Strona 1 z 1

Twingo1 1.2 16V D4F 708 dźwigienki zaworów

Post: 09 sie 2017, 20:48
autor: Tadek
Witam.
Właśnie jestem po wymianie rozrządu, wszystkich płynów, świec, regulacji luzów zaworowych, itp.

Mechanik (poprzednio pracował w Renault ASO) stwierdził, że dźwigienki zaworowe mają wytarte otwory na oś (wałek dźwigienek). Nowe dźwigienki w ASO kosztują po 500 zł/szt. Jest ich 8 szt. (4 szt. na zawory ssące i 4 szt. na wydechowe). Dźwigienki mają kształt litery V i naciskają po dwa zawory jednocześnie.
Moje pytanie jest takie: od jakich silników, oprócz posiadanego przeze mnie D4F 708 (1.2 16V 55kW/60KM), pasują dźwigienki zaworów?
Przykładowe zdjęcie dźwigienek z netu (nie wiem, czy to dokładnie od mojego silnika, ale na pewno od D4F):

Obrazek

Przy okazji podaję symbole pasujących filtrów i innych części eksploatacyjnych do Renault Twingo I z silnikiem D4F 708:
- filtr oleju silnika: Filtron OP642/2
- filtr powietrza silnika: Filtron AP134/8
- filtr paliwa - nie występuje (filtr tylko w pompie paliwa, w zbiorniku)
- świece: NGK6799
- pasek rozrządu z rolką napinacza i pompą cieczy chłodzącej: GATES KP25577XS
- pasek alternatora: GATES 3PK738
- pasek sprężarki klimatyzacji: GATES 4PK928
- rolka napinająca pasek klimatyzacji: DAYCO APV2104

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Re: Twingo1 1.2 16V D4F 708 dźwigienki zaworów

Post: 10 sie 2017, 7:36
autor: ufty
Z konsultuj konieczność wymiany dźwigienek zaworów z kimś kto zajmuje się regeneracją głowic na co dzień.
W Szczecinie ja regenerowałem głowice do swojego Twingo I z silnikiem D4F 702 na ul. Wrocławskiej 1. Serwis mogę szczerze polecić.

Re: Twingo1 1.2 16V D4F 708 dźwigienki zaworów

Post: 10 sie 2017, 18:40
autor: Tadek
@ufty - pamiętasz koszty?
Dzięki i pozdrawiam.

Re: Twingo1 1.2 16V D4F 708 dźwigienki zaworów

Post: 17 sie 2017, 7:35
autor: ufty
Za regeneracje głowicy z wymiana prowadnic, uszczelniaczy zaworowych (te miałem swoje) i szlifem zapłaciłem 700 zł

Re: Twingo1 1.2 16V D4F 708 dźwigienki zaworów

Post: 27 sie 2017, 16:19
autor: alexanderpirat
Jak bardzo są wytarte otwory? O ile i w jaki sposób powiększyła się średnica?

Jak wytarcie wpłynęło na pracę silnika? Czy masz jakieś problemy z silnikiem np: dziwne dźwięki, nierówna praca, brak mocy w konkretnym zakresie obrotów, strzelanie z wydechu lub w kolektor, problem z rozruchem?
Jak nie, to raczej diagnozę można na razie olać i jeździć dalej. Za cenę dźwigienek z ASO można mieć kilka sprawnych silników ze szrotu lub nawet całe auto z ważnym przeglądem i wykupionym ubezpieczeniem. Póki co zmieniaj regularnie olej z filtrem i nie przejmuj się dopóki nie masz żadnych objawów niedomagających dźwigienek.

Ciekawe co jest przyczyną wytartych otworów w dźwigienkach? Ja obstawiałbym jedną z takich rzeczy: zatkany kanał olejowy (ale wszystkie na raz? mało możliwe), długotrwała jazda na zużytym oleju lub co gorsza bez oleju (ale prowadnice zaworowe i pierścienie pierwsze dałyby o sobie znać i już by dymił), wada materiału? A może po prostu ten model tak ma od nowości i tak ma być?

Zamiast kupować nowe dźwigienki lub używane można jeszcze uratować Twoje. Rozwiercając otwory aby były dokładnie okrągłe i wcisnąć odpowiednią tulejkę. Taka usługa powinna kosztować dużo mniej niż nowy komplet z ASO.

Re: Twingo1 1.2 16V D4F 708 dźwigienki zaworów

Post: 28 sie 2017, 8:02
autor: Tadek
Jak pisałem wyżej - auto jest po regulacji zaworów. Mechanik stwierdził wytarcie dźwigienek na ośce. Nie wiem, czy wszystkich, nie wiem których. Dowiem się.
Z pracą mam jedynie problem taki, że po uruchomieniu silnika, nagrzaniu (automatycznie zmniejsza się "ssanie"), gdy silnik osiąga niskie obroty zaczyna się dławić, pracuje nierówno. Nie reaguje na pedał gazu. Kolega z ASO podłączył komputer: wadliwa praca czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP Sensor). Na razie walczę z uszczelnieniem czujnika (wytarte o-ringi na czujniku). W przypadku braku poprawy kupię nowy czujnik.
Co do dźwigienek, to jest lekkie stykanie jednej pary zaworów - do przeżycia.
Chcę kupić dźwigienki na zapas, aby za kilka lat nie zostać z niczym. Mechanik od zaworów (były pracownik ASO) mówi, że na razie nie przejmować się i jeździć. Tak też robię.