27 kwie 2016, 18:10
Już Wam tłumaczę Panowie.
Wg.dokumentacji technicznych wszystkie D4F od 08.2001 (od debiutu) oraz D7F od 08.2002 posiadają filtr paliwa zintegrowany wraz z pompą paliwa, i przewidziany na 10 lat lub 150 tyś.km.
Nie ma tam ściśle takiego filtra jaki znamy z wcześniejszych wersji Twingo, po prostu w koszyku pompy paliwa oprócz pompki jest siateczka, gąbkowa taka która filtruje duże zabrudzenia, następnie przy samym wejściu ssącym paliwa do pompy jest dość mała gąbeczka filtrująca, pokryta siatką której oczka są dosłownie mikroskopijne, i ich wielkość porównałbym do czubka igły, a dodatkowo w koszu który jest nierozbieralny jest kolejny filtr.
Rozbierałem filtr paliwa po 60 tyś. km z Niemiec, i znalazłem na filtrze dosłownie jedno ziarenko piasku, rozbierałem po 150 tyś w PL i syfu było więcej ale nie było tragedii.
Moja rada, nie wymieniajcie dopóki nie walnie pompa paliwa, można wtedy wymienić samą pompkę, ale można kupić calutki koszyk, ew. gdy wiemy że zalaliśmy złe paliwo, można wtedy wymienić całość.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
07.06.2014 - 01.08.2014
25.10.2014 - 27.11.2014
Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !