Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 19 lis 2019, 14:26 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Twingo - obroty

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

BioPawel

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 18 lut 2018, 14:24
  • Lokalizacja: Knurów
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Twingo - obroty

Post08 mar 2018, 23:49

witajcie. Potrzebuje Waszej pomocy.
Kupiłem Twingo 1 z 1998 r z silnikiem D4F o mocy 43KW i pojemności 1,2.
Ogólnie zakochałem się w tym aucie i chciałem sobie go fajnie zrobić. auto spisywało się bez zarzutów do czasu kiedy musiał postać miesiąc o tego się zaczęły problemy takie jak szarpanie, chwilowe szarpnięcie podczas jazdy, gaśnięcie podczas dojeżdżania np do skrzyżowania, problemy z odpalaniem... Z tym sobie poradziłem przez wymianę wielu podzespołów (chciałem to autko na dłużej) takich jak: pompa paliwa, świece, układ zapłonowy łącznie z kablami...potem pojawił się problem z nierównymi obrotami a z uwagi na to, że pierwotna przepustnica była z wprasowywanymi elementami kupiłem inną z elementami wymiennymi: wyczyściłem ją i i założyłem nowy czujnik położenia przepustnicy i nowy silniczek krokowy. Czujnika temperatury powietrza nie wymieniałem ponieważ zmieniając temperaturę widziałem, że zmienia się jego wartość.

W czym problem?? Twingo utrzymuje średnie lub wysokie obroty na biegu jałowym... jak dodam gaży do wchodzi na obroty i schodzi z nich do tych że złych obrotów. co zauważyłem jak montowałem czujnik położenia przepustnicy to żeby go wpasować w otwory mocujące musiałem go obrócić.. czyli jego wartość się zmieniła...podaje złe wartości?? tam gdzie jest zamocowano linka jest śruba tak jakby torx... tylko, że nie wiem jak się do niej dostać.. bo żaden klucz mi nie pasuje(jest mała)a po za tym jest schowana...ona reguluje za minimalne obroty silnika ??

Nie mam dostępu do komputera.
Offline

cezar65

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 26 kwie 2014, 12:48
  • Lokalizacja: Bydgoszcz
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2001

Re: Twingo - obroty

Post09 mar 2018, 15:04

Widzę że Twoja wiedza fachowa na ten temat jest słaba, wyczytałem w poście że sporo nagrzebałeś i wymieniłeś części....Pytanie , czy te części które założyłeś są dedykowane do tego typu silnika ? Druga sprawa , czy podczas tych prac wszystko dobrze poskładałeś? Mam tu na myśli wszystkie cienkie wężyki podciśnienia które są zlokalizowane w okolicach układu dolotowego.Czy któryś np. nie jest nadpęknięty , czy dobrze osadzony.Czy cały układ dolotowy jest szczelny , szczególnie na odcinku głowica - przepustnica. Czy wszędzie tam gdzie coś robiłeś są sprawne i dobre uszczelki ?. W przypadku nieszczelności , dostaje się do układu dolotowego tzw. fałszywe powietrze które powoduje min. wzrost prędkości obrotowej biegu jałowego. Tą śrubkę o której piszesz to nie ruszaj , to jest śruba ustawcza do tzw. stałego uchylenia przepustnicy , ona nie służy do regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego. Za obroty biegu jałowego odpowiada silnik - nastawnik krokowy , i to on otrzymuje sygnały ze sterownika pracy silnika (komputera)
Offline

BioPawel

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 18 lut 2018, 14:24
  • Lokalizacja: Knurów
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Re: Twingo - obroty

Post09 mar 2018, 23:34

Cześć... Fakt mechanikiem nie jestem ale w swoim życiu 306 i corsę b sam naprawiałem:) co do wężyków to ja ich nawet nie ruszałem, nie jest to wymagane do ściągnięcia przepustnicy. Odpinam rurę powietrza, krokowca,czujnik powietrza i położenia przepustnicy i 3 śruby.. filozofia nie ma... O zmianie przepustnicy na rozbieralna nawet wyczytałem na tym forum, części kupuje pasujecie do konkretnego silnika, co do wymienionych części... Jak pisałem wcześniej nagle wszystko zaczęło się sypać, jak jedną rzecz naprawiłem to druga wpadała...
Pytanie... dzisiaj jeszcze raz sciagnąłem przepustnice którą kupiłem i pod światło patrząc na ona prześwit, stara tego nie miała. Jak powinno być?? Fakt przewodów podciśnienia nie sprawdzałem czy są popękane
Offline

slima

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 23 gru 2018, 18:35
  • Lokalizacja: Łódź, Polska
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Twingo - obroty

Post23 sie 2019, 21:26

Paweł, udało Ci się ustalić przyczynę?

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron