13 kwie 2015, 9:01
Można wymienić, osłonę. Musisz wyciągnąć całą półoś. Przeguby zewnętrzne nie są demontowane. W związku z tym nową osłonę trzeba przeciągnąć przez całą półoś, po uprzednim zdemontowaniu przegubu trójpalcowego wewnętrznego. Sam to już raz robiłem. Nie jest to trudne, jednak trochę brudnej roboty Ciebie czeka. Pamiętaj aby przed wyjęciem półosi lewej ze skrzyni biegów zlać olej! Dokupienie nowej osłony to banał, pamiętaj żeby kupić odpowiednią osłonę do pojazdu Z lub BEZ pierścienia ABS - osłony różnią się średnicami. Podczas wymiany pod żadnym pozorem nie przemywaj przegubu żadnymi rozpuszczalnikami ani benzyną czy ropą! Możesz najwyżej przetrzeć go ściereczką jak zobaczysz bród.
Rozważ również możliwość wymiany całej półosi na nową. 2 cm pęknięcie oznacza brak smaru wewnątrz, pracę przegubu bez smaru i zapewne lada dzień zacznie coś strzelać lub pukać przy skręconych kołach. Smar skutecznie ucieka z osłony już przy pęknięciach przelotowych szerokości kilku mm. 2 cm to praktycznie otwarta furtka dla piachu i wody.
MUBI co tanio ubezpieczyć lubi, mój link polecający:
https://mubi.pl/id-D8E4IKupując OC przez ten link zgarniasz 150 zł cashback a ja 50 zł za polecenie, smacznego