzy zaworowe, niż za duże (i faktycznie zawory się raczej "zacieśniają" niż "luzują").
Jeżeli chodzi o spalanie, to pojawia się pytanie, jaka sonda została wstawiona? Niektóre tanie, uniwersalne zamienniki pokazują bzdury.
Sprawdziłbym jeszcze szczelność dolotu (się znaczy czy lewego gdzieś nie ciągnie).
BTW jak w układzie zasilania tego silnika sterownik się dowiadywał o obciążeniu silnika? Było coś do mierzenia podciśnienia w kolektorze, czy tylko czujnik położenia przepustnicy?
było
Renault Twingo Initiale Paris 1.2 16v 2006 + LPG
jest
Renault Megane II Exception 1.6 16v 2004/2005 + LPG
a także
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v 2007 + LPG