Porownanie glowic widzialem na szwabskim twingo tuning forum, byly wrzucone szczegolowe zdjecia. Autor pokusil sie nawet o zrobienie przekrojow. U nas na forum nie widzialem aby ktos cos takiego modzil. Wiekszosc uzytkownikow naszego forum to zwykli zjadacze chleba a nie nawiedzeni mechanicy
Zdjec glowic mozesz tez szukac na allegro i google grafika. Wymiary to juz trudniejsza kwestia, bo nikomu nie bedzie sie chcialo wymiarowac glowicy abys mogl porownac 8V i 16V.
Nie widzialem nigdy wnetrznosci 16V na zywo. Zwroc uwage na ksztalt denka tloka aby sie nie okazalo ze cos nie spasuje i pogniesz zawory.
Rozmieszczenie kanalow wodnych i olejowych sprawdzisz porownujac uszczelki pod glowice w sklepie. Podjedz do jakiegos dobrze wyposazonego motoryzacyjnego i porownaj.
Kolejna kwestia to rozmieszczenie i ilosc czujnikow. Zmieniasz glowice - zmieniasz dolot - zmieniaz tez wtryskiwacze, co na to powie ECU? Wiecej zaworow to wieksza sprawnosc napelniania cylindrow i pozbywania sie spalin. ECU z 8V moze nie ogarnac co sie stalo.
Wypadaloby w takim przypadku wymienic wiazke silnika.
Koniec koncow nie oplaca sie przeszczepiac samej glowicy, bo ciagnie to za soba kilka innych zmian ktore podnosza koszt calej operacji. Chyba ze padl Ci tylko dol silnika i to chcesz podmienic
przepraszam za brak polskich znaczkow ale jestem na urlopie i pisze z urzadzenia mobilnego