Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 28 mar 2024, 11:00 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Twingo1 1.2 16V D4F 708 dźwigienki zaworów

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Tadek

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 16 lip 2017, 7:34
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2006

Twingo1 1.2 16V D4F 708 dźwigienki zaworów

Post09 sie 2017, 20:48

Witam.
Właśnie jestem po wymianie rozrządu, wszystkich płynów, świec, regulacji luzów zaworowych, itp.

Mechanik (poprzednio pracował w Renault ASO) stwierdził, że dźwigienki zaworowe mają wytarte otwory na oś (wałek dźwigienek). Nowe dźwigienki w ASO kosztują po 500 zł/szt. Jest ich 8 szt. (4 szt. na zawory ssące i 4 szt. na wydechowe). Dźwigienki mają kształt litery V i naciskają po dwa zawory jednocześnie.
Moje pytanie jest takie: od jakich silników, oprócz posiadanego przeze mnie D4F 708 (1.2 16V 55kW/60KM), pasują dźwigienki zaworów?
Przykładowe zdjęcie dźwigienek z netu (nie wiem, czy to dokładnie od mojego silnika, ale na pewno od D4F):

Obrazek

Przy okazji podaję symbole pasujących filtrów i innych części eksploatacyjnych do Renault Twingo I z silnikiem D4F 708:
- filtr oleju silnika: Filtron OP642/2
- filtr powietrza silnika: Filtron AP134/8
- filtr paliwa - nie występuje (filtr tylko w pompie paliwa, w zbiorniku)
- świece: NGK6799
- pasek rozrządu z rolką napinacza i pompą cieczy chłodzącej: GATES KP25577XS
- pasek alternatora: GATES 3PK738
- pasek sprężarki klimatyzacji: GATES 4PK928
- rolka napinająca pasek klimatyzacji: DAYCO APV2104

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Offline
Awatar użytkownika

ufty

  • Posty: 17
  • Rejestracja: 26 sie 2016, 7:30
  • Lokalizacja: Goleniów
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2001

Re: Twingo1 1.2 16V D4F 708 dźwigienki zaworów

Post10 sie 2017, 7:36

Z konsultuj konieczność wymiany dźwigienek zaworów z kimś kto zajmuje się regeneracją głowic na co dzień.
W Szczecinie ja regenerowałem głowice do swojego Twingo I z silnikiem D4F 702 na ul. Wrocławskiej 1. Serwis mogę szczerze polecić.
Offline

Tadek

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 16 lip 2017, 7:34
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2006

Re: Twingo1 1.2 16V D4F 708 dźwigienki zaworów

Post10 sie 2017, 18:40

@ufty - pamiętasz koszty?
Dzięki i pozdrawiam.
Offline
Awatar użytkownika

ufty

  • Posty: 17
  • Rejestracja: 26 sie 2016, 7:30
  • Lokalizacja: Goleniów
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2001

Re: Twingo1 1.2 16V D4F 708 dźwigienki zaworów

Post17 sie 2017, 7:35

Za regeneracje głowicy z wymiana prowadnic, uszczelniaczy zaworowych (te miałem swoje) i szlifem zapłaciłem 700 zł
Offline
Awatar użytkownika

alexanderpirat

  • Posty: 344
  • Rejestracja: 25 lut 2013, 0:47
  • Lokalizacja: Pruszków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Twingo1 1.2 16V D4F 708 dźwigienki zaworów

Post27 sie 2017, 16:19

Jak bardzo są wytarte otwory? O ile i w jaki sposób powiększyła się średnica?

Jak wytarcie wpłynęło na pracę silnika? Czy masz jakieś problemy z silnikiem np: dziwne dźwięki, nierówna praca, brak mocy w konkretnym zakresie obrotów, strzelanie z wydechu lub w kolektor, problem z rozruchem?
Jak nie, to raczej diagnozę można na razie olać i jeździć dalej. Za cenę dźwigienek z ASO można mieć kilka sprawnych silników ze szrotu lub nawet całe auto z ważnym przeglądem i wykupionym ubezpieczeniem. Póki co zmieniaj regularnie olej z filtrem i nie przejmuj się dopóki nie masz żadnych objawów niedomagających dźwigienek.

Ciekawe co jest przyczyną wytartych otworów w dźwigienkach? Ja obstawiałbym jedną z takich rzeczy: zatkany kanał olejowy (ale wszystkie na raz? mało możliwe), długotrwała jazda na zużytym oleju lub co gorsza bez oleju (ale prowadnice zaworowe i pierścienie pierwsze dałyby o sobie znać i już by dymił), wada materiału? A może po prostu ten model tak ma od nowości i tak ma być?

Zamiast kupować nowe dźwigienki lub używane można jeszcze uratować Twoje. Rozwiercając otwory aby były dokładnie okrągłe i wcisnąć odpowiednią tulejkę. Taka usługa powinna kosztować dużo mniej niż nowy komplet z ASO.
Obrazek

MUBI co tanio ubezpieczyć lubi, mój link polecający: https://mubi.pl/id-D8E4I
Kupując OC przez ten link zgarniasz 150 zł cashback a ja 50 zł za polecenie, smacznego
Offline

Tadek

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 16 lip 2017, 7:34
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2006

Re: Twingo1 1.2 16V D4F 708 dźwigienki zaworów

Post28 sie 2017, 8:02

Jak pisałem wyżej - auto jest po regulacji zaworów. Mechanik stwierdził wytarcie dźwigienek na ośce. Nie wiem, czy wszystkich, nie wiem których. Dowiem się.
Z pracą mam jedynie problem taki, że po uruchomieniu silnika, nagrzaniu (automatycznie zmniejsza się "ssanie"), gdy silnik osiąga niskie obroty zaczyna się dławić, pracuje nierówno. Nie reaguje na pedał gazu. Kolega z ASO podłączył komputer: wadliwa praca czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP Sensor). Na razie walczę z uszczelnieniem czujnika (wytarte o-ringi na czujniku). W przypadku braku poprawy kupię nowy czujnik.
Co do dźwigienek, to jest lekkie stykanie jednej pary zaworów - do przeżycia.
Chcę kupić dźwigienki na zapas, aby za kilka lat nie zostać z niczym. Mechanik od zaworów (były pracownik ASO) mówi, że na razie nie przejmować się i jeździć. Tak też robię.

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości

cron