Strona 1 z 1

Twingo I Zalewa silnik po mocnym nagrzaniu [rozwiązany]

Post: 04 sie 2017, 18:32
autor: KamilTwingo
Witajcie
3 tyg temu wymieniłem swoje starsze twingo z silnikiem c3g na nowsze z d7f i mam problem.
Po kilkunastu minutach jazdy w upale silnik wariuje na wolnych obrotach.

Na początku obstawiałem cewkę zapłonową, jest przykręcona do silnika faktycznie mocno się nagrzewa. Jednak cewka odpada, nie miałem żadnej do podmiany więc potraktowałem ją opalarką. Nic to nie dało auto jeździ.

Więc lewe powietrze. Filtr jest za silnikiem więc mocno się nagrzewa. Filtr nie był szczelny, uszczelniłem go dałem nowy wkład. Przy okazji wyczyściłem przepustnice.

Nadal nic,podłączyłem się telefonem pod OBD2 i odpaliłem aplikację do monitorowania czujników. Mam bardzo duże korekty wtrysków.
Korekta długoterminowa = 42,5%
Korekta krótkoterminowa przedział od 0 do 25%

I teraz dokładny opis dzisiejszego dnia:
Zrobiłem jakieś 25km z klimatyzacją i wszystko było fajnie. Na światłach już czułem wibracje z silnika i zgasł. To nowe auto(dla mnie) a starsze Twingo miało problemy z wskaźnikiem benzyny. Dolałem więc 8l na stacji. Wskaźnik pokazał pół baku czyli powinienem mieć jakieś 20l. Co ciekawe problem znikną, autko ładnie jeździło. Zrobiłem 4km i na światłach korekta krótkoterminowa poszła do +100% zalało silnik i zgasł. Wracając do domu w korku patrzyłem się na monitor z korektami. Jak krótkie podskakiwały do +50% dodawałem gazu. Momentalnie spadały i jakoś dojechałem. Silnik lekko ostygł i normalnie się jedzie pomijając fakt że nowe twingo co ma 58koni w benzynie jest słabsze niż stare co miało 54konie w gazie 2gen.

Zostają dwie opcje, wtryski albo pompa paliwa.
Dolanie chłodnego paliwa poprawiło troszkę stan pojazdu. Więc wychłodziło wtryski albo pompę paliwa.
Czy korekty na wtryskach to jest stan obecny czy stan jaki życzy sobie komputer?
Chodzi mi o to że mam korekty długie na max i krótkie też na max idą, czy to oznacza że wtryski są uszkodzone i leją paliwo czy że komputer z jakiegoś powodu żąda ciągle więcej paliwa czyli pompa nie wydala lub czujnik uszkodzony?


Pomogła wymiana listwy wtrysków

Re: Twingo I Zalewa silnik po mocnym nagrzaniu [rozwiązany]

Post: 10 sie 2017, 8:32
autor: alexanderpirat
Obstawiałbym czujnik temperatury cieczy i włączanie się trybu ssanie.

Skoro pomogła wymiana wtryskiwaczy, brawo Ty.