Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 29 mar 2024, 1:23 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Problem licznik + wspomaganie?

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

majki

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 19 lis 2017, 15:07
  • Lokalizacja: Wejherowo
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2002

Problem licznik + wspomaganie?

Post20 sty 2018, 3:24

Od jakiegoś czasu licznik potrafi się wyłączyć w trakcie jazdy (tzn pokazuje 0km/h podczas jazdy). Na początku działo się to dość rzadko, teraz na trasie 50km potrafi 2-3 razy zdechnąć i nie działać przez ok. 2km. Do tego przy dłuższych wyłączeniach po jakimś czasie włącza się kontrolka wspomagania, ale ono działa normalnie i kontrolka gaśnie jak licznik się uaktywnia. Przy wyłączeniu licznika czuć minimalny spadek mocy, jak się włącza to i moc wraca (odczucie jakbym włączał klimę, czyli idzie jakieś obciążenie na silnik - altek?)
Wspomaganie za to potrafi nie działać przez moment jak licznik chodzi normalnie i kontrolka wtedy milczy... :roll:

Dziś dodatkowo włączyła się kontrolka poduszki, a nic nie było gmerane.
No i tak rozkminiam co się dzieje...? Skąd jest pobierany sygnał do licznika - czujnik absu, skrzynia? Miał ktoś takie ciekawostki? Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny :?:
Twingo I '02 16v helios blue vibrato
Volvo 480 '95 2.0 collection 091/480
Offline
Awatar użytkownika

Kasper

  • Posty: 33
  • Rejestracja: 30 paź 2015, 16:39
  • Lokalizacja: Katowice
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Problem licznik + wspomaganie?

Post20 sty 2018, 18:29

Zacznij od wymiany czujnika prędkości ( impulsatora). U mnie było podobnie i po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.
Pozdrawiam Kasper
-----------------------------------------------------------------
TwinGOOO Initiale Paris
Offline
Awatar użytkownika

majki

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 19 lis 2017, 15:07
  • Lokalizacja: Wejherowo
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2002

Re: Problem licznik + wspomaganie?

Post24 sty 2018, 3:10

Tak podejrzewałem, że czujnik prędkości może szwankować. Ale miałeś też zabawę z kontrolką wspomagania lub z odczuwalnym spadkiem mocy? Mi to pachnie jakimś problemem elektrycznym (zwarciem?) i obciążaniem silnika.
Gdzie dokładniej się znajduje impulsator? Koszt stosunkowo niewielki to pewnie wymienię.
Twingo I '02 16v helios blue vibrato
Volvo 480 '95 2.0 collection 091/480
Offline
Awatar użytkownika

Kasper

  • Posty: 33
  • Rejestracja: 30 paź 2015, 16:39
  • Lokalizacja: Katowice
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Problem licznik + wspomaganie?

Post24 sty 2018, 8:57

Impulsator odpowiada też za wspomaganie. Jak licznik nie działa to wspomaganie też. Francuzka elektryka :lol:
Czujnik jest w skrzyni. Ciężko go dojrzeć. Trzeba wsadzić łapę w okolicy łączenia skrzyni z silnikiem , namacać go, przekręcić i pociągnąć do góry. Z góry jest wtyczka.
Ceny są różne. Ja kupiłem jakiś włoski zamiennik za niecałe 20 zł i działa bez problemu drugi rok
Pozdrawiam Kasper
-----------------------------------------------------------------
TwinGOOO Initiale Paris
Offline

zalmen3

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 gru 2016, 13:38
  • Lokalizacja: Wielkopolska
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2001

Re: Problem licznik + wspomaganie?

Post19 lut 2018, 9:45

Też miałem ten problem latem, kupiłem impulsator za 18 zł na allegro i wymieniłem (z tym było trochę zabawy, bo nie łatwo się tam dostać) i śmiga jak nówka. W moim przypadku tak samo jak u Ciebie, jak "zerował się" licznik i padało wspomaganie, to kontrolka od wspomagania zapalała się po dłuższym czasie. Z tym że u mnie przy wyłączeniu licznika i wspomagania samochód dostawał momentalnego kopa, jakby mu przybyło ze 30% mocy i jeździł wtedy jak szalony, tylko kierownica chodziła niemiłosiernie cieżko.
Co do kontrolki poduszki, to przyczyny mogą być zasadniczo dwie "fizyczne" i jedna, nazwijmy to "mentalna". Fizyczne to brak styku w kostce pod siedzeniem kierowcy, często pomaga rozłączenie spryskanie jakimś specyfikiem do styków i podłączenie na nowo. Bardziej hardkorowym rozwiązaniem jest wywalenie wtyczki i zlutowanie kabli na sztywno. Druga fizyczna to uszkodzona taśma tzw. zwijaka w kierownicy, taśma niestety nie wytrzymuje ciągłego rozwijania i zwijania podczas kręcenia kierownicą i przerywa się obwód, co skutkuje wyświetlaniem błędu poduszki. Pomaga wymiana na nową lub sprawną używaną. Przyczyną mentalną jest zaś słynna francuska elektronika i tak jest przypadku mojego egzemplarza. Jest to auto od nowości w "rodzinie", a ja jestem jego drugim właścicielem. Taśma i wtyczka były ćwiczone i wymieniane w ASO w Paryżu kilkukrotnie, samochód nawet był przez jakiś czas badany w centrali renault we Francji, a kontrolka od samej nowości zapala się od czasu do czasu i gaśnie jak jej się podoba. Nie ma na to żadnej reguły. Samochód jest w moich rękach drugi rok i jak go odkupiłem od szwagra (pierwszego i jedynego wcześniej właściciela), to nie świeciła, potem zaczęła świecić i świeciła jakiś miesiąc, potem zgasła. We wrześniu zaczęła świecić i świeciła i świeciła, aż już zacząłem się rozglądać za nowym zwijakiem, aż tu nagle cyk i od zeszłego tygodnia już nie świeci. Sztandarowy przykład TTTM (Ten Typ Tak Ma) :D Dlatego proponuję dla świętego spokoju sprawdzić wtyczkę pod siedzeniem i taśmę zwijaka, ale jak będzie ok, to olać i cieszyć się życiem ;)
Offline
Awatar użytkownika

majki

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 19 lis 2017, 15:07
  • Lokalizacja: Wejherowo
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2002

Re: Problem licznik + wspomaganie?

Post20 lut 2018, 3:00

Dzięki za info zalmen. Impulsator już mam, tylko przy obecnej pogodzie nie chce mi się z nim szarpać (dostęp faktycznie nie szczególny), a i licznik ostatnio wyluzował i rzadziej się wyłącza. ;)

Z poduchą sprawdzę, może to faktycznie tylko kostka pod siedzeniem. :)

-- Połączono posty: 20 maja 2018, 21:57 --

No to rozwiązania:
- z poduchą faktycznie wtyczka pod siedzeniem coś sieje, jak się nią porusza to kontrolka gaśnie...
- impulsator wymieniony...wreszcie - musiał się uprawomocnić (3 miechy :mrgreen: )...dostęp mocno średni a demontaż starego (pewnie jeszcze oryginalnego) wcale nie łatwiejszy. Udało się poprzez nałożenie długiej nasadki 21mm (do świec) i przekręcenie czujnika grzechotką zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Trzeba zapamiętać pozycję wyjściową czujnika i potem tak samo wsadzić nowy (po posmarowaniu oringów olejem). Wszystko na czuja, bo nic nie widać...narazie działa dobrze. Oby to był koniec tematu. :roll:
Twingo I '02 16v helios blue vibrato
Volvo 480 '95 2.0 collection 091/480

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

cron