Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 28 mar 2024, 18:40 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Wspomaganie-montaż

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Prezes

Administrator

  • Posty: 464
  • Rejestracja: 08 mar 2000, 11:59
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2004

Re: Wspomaganie-montaż

Post26 lis 2016, 13:42

wolek brawo :lol:
Faktycznie ja pisałem o I a kitikontiO na przecież II
nie ma to jak być spostrzegawczym :)
Offline

kitikontiO

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 20 lip 2015, 17:50
  • Lokalizacja: Kielce
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2007

Re: Wspomaganie-montaż

Post01 gru 2016, 23:19

No to zielze ale ten schemat to chyba jest do 2 ?

-- Połączono posty: 12 gru 2016, 21:35 --

Wspomaganie działa :) dzieki wszystkim i pozdrawiam.
Offline
Awatar użytkownika

AniaAnia555

  • Posty: 110
  • Rejestracja: 08 kwie 2014, 19:53
  • Lokalizacja: PTU
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Wspomaganie-montaż

Post20 gru 2017, 0:03

Hej. Chciałabym założyć wspomaganie w swoim Błękitku (Twingo I wersja przejściowa), ktoś się orientuje jaki może być koszt? Czy wspomaganie jest w jakiś sposób powiązane z abs-em?
Offline

gustaw72

  • Posty: 49
  • Rejestracja: 12 paź 2015, 7:17
  • Lokalizacja: Sosnowiec
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1993

Re: Wspomaganie-montaż

Post21 gru 2017, 14:56

Musisz kupić "kolumnę" kierowniczą z wspomaganiem(silnikiem) + sterownik z wtyczkami i kabelkami. W necie jest schemat kabelkologi. Może też być potrzebny przegub łączący kolumnę z przekładnią. Dobrze byłoby, gdybyś kupił kolumnę kierowniczą wraz z tą blachą która ja trzyma, ale można odpowiednio podciąć blachę i zrobić dodatkowy uchwyt.
Offline

Avarad

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 29 gru 2017, 11:21
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1997

Re: Wspomaganie-montaż

Post13 sty 2018, 17:22

Odkopuję, bo prawdę mówiąc żadnych konkretów na tym forum nie ma, w żadnym temacie.
Na elektrodzie leży schemat, z którego wynika że sygnał z vss istnieje w złączu nr 212, czyli brązowej kostce koło aku, ale nie napisane na którym pinie.
Sygnał z komputera, podobno też, na pinie A5, tylko że powinien sie pokrywać z pinem 23 we wtyczce kompa a tak nie jest. Bo ani przejścia nie ma, ani si kolory nie zhafzają.
Druga sprawa to kontrolka, czy do wtyczki wyświetlacza idzie gdzieś kupić piny?
Czy ktoś ma kompletne schematy do twingo, albo chociaż rozpiskę złącza 212?
Offline

mory1971

  • Posty: 144
  • Rejestracja: 03 cze 2010, 15:18
  • Lokalizacja: pyskowice/monachium
  • Silnik: -

Re: Wspomaganie-montaż

Post14 sty 2018, 22:51

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na starym forum byl caly opis ,pmt<zu ,niestety zaginala podczas przeprowadzki.
Powyzej schematy,niechce mi sie szukac teraz calego opisu jak bede mial czas to wrzuce.
miedzy przed i poliftem jest spora roznica w okablowaniu.
nie mam polskich znakow na lapku :( szukajka glupieje z tego powodu :)
Offline

Avarad

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 29 gru 2017, 11:21
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1997

Re: Wspomaganie-montaż

Post15 sty 2018, 8:01

A to jest opis do polifta, czy przedlifta? Jak nie występuje w r212, to mam wyciagnąć z pinu 23 w d7f i się nie zastanawiać dalej?
Co z vss? tu jest opisany jako b4, tyl;ko mozesię okazać że jeśli schemat jest z polifta, to nie zadziała, wyciągać z okolic cujnika? z którego pinu?
Offline
Awatar użytkownika

Dmochu

  • Posty: 585
  • Rejestracja: 02 lis 2011, 2:11
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: K4m 854 1.6 6.16v (133KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Wspomaganie-montaż

Post16 sty 2018, 21:16

jak nie masz nic w a5 r212 to pociągnij z przekaźnika sobie przewód , a prędkość z licznika o ile się nie mylę to zielony przewód na 7 pinie w liczniku
TWINGO-GARAGE
Offline

mory1971

  • Posty: 144
  • Rejestracja: 03 cze 2010, 15:18
  • Lokalizacja: pyskowice/monachium
  • Silnik: -

Re: Wspomaganie-montaż

Post16 sty 2018, 21:48

B4 predkosc pojazdu
A5 obroty silnika
kostka poFL

Poswiecilem kolejne 5 minut swojego prywatnego cennego czasu i zapytalem wujka gooooogle.

tu masz tez opis z jednego z forum wdg schematu ktory zamiescilem w 3 poscie

,,1) staly plus (czerwony gruby) przez bezp. 30A => podlaczylem w skrzynce bezp. pod maska z wejscia duzego 60A bezpiecznika.
2) mase (czarny gruby) do punktu masy NC na lewym przednim slupku => pod najblizsza srube na karoserii
3) plus po przekreceniu stacyjki (zolty) przez bezp. 5A => z puszki bezpiecznikow, z wejscia bezpieczniaka 30A do elektrycznych szyb
4) sygnal z czujnika predkosci (zielony cienki) => z zlacza predkosciomierza, pin 7 - przewod zielony cienki
5) sygnal z komputera wtrysku (pomaranczowy cienki) pin 23 lub pin 2 na plytce bezp./przekaznikow przy akumulatorze => z plytki bezpiecznikow i przekaznikow pod maska, pin 2 pomaranczowy cienki
6) mase dla kontrolki wspomagania z komp. wspomagania (zielony gruby) => pin 13 w wtyczce panelu kontrolek
i ew. jej zasilanie (jesli go nie ma) z plytki bezpiecznikow pod kierownica (A19) => to polaczenie juz bylo nic nie musialem robic,
oraz jesli jej nie ma zainstalowac sama kontrolke => kontrolka juz byla, nawet z zarowka :-).
7) sygnal z komp. wspomagania do gniazda diagnostycznego:
- pomaranczowy gruby => pin 8 w gniezdzie diagnostycznym => tego nie chcialo mi sie montowac przeciagnalem tylko przewody do skrzynki bezp. pod maska
nie mam polskich znakow na lapku :( szukajka glupieje z tego powodu :)
Offline

Avarad

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 29 gru 2017, 11:21
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1997

Re: Wspomaganie-montaż

Post16 sty 2018, 22:07

Wszystko cacy, tylko moje twingo to przedlift i w a5 mam przewód szary z czerwonym paskiem ~1.5mm^2, a nie cienki różowy albo pomarańczowy jak piszą wszyscy, stąd pytanie o to który to pin kompa...
Wszystkie opisy po polsku i angielsku czytałem i znam prawie na pamięć, problem z nimi jest taki że wszystkie są do polifta, a w przedlifcie i układ kabli w r212 inny i kolory inne,przewodu do kontrolki we wtyczce nie ma, ba nawet otwory pod sterownik trzeba gwintować...

Pomijam już fakt opisywania kolorów kabli skrótami z francuskch wyrazów, to jest jakiś horror, bo nie ma do tego żadnej rozpiski z tłumaczeniem, legendy itp.

-- Połączono posty: 31 sty 2018, 0:16 --

Oki, ktoś ma jalieś sugestie w sprawie schematów przedlifta? Podpięte w r212 tak jak na schemacie polifta i nie robi. Kontrolka nie podpięta bo brak pinu we wtyczce, ma kto$ jakieś pomysły jak t sprawdzać bez zwalania deski co pięć minut i odpinania poduszki?
PoprzedniaNastępna

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości