Strona 3 z 4

Re: Wspomaganie-montaż

Post: 26 lis 2016, 13:42
autor: Prezes
wolek brawo :lol:
Faktycznie ja pisałem o I a kitikontiO na przecież II
nie ma to jak być spostrzegawczym :)

Re: Wspomaganie-montaż

Post: 01 gru 2016, 23:19
autor: kitikontiO
No to zielze ale ten schemat to chyba jest do 2 ?

-- Połączono posty: 12 gru 2016, 21:35 --

Wspomaganie działa :) dzieki wszystkim i pozdrawiam.

Re: Wspomaganie-montaż

Post: 20 gru 2017, 0:03
autor: AniaAnia555
Hej. Chciałabym założyć wspomaganie w swoim Błękitku (Twingo I wersja przejściowa), ktoś się orientuje jaki może być koszt? Czy wspomaganie jest w jakiś sposób powiązane z abs-em?

Re: Wspomaganie-montaż

Post: 21 gru 2017, 14:56
autor: gustaw72
Musisz kupić "kolumnę" kierowniczą z wspomaganiem(silnikiem) + sterownik z wtyczkami i kabelkami. W necie jest schemat kabelkologi. Może też być potrzebny przegub łączący kolumnę z przekładnią. Dobrze byłoby, gdybyś kupił kolumnę kierowniczą wraz z tą blachą która ja trzyma, ale można odpowiednio podciąć blachę i zrobić dodatkowy uchwyt.

Re: Wspomaganie-montaż

Post: 13 sty 2018, 17:22
autor: Avarad
Odkopuję, bo prawdę mówiąc żadnych konkretów na tym forum nie ma, w żadnym temacie.
Na elektrodzie leży schemat, z którego wynika że sygnał z vss istnieje w złączu nr 212, czyli brązowej kostce koło aku, ale nie napisane na którym pinie.
Sygnał z komputera, podobno też, na pinie A5, tylko że powinien sie pokrywać z pinem 23 we wtyczce kompa a tak nie jest. Bo ani przejścia nie ma, ani si kolory nie zhafzają.
Druga sprawa to kontrolka, czy do wtyczki wyświetlacza idzie gdzieś kupić piny?
Czy ktoś ma kompletne schematy do twingo, albo chociaż rozpiskę złącza 212?

Re: Wspomaganie-montaż

Post: 14 sty 2018, 22:51
autor: mory1971
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na starym forum byl caly opis ,pmt<zu ,niestety zaginala podczas przeprowadzki.
Powyzej schematy,niechce mi sie szukac teraz calego opisu jak bede mial czas to wrzuce.
miedzy przed i poliftem jest spora roznica w okablowaniu.

Re: Wspomaganie-montaż

Post: 15 sty 2018, 8:01
autor: Avarad
A to jest opis do polifta, czy przedlifta? Jak nie występuje w r212, to mam wyciagnąć z pinu 23 w d7f i się nie zastanawiać dalej?
Co z vss? tu jest opisany jako b4, tyl;ko mozesię okazać że jeśli schemat jest z polifta, to nie zadziała, wyciągać z okolic cujnika? z którego pinu?

Re: Wspomaganie-montaż

Post: 16 sty 2018, 21:16
autor: Dmochu
jak nie masz nic w a5 r212 to pociągnij z przekaźnika sobie przewód , a prędkość z licznika o ile się nie mylę to zielony przewód na 7 pinie w liczniku

Re: Wspomaganie-montaż

Post: 16 sty 2018, 21:48
autor: mory1971
B4 predkosc pojazdu
A5 obroty silnika
kostka poFL

Poswiecilem kolejne 5 minut swojego prywatnego cennego czasu i zapytalem wujka gooooogle.

tu masz tez opis z jednego z forum wdg schematu ktory zamiescilem w 3 poscie

,,1) staly plus (czerwony gruby) przez bezp. 30A => podlaczylem w skrzynce bezp. pod maska z wejscia duzego 60A bezpiecznika.
2) mase (czarny gruby) do punktu masy NC na lewym przednim slupku => pod najblizsza srube na karoserii
3) plus po przekreceniu stacyjki (zolty) przez bezp. 5A => z puszki bezpiecznikow, z wejscia bezpieczniaka 30A do elektrycznych szyb
4) sygnal z czujnika predkosci (zielony cienki) => z zlacza predkosciomierza, pin 7 - przewod zielony cienki
5) sygnal z komputera wtrysku (pomaranczowy cienki) pin 23 lub pin 2 na plytce bezp./przekaznikow przy akumulatorze => z plytki bezpiecznikow i przekaznikow pod maska, pin 2 pomaranczowy cienki
6) mase dla kontrolki wspomagania z komp. wspomagania (zielony gruby) => pin 13 w wtyczce panelu kontrolek
i ew. jej zasilanie (jesli go nie ma) z plytki bezpiecznikow pod kierownica (A19) => to polaczenie juz bylo nic nie musialem robic,
oraz jesli jej nie ma zainstalowac sama kontrolke => kontrolka juz byla, nawet z zarowka :-).
7) sygnal z komp. wspomagania do gniazda diagnostycznego:
- pomaranczowy gruby => pin 8 w gniezdzie diagnostycznym => tego nie chcialo mi sie montowac przeciagnalem tylko przewody do skrzynki bezp. pod maska

Re: Wspomaganie-montaż

Post: 16 sty 2018, 22:07
autor: Avarad
Wszystko cacy, tylko moje twingo to przedlift i w a5 mam przewód szary z czerwonym paskiem ~1.5mm^2, a nie cienki różowy albo pomarańczowy jak piszą wszyscy, stąd pytanie o to który to pin kompa...
Wszystkie opisy po polsku i angielsku czytałem i znam prawie na pamięć, problem z nimi jest taki że wszystkie są do polifta, a w przedlifcie i układ kabli w r212 inny i kolory inne,przewodu do kontrolki we wtyczce nie ma, ba nawet otwory pod sterownik trzeba gwintować...

Pomijam już fakt opisywania kolorów kabli skrótami z francuskch wyrazów, to jest jakiś horror, bo nie ma do tego żadnej rozpiski z tłumaczeniem, legendy itp.

-- Połączono posty: 31 sty 2018, 0:16 --

Oki, ktoś ma jalieś sugestie w sprawie schematów przedlifta? Podpięte w r212 tak jak na schemacie polifta i nie robi. Kontrolka nie podpięta bo brak pinu we wtyczce, ma kto$ jakieś pomysły jak t sprawdzać bez zwalania deski co pięć minut i odpinania poduszki?