Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 01 maja 2024, 1:31 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Gaśnie na wolnych obrotach

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

6i2m0

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 05 paź 2015, 1:03
  • Lokalizacja: Międzylesie
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Gaśnie na wolnych obrotach

Post07 paź 2015, 23:24

Witam, kupiłem niedawno żabe z 96 silnik 1,2 w gazie. Dziś wymieniłem w nim świece, olej, filtr oleju, filtr powietrza i nadal nic mi nie pomogło, ponoć nie chodzi na jeden gar (nie potrafię tego ocenić więc jutro wstawię filmik z praca silnika). Po przełączeniu na gaz, gdy tylko spuszczę z obrotów zaczyna się dusić i gaśnie. Gdy hamuje na trasie np przed skrzyżowaniem to mi gaśnie i odpala na popych. Gaz jest podbity do 2024. Poza tym jadąc na trasie strasznie muli i pierdzi niemiłosiernie. Odgłosy to wina raczej wydechu, spawy puściły i powietrze ucieka w środkowej części, a dziś jak sprawdzałem na kanale to się okazało, że któryś z poprzednich właścicieli wyciął katalizator i dospawał rurkę. Jutro wymieniam tłumik i rurę.
Pechowo dziś złamał mi się jeszcze tylni amortyzator więc nie mam jak sprawdzić czy nadal muli jutro go wymienię i podam dalsze szczegóły.
Wracając do mulenia to jadąc po prostym jak dwójkę mogę wrzucić dopiero przy ok 20 km/h. trójkę dopiero od ok 35 inaczej trzepie całym samochodem i się dusi. Problem jest nawet z ruszaniem pod górę bo na pół sprzęgła i gaz w podłogę.
jest mi ktoś w stanie pomóc? kończy mi się przegląd i muszę szybko do doprowadzić do stanu używalności.
Offline
Awatar użytkownika

alexanderpirat

  • Posty: 344
  • Rejestracja: 25 lut 2013, 0:47
  • Lokalizacja: Pruszków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

Post08 paź 2015, 10:40

Gdy 4 cylindrowiec chodzi na 3 cylindry, to całym wozem trzęsie a silnik daje głos jakby udawał diesela made by URSUS.
1 krok:
Nierówna praca na gazie i benzynie (nie wiem jak to jest w C3G mam tylko ogólne teoretyczne pojęcie o tym motorze) sprawdź przewody zapłonowe i rozdzielacz zapłonu (palec, kopułka)
2 krok:
Jeżeli nadal nierówno pracuje i gaśnie na LPG -> wycieczka do gazownika na regulacje wolnych obrotów
Obrazek

MUBI co tanio ubezpieczyć lubi, mój link polecający: https://mubi.pl/id-D8E4I
Kupując OC przez ten link zgarniasz 150 zł cashback a ja 50 zł za polecenie, smacznego
Offline

kamil

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 18 wrz 2015, 14:45
  • Lokalizacja: Kraśnik
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2009

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

Post08 paź 2015, 15:23

Pytanie czy na benzynie również go trzęsie ? bo jeżeli tylko na gazie to jak napisał alexanderpirat tylko gazownik Ci pomoże.
Offline

6i2m0

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 05 paź 2015, 1:03
  • Lokalizacja: Międzylesie
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

Post08 paź 2015, 21:23

Na benzynie również go dusi ale zdecydowanie mniej. Kable wymienione, osobiście w dźwięku pracy silnika nie widzę różnicy, choć zna może ktoś schemat w jakiej kolejności podłączyć kable do cylindrów? Bo może to być również przyczyną. Miałem schematem 1,2,4,3 jak zmieniłem na 1,2,3,4, to mi stracił na gazie i nawet na prostej na samym sprzęgle nie ruszy.
Offline

kamil

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 18 wrz 2015, 14:45
  • Lokalizacja: Kraśnik
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2009

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

Post09 paź 2015, 9:33

Czy przed wymianą kabli również go dusiło ? jeżeli nie to oznacza,że źle podłączyłeś kable-proponuję podjechać do jakiegoś mechanika na pewno Ci pomoże za parę złotych.
Na przyszłość kable wymieniaj pojedynczo tzn.wyciągasz stary i w to miejsce wkładasz nowy.
Sprawdź czy świece,które założyłeś są dedykowane do twojego silnika-to również może być przyczyną nierównej pracy silnika.
Offline
Awatar użytkownika

TomekPe

  • Posty: 164
  • Rejestracja: 27 kwie 2013, 0:38
  • Lokalizacja: Łomża / Podlaskie
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1997

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

Post09 paź 2015, 21:26

Odpal na benzynie i wyciągaj po kolei kable zapłonowe, jak wyjmiesz i reakcja silnika się nie zmieni to znajdziesz na którym cylindrze nie pali, jeśli przy każdym wyjętym kablu silnik zacznie bardziej trzęśc lub zgaśnie znaczy że chodzi na wszystkie a wina leży gdzie indziej, wypalona kopułka, zawory do regulacji, sonda lambda. Póki nie będzie chodził prawidłowo na benzynie nie reguluj gazu, możesz jedynie dać jakiemuś od gazu lub samemu sprawdzic czy wężyki od podciśnienia są dobrze podłączone lub czy któryś nie jest pęknięty i czy sonda lambda jest dobrze "sPięta" z centralką od gazu.
Kiedy my byli maluchi lapali my muchi w paluchi,robili my z muchi wybuchi, gdy muchi byli zdechluchi to kladli my muchi na blachii mieli radochi po pachi
Offline

6i2m0

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 05 paź 2015, 1:03
  • Lokalizacja: Międzylesie
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

Post12 paź 2015, 17:27

@Kamil.
Kable sprawdziłem po zdjęciach z google i powinno być 1,2,4,3. Dziś muszę podbić przegląd to się może coś dowiem co z nim jeszcze zrobić.
@TomekPe.
Właśnie nie wiedziałem czy można odłączać kable podczas pracy silnika. Postaram się to sprawdzić. na temat wężyków poszukam na forum i o sondzie również poczytam. Zdam relacje wieczorem.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Byłem na przeglądzie którego mi nie podbili ze względu na "brak progów", apropo ma ktoś do sprzedania progi?
Silnik został sprawdzony za pomocą metody opisanej przez @TomekPe i wynikło, że 4 cylinder mi nie pali. Sprawdziłem w nich ciśnienie i na 3 jest po 0.95 a na tym jednym 0. Teraz pytanie co mogło się popsuć. jakieś podpowiedzi jak mam sprawdzić co może być z nim nie tak? Bo zapewne własnie przez ten cylinder mam rozjechany gaz.
Mam zamiar zmienić uszczelkę pod głowicą i pierścienie. Nie wiecie czy da się kupić pojedynczo te pierścienie czy trzeba na wszystkie cylindry?
Offline
Awatar użytkownika

alexanderpirat

  • Posty: 344
  • Rejestracja: 25 lut 2013, 0:47
  • Lokalizacja: Pruszków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

Post13 paź 2015, 11:45

Zupełny brak ciśnienia sprężania może świadczyć o otwartym zaworze lub zaworach. Zdejmij pokrywę klawiatury i sprawdź luz zaworowy. Kilka lat temu przez podparty zawór spadł samolot na moim rodzimym lotnisku.
Jeżeli to nie zawory, to już się nie bawię w zgadywanie.
Obrazek

MUBI co tanio ubezpieczyć lubi, mój link polecający: https://mubi.pl/id-D8E4I
Kupując OC przez ten link zgarniasz 150 zł cashback a ja 50 zł za polecenie, smacznego
Offline

Radarek

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 12 wrz 2015, 23:11
  • Lokalizacja: Kraków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

Post13 paź 2015, 21:14

Jak coś to D7f to mam do oddania w dobrym stanie.

-- Połączono posty: 13 paź 2015, 22:16 --

Jak coś to D7f to mam do oddania w dobrym stanie.
Offline

gustaw72

  • Posty: 49
  • Rejestracja: 12 paź 2015, 7:17
  • Lokalizacja: Sosnowiec
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1993

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

Post14 paź 2015, 9:05

6i2m0 pisze:@Kamil.
Kable sprawdziłem po zdjęciach z google i powinno być 1,2,4,3.


A sprawdź kolejność 1-3-4-2.
Ewentualnie kopułka i palec.
Następna

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości