- Posty: 9
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 23:17
- Lokalizacja: Wuppertal
- Silnik: D7F (60KM)
- Rocznik: 2002
Witam!
Posiadamy w naszej rodzinie Twingo z 2002 roku od około roku. Kod silnika D7F czy tam jakiś inny numerek C06, który był na baku. Nie znam się na tym, proszę mi wybaczyć. Wszystko było ok, dopiero jakoś 2 miesiące temu moja mama zauważyła, że coś jest nie tak.
1. Auto nie daje rady na trójcę na autostradzie przy prędkości 60km/h pod lekkie wzniesienie, lecz długie, przy czym szarpie, cała buda się trzęsie, wszystko skacze, auto nie ma mocy, gaz do samego końca nic nie daje, auto zero reakcji, jakby miało zaraz się stoczyć do tyłu
2. Przy dynamicznym przyśpieszaniu w ogóle nie ma mocy, tak samo szarpie na wyższych obrotach, od około 2.5 tyś. gdy wrzucam dwójkę i dociskam gaz do około 2k obrotów jest okej a potem zaczyna szarpać, auto przyśpiesza bardzo powoli, jakby paliwo nie dochodziło.
3. Ogólny brak mocy. Sam nie mam porównania, bo wcześniej tym autem nie jeździłem, ale po prostu wydaje mi się niemożliwe, że tak lekkie auto z 60 konnym silnikiem nie daje rady pod lekkie wzniesienie przy takich obrotach.
Moje pytanie brzmi: jakie mogą być tego czynniki? Moim zdaniem powinienem powymieniać wszystkie filtry. Zakupiłem już filtr oleju i paliwa, nowe opony z felgami (mama lubiła jeździć po krawężnikach) i teraz jeszcze czekam na filtr powietrza.
Właśnie przed chwilą szukaliśmy pod spodem, gdzie może być filtr paliwa, co by go już wymienić, lecz za cholerę nie mogliśmy znaleźć. Jedni piszą, że przy belce obok baku z tyłu po lewej stronie, inni, że gdzieś obok baku, szukaliśmy pod całym autem i nigdzie nie widzę tej charakterystycznej części. Jest to gdzieś pod osłoną, ukryte? Nie mogłem tego znaleźć. Na baku paliwa przeczytałem napis po francusku "filtre integre" co oznacza jakiś filtr zintegrowany. O co chodzi? Chciałbym też od was się dowiedzieć gdzie znajdują się pozostałe filtry tj. oleju i powietrza.
Pozdrawiam
Posiadamy w naszej rodzinie Twingo z 2002 roku od około roku. Kod silnika D7F czy tam jakiś inny numerek C06, który był na baku. Nie znam się na tym, proszę mi wybaczyć. Wszystko było ok, dopiero jakoś 2 miesiące temu moja mama zauważyła, że coś jest nie tak.
1. Auto nie daje rady na trójcę na autostradzie przy prędkości 60km/h pod lekkie wzniesienie, lecz długie, przy czym szarpie, cała buda się trzęsie, wszystko skacze, auto nie ma mocy, gaz do samego końca nic nie daje, auto zero reakcji, jakby miało zaraz się stoczyć do tyłu
2. Przy dynamicznym przyśpieszaniu w ogóle nie ma mocy, tak samo szarpie na wyższych obrotach, od około 2.5 tyś. gdy wrzucam dwójkę i dociskam gaz do około 2k obrotów jest okej a potem zaczyna szarpać, auto przyśpiesza bardzo powoli, jakby paliwo nie dochodziło.
3. Ogólny brak mocy. Sam nie mam porównania, bo wcześniej tym autem nie jeździłem, ale po prostu wydaje mi się niemożliwe, że tak lekkie auto z 60 konnym silnikiem nie daje rady pod lekkie wzniesienie przy takich obrotach.
Moje pytanie brzmi: jakie mogą być tego czynniki? Moim zdaniem powinienem powymieniać wszystkie filtry. Zakupiłem już filtr oleju i paliwa, nowe opony z felgami (mama lubiła jeździć po krawężnikach) i teraz jeszcze czekam na filtr powietrza.
Właśnie przed chwilą szukaliśmy pod spodem, gdzie może być filtr paliwa, co by go już wymienić, lecz za cholerę nie mogliśmy znaleźć. Jedni piszą, że przy belce obok baku z tyłu po lewej stronie, inni, że gdzieś obok baku, szukaliśmy pod całym autem i nigdzie nie widzę tej charakterystycznej części. Jest to gdzieś pod osłoną, ukryte? Nie mogłem tego znaleźć. Na baku paliwa przeczytałem napis po francusku "filtre integre" co oznacza jakiś filtr zintegrowany. O co chodzi? Chciałbym też od was się dowiedzieć gdzie znajdują się pozostałe filtry tj. oleju i powietrza.
Pozdrawiam