Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 13 maja 2024, 14:32 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Po serwisie D4F szarpie na wolnych obrotach

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Wacholek

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 29 lis 2016, 22:05
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2010

Po serwisie D4F szarpie na wolnych obrotach

Post29 lis 2016, 22:19

Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu jestem, a raczej byłem zadowolonym właścicielem Twingo II.
Niestety przyszedł czas na serwis po 40tys. Kupiona nowa uszczelka pod pokrywkę i uszczelki pod kolektory, filtr powietrza i nowe świece NGK jak fabryczne. Wszystko ładnie zdjęte oczyszczone i wyregulowane.
Jak już to było rozebrane coś mnie podkusiło by wyczyścić przepustnice. Była dość mocno brudna. Norma po 40k.
Po złożeniu silnik pali na dotyk(jak wcześniej), ma "kompa" (jak wcześniej).
Na ssaniu obroty stabilne. Ale gdy się trochę rozgrzeje i obroty spadną poniżej 1000 zaczyna się lekkie szarpanie. Na zimnym silniku przy zamknięciu przepustnicy obroty spadają najpierw do poziomu ok 500obr/min potem dochodzą do tych 950obr/min. Czasem jest bliski zadławienia. Gdy jest rozgrzany bez problemowo trzyma te 950obr/min i nie spada niżej, nie szarpie gdy samochód jest w ruchu na luzie. Jak tylko się zatrzyma obroty spadają i zaczyna się szarpanie. Dla mojego autka wolne obroty eko to 656 Obr/min. Tak stoi w wpisane w ECU.
Clip oczywiście bez błędów. Przed czyszczeniem przepustnicy wszystko było super stabilnie. Silniczek nawet nie drgnął.
Po ok 100km jazdy sprawdziłem świece. Ujemna elektroda świec z białym nalotem. Wymieniłem na próbę świece na stare by sprawdzić czy to nie one robią problem. Nic się nie zmieniło. Jeszcze raz rozebrałem wszystko i sprawdziłem pod kontem szczelności. Potem wziąłem się za Clipa ponownie.
Funkcją RZ005 skasowałem wszystkie przyuczenia. Przyuczenie krańców otwarcia przepustnicy ET051 po wyresetowaniu trwa kilka sekund. Po ponownym włączeniu zapłonu już jest wykonana.
Jest jeszcze parametr PR090. Wartość przyuczenia regulacji biegu jałowego. Według instrukcji powinno być ok 7%. max co widziałem to 4% a normalnie 2% czasem 3%.
Szarpanie powodują ciągłe zamiany wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach co jest częścią korekcji prędkości obrotowej na biegu jałowym. U mnie waha się od -7 do 12-15 stopni 2 razy na sekundę.
Przez to silnik wykonuje szarpania przód-tył i trzęsie lekko całym samochodem. Obroty falują mnie więcej w przedziale 620obr/min do 710obr/min, rosną i opadają 2 razy na sekundę.
Wygląda to tak jak by sterownik za bardzo zmieniał wyprzedzenie zapłonu a zwłoka w odczynie powodowała, że nie jest w stanie ustabilizować tych obrotów.
Pokusiłem się również o sprawdzenie ciśnienia sprężania. Może przerwy źle ustawiłem i się zawory nie domykają. Wszystkie cylindry w przedziale 14,7-15 bar.
Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam,
Krzysztof
Offline
Awatar użytkownika

Borix

  • Posty: 968
  • Rejestracja: 07 sty 2012, 23:58
  • Lokalizacja: Torun
  • Silnik: K4m 854 1.6 6.16v (133KM)
  • Rocznik: 2009

Re: Po serwisie D4F szarpie na wolnych obrotach

Post29 lis 2016, 23:19

Masz osobne cewki na kazdy cylinder?
Offline

Wacholek

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 29 lis 2016, 22:05
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2010

Re: Po serwisie D4F szarpie na wolnych obrotach

Post30 lis 2016, 0:19

Nie. Zespolona. Iskra jest dobra na każdym cylindrze. Na wyższych obrotach jest normalnie. Żadnych błędów w Clipie.
Poza tym dlaczego akurat po serwisie miała by cewka paść.
Offline
Awatar użytkownika

Borix

  • Posty: 968
  • Rejestracja: 07 sty 2012, 23:58
  • Lokalizacja: Torun
  • Silnik: K4m 854 1.6 6.16v (133KM)
  • Rocznik: 2009

Re: Po serwisie D4F szarpie na wolnych obrotach

Post30 lis 2016, 20:48

Cewka moze pasc w każdym momencie.
Offline

Wacholek

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 29 lis 2016, 22:05
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2010

Re: Po serwisie D4F szarpie na wolnych obrotach

Post30 lis 2016, 22:00

No w sumie. Podmienię z innego sprawnego i zobaczymy.
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1570
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 13:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Po serwisie D4F szarpie na wolnych obrotach

Post30 lis 2016, 22:57

Ja mam teraz podobny problem w Volvo, osobne cewki na każdy z garów a garów 6 :(
Można jakoś cewki sprawdzić aby nie zmieniać na pałę?
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline

Wacholek

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 29 lis 2016, 22:05
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2010

Re: Po serwisie D4F szarpie na wolnych obrotach

Post01 gru 2016, 0:29

W Oplu i w VW też są oddzielne cewki na każdy cylinder. W każdym z moich przypadków gdy wysiadały i czasem nie paliły wywalało błąd komputera. W każdym przypadku uszkodzenie nie było spowodowane przerwą na uzwojeniach cewek a przebiciem obudowy. Pomiary rezystancji najprawdopodobniej nie dadzą pożądanych rezultatów. Warto sprawdzić błędy w kompie, jeżeli są. W Twingo jest o tyle ciekawie, że mogę zdjąć fajkę z każdej ze świec i nie będę miał błędu. Co ciekawe silnik pracuje praktycznie tak samo. Tzn tak samo szarpie. Obroty nie spadają a sam dźwięk silnika prawie się nie zmienia. Było by to bardziej słyszalne gdyby chodził równo. Dopiero przy dwóch odłączonych świecach silnik wyraźnie chodzi ciężko.
I w dalszym Ciągu bez błędów. Czasem wydaje mi się, że te ECU w Renault i ta cała kontrola warunków pracy to pic na wodę. W Vw jak zdjąłem cewkę to od razu sypało błędami.
Offline
Awatar użytkownika

Borix

  • Posty: 968
  • Rejestracja: 07 sty 2012, 23:58
  • Lokalizacja: Torun
  • Silnik: K4m 854 1.6 6.16v (133KM)
  • Rocznik: 2009

Re: Po serwisie D4F szarpie na wolnych obrotach

Post01 gru 2016, 20:31

To dziwne ja miałem uwalona cewkę i odrazu błąd..
Offline

Wacholek

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 29 lis 2016, 22:05
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2010

Re: Po serwisie D4F szarpie na wolnych obrotach

Post02 gru 2016, 0:30

Jeżeli cewka jest uwalona w elektryczny sposób czyli np ma rozwarcie na pierwotnym to od razu wywali błąd. jak u siebie odepnę cewkę od instalacji to sypie błędy aż miło. Słyszałem o takich przypadkach, że komuś wysiadły kable lub cewka i nie było błędu. Bo to było tylko przebicie i po strony komputera nie było tego widzieć. Mam jeszcze dwa pomysły i będę je sprawdzał jutro. Dam znać jak coś znajdę.

-- Połączono posty: 03 gru 2016, 21:28 --

Czy ktoś może wie jakie powinny być przerwy zaworowe dla silnika D4F 770 znanego również jako D4F E7?
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Po serwisie D4F szarpie na wolnych obrotach

Post10 gru 2016, 9:59

Zobacz czujnik spalania stukowego.
W Laguna II miałem tak że jak odpalił na zimno to zszedł z obrotów i telepanie. Błędów zero, wszystko wzorowo a telepalo.
W momencie wystąpienia, udało się podpiąć clip i wyskoczył błąd czujnika spalania stukowego.
Zalej 98 i zobacz czy chwilowo pomoże
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości

cron