Strona 1 z 1

pęknięta osłona przegubu

Post: 12 kwie 2015, 21:32
autor: Mark003
Witam,
podczas wymiany opon na letnie zauważyłem, że w osłonie przegubu zewnętrznego (od strony koła) powstało pęknięcie jak narazie około 2cm. Chciałbym ten przegub jeszcze uratować i moje pytanie brzmi czy istnieje możliwość wymiany tej osłony? Może ktoś z was robił już coś takiego? Z góry dzięki za pomoc.

Re: pęknięta osłona przegubu

Post: 12 kwie 2015, 22:37
autor: kamil428
Witam,
jest taka możliwość tylko jest dużo zabawy z tym, bo będzie trzeba wszytko odpiąć i dobrać się do przegubu . Sam musiałem to zrobić u siebie i mój mechanik mnie wyklął ;P Koszt osłony uniwersalnej to ok 30 zł. jak pamiętam.

Re: pęknięta osłona przegubu

Post: 12 kwie 2015, 23:06
autor: Mark003
Czyli istnieje możliwość demontażu przegubu z półosi? do tej pory myślałem ze jest to jedna całość

Re: pęknięta osłona przegubu

Post: 12 kwie 2015, 23:22
autor: Sasio
Podobno niby jest taka możliwość ale szczerze mówiąc nie spotkałem się z tym.
Ja miałem pęknięcie dosłownie 0.1mm i już wywaliłem tą póloś bo przez kilka miesięcy wleciał syf.
Półosie nie są drogie, za 100zł masz w bardzo dobrym stanie, za ok 220 zł są nowe.

Re: pęknięta osłona przegubu

Post: 13 kwie 2015, 9:01
autor: alexanderpirat
Można wymienić, osłonę. Musisz wyciągnąć całą półoś. Przeguby zewnętrzne nie są demontowane. W związku z tym nową osłonę trzeba przeciągnąć przez całą półoś, po uprzednim zdemontowaniu przegubu trójpalcowego wewnętrznego. Sam to już raz robiłem. Nie jest to trudne, jednak trochę brudnej roboty Ciebie czeka. Pamiętaj aby przed wyjęciem półosi lewej ze skrzyni biegów zlać olej! Dokupienie nowej osłony to banał, pamiętaj żeby kupić odpowiednią osłonę do pojazdu Z lub BEZ pierścienia ABS - osłony różnią się średnicami. Podczas wymiany pod żadnym pozorem nie przemywaj przegubu żadnymi rozpuszczalnikami ani benzyną czy ropą! Możesz najwyżej przetrzeć go ściereczką jak zobaczysz bród.

Rozważ również możliwość wymiany całej półosi na nową. 2 cm pęknięcie oznacza brak smaru wewnątrz, pracę przegubu bez smaru i zapewne lada dzień zacznie coś strzelać lub pukać przy skręconych kołach. Smar skutecznie ucieka z osłony już przy pęknięciach przelotowych szerokości kilku mm. 2 cm to praktycznie otwarta furtka dla piachu i wody.

Re: pęknięta osłona przegubu

Post: 13 kwie 2015, 11:04
autor: Sasio
U mnie na rozcieciu oslony, i przy maksymalnym wygięciu gdy otwor mial ok 1mm (glowka od dlugopisu by weszla) po zdemontowaniu znalazlem troche piachu.
Bardzo ochoczo wchodzi piach i woda