Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 29 mar 2024, 4:23 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Twingo I spalanie

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

kamil428

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 27 gru 2014, 14:59
  • Lokalizacja: Polska Łódź
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Twingo I spalanie

Post28 mar 2015, 20:23

Witam,
jakie spalanie macie w swoich żabkach w mieście? Ja mam żabkę z silnikiem c3g i stale ciągnie mi 10l/100km bez względu na styl jazdy czy pogodę.
Offline
Awatar użytkownika

mariansss

  • Posty: 58
  • Rejestracja: 23 lis 2014, 23:24
  • Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Twingo I spalanie

Post29 mar 2015, 3:23

Moja na D7f w zimie przy emeryckim stylu jazdy ok 6l/100.
C3G powinien palić mniej. Kolega miał i ten silnik w lato w trasie palił ok 4,5 do 5l/100
"To ja przepraszam" - powiedział Mały Wódz Wielki Niepokój i ... znikł ....
Offline

SebastianK

  • Posty: 2304
  • Rejestracja: 03 mar 2006, 20:34
  • Lokalizacja: okolice Łodzi (Zgierz)
  • Silnik: -

Re: Twingo I spalanie

Post29 mar 2015, 10:41

Niestety C3G tyle pali. Można próbować doprowadzić silnik do zmniejszenia apetytu na paliwo przez regulowanie zaworów, wymianę filtra powietrza, zmianę sondy lambda.
Żaba 2001 - D7F. w dobrych rękach :-)
Kolorek Czerwień MARGOT

Megane II 2003- 78000km na liczniku.(Maj 2010) 90000km.(Maj 2011) 100000km.(Maj 2012) 115000km.(Maj 2013) 130000km.(Maj2014) 150000km.(Maj2015)
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1570
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 13:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Twingo I spalanie

Post29 mar 2015, 11:31

Dużo za dużo, miałem dawno temu C3G i nigdy nie palił więcej niż 8l (a byłem wtedy nastolatkiem z ciężką nogą), 4,7l osiągnąłem nim tylko raz, jadąc zimą na gołoledzi super-delikatnie w trasie, pewnie max 60-70kmh, cały czas na 5tym biegu. Realne zużycie to 6-8l w zależności od warunków.
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline

kamil428

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 27 gru 2014, 14:59
  • Lokalizacja: Polska Łódź
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Twingo I spalanie

Post29 mar 2015, 12:06

Dziękuje za odpowiedzi. Jak go kupiłem spalał mniej niż 8l, teraz spala 10l, wymieniłem filtr powietrza,sondę lambda, i czujnik temperatury a zawory nie klepią. Co do zaworów, jak nie klepią to mogą być rozkalibrowane?
Offline
Awatar użytkownika

rower101

  • Posty: 143
  • Rejestracja: 19 maja 2013, 13:52
  • Lokalizacja: Bytom
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2006

Re: Twingo I spalanie

Post29 mar 2015, 14:07

Jak klepią, to sytuacja jest już bardzo zła.
było
Renault Twingo Initiale Paris 1.2 16v 2006 + LPG

jest

Renault Megane II Exception 1.6 16v 2004/2005 + LPG

a także
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v 2007 + LPG
Offline

kamil428

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 27 gru 2014, 14:59
  • Lokalizacja: Polska Łódź
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Twingo I spalanie

Post29 mar 2015, 14:25

rozumiem ,że nawet najmniejszy luz, którego nie da się usłyszeć ma wpływ na spalanie?
Offline
Awatar użytkownika

rower101

  • Posty: 143
  • Rejestracja: 19 maja 2013, 13:52
  • Lokalizacja: Bytom
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2006

Re: Twingo I spalanie

Post30 mar 2015, 12:56

Ciężko mi powiedzieć, czy po regulacji spalanie się poprawi, ale jeżeli nie wiemy, kiedy ostatnio było regulowane, to tak czy inaczej warto zlecić regulację zaworów. Mało osób jeżdżących na benzynie o tym pamięta, a wiele samochodów tego wymaga co pewien czas. W Twingo są to w zasadzie groszowe sprawy poniżej 200 zł, także inwestycja prawie żadna. Swoją drogą to bardziej niebezpieczne są za małe luzy zaworowe, niż za duże (i faktycznie zawory się raczej "zacieśniają" niż "luzują").
Jeżeli chodzi o spalanie, to pojawia się pytanie, jaka sonda została wstawiona? Niektóre tanie, uniwersalne zamienniki pokazują bzdury.
Sprawdziłbym jeszcze szczelność dolotu (się znaczy czy lewego gdzieś nie ciągnie).

BTW jak w układzie zasilania tego silnika sterownik się dowiadywał o obciążeniu silnika? Było coś do mierzenia podciśnienia w kolektorze, czy tylko czujnik położenia przepustnicy?
było
Renault Twingo Initiale Paris 1.2 16v 2006 + LPG

jest

Renault Megane II Exception 1.6 16v 2004/2005 + LPG

a także
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v 2007 + LPG
Offline

kamil428

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 27 gru 2014, 14:59
  • Lokalizacja: Polska Łódź
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Twingo I spalanie

Post30 mar 2015, 19:03

Muszę rozważyć sprawdzenie zaworów.
Jest czujnik podciśnienia,nawet jest na wierzchu zaraz przy silniku wycieraczek. Jak kupiłem żabę, to wtyczka od niego była odłączona i gasł na wolnych obrotach.
Sondę kupiłem zamiennik na allegro za 100zł, ale tylko straciłem kasę. wymiana nic nie dała. Potem kupiłem uniwersalną NTK za 150 zł, spalanie zmalało o 2l. a komputer wskazywał duży zakres sondy (mechanik nie stwierdził problemu). Od tamtej pory pali 10l na 100 km.
Offline
Awatar użytkownika

rower101

  • Posty: 143
  • Rejestracja: 19 maja 2013, 13:52
  • Lokalizacja: Bytom
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2006

Re: Twingo I spalanie

Post31 mar 2015, 6:17

Ogólnie mechanik dokładnie oglądał pod skanerem diagnostycznym parametry pracy silnika? To może znacznie pomóc, jeżeli mechanik orientuje się, jakie wartości powinny mieć poszczególne parametry w danym silniku i jak powinny się zmieniać w różnych sytuacjach.
było
Renault Twingo Initiale Paris 1.2 16v 2006 + LPG

jest

Renault Megane II Exception 1.6 16v 2004/2005 + LPG

a także
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v 2007 + LPG
Następna

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

cron