Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 28 mar 2024, 15:30 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Wymiana rezystora dmuchawy Twingo 2 '07

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

qljerry

  • Posty: 72
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 13:36
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D4F LEV 16V (75KM)
  • Rocznik: 2007

Wymiana rezystora dmuchawy Twingo 2 '07

Post24 sie 2018, 21:12

Na wstępie zaznacze: nie mam problemu a chcę ułatwić życie współużytkownikom Twingo2.

Gdyby kiedyś Wasza dmuchawa zaczęła działać tylko na 4 biegu to z całą pewnością uległ uszkodzeniu ten element:

Obrazek

Rezystor dmuchawy.
Zimą ta awaria to pół biedy. Działa ogrzewanie. Będzie głośno w kabinie ale parę dni da sie wytrzymać. Latem. Usterka ta wiąże się z wyłączaniem klimatyzacji. W pozycjach 1, 2, 3 - sprzęgło sprężarki klimatyzacji będzie się włączać ale nie będzie nadmuchu. Natomiast w pozycji 4 nadmuch będzie ale odłączy się klima. Dramat.

Dodam że jestem profesjonalistą więc dość szybko uporałem sie z naprawa (około 1,5 godziny). Poziom trudności określę jako średni. Potrzeba odrobinę manualnych zdolności i sprytu.
Powazana sprawa.
1. NALEŻY ODŁĄCZYĆ AKUMULATOR.
2. Poduszka powietrzna pasażera.
Obrazek

Dwie skrajne śruby dostępne od strony schowka należy odkręcić kluczem M13, od góry ostrożnie podważyć jej plastikową maskownicę. Użyłem do tego narzędzia z foto1 przypominającego widelec. Jeśli tego dokonamy ostrożnie wypinamy jej wtyczkę uprzednio odblokowując jej zabezpieczenie. Potrzebny jest do tego cienki śrubokręt. Oto wtyczka:
Obrazek

Przy montażu wtyczki bezwzględnie musi być wciśnięte spowrotem zabezpieczenie!

Dalej. Demontujemy "doniczkę na pelargonie" sprzed kierownicy na podobnej zasadzie jak maskownicę poduszki.
Następnie osłonę "zegarów" (górną część) później jej część połączoną z kokpitem i następnie odkręcamy dwa wkręty z tyłu zegarów kluczem torx T20. Panel ten z przodu wciśnięty jest w dwa zabezpieczenia. Wyjmujemy go stamtąd.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przewody (czarny i czerwony) to zasilanie silnika dmuchawy. Widać je po demontażu dashbordu. Proponuję je przeciąć, ułatwi to demontaż i tak zepsutej części.
No i znowu demontaż. Tym razem dolnej części kokpitu poniżej kierownicy. Tej z regulacją świateł.
Obrazek

Za czerwonym przewodem jest opornik!



A "delikfent" jest...tu:

Obrazek

Wypinamy z niego wtyczkę i odkręcamy dwa wkręty kluczem M6.
I teraz przenosimy sie na miejsce pasażera i zaglądamy przez otwór po airbagu w poszukiwaniu tego:

Obrazek

Odblokowujemy zatrzask i od jego strony stanowczo pociągamy. Cała wtyka wahliwie na osi sworznia z jej drugiej strony powinna sie wypiąć.

Oto narzędzia użyte do naprawy:
Obrazek

Cena opornika na all...o to 30zł plus przesyłka.

Miłej dłubaniny!
Jerzy.

-- Połączono posty: 08 wrz 2018, 13:13 --

Jest jeszcze jeden "myk". W rezystorze dmuchawy jest element przypominający opornik - termik. On zazwyczaj się psuje. Gdy nie ma szans na szybka "organizację" nowego opornika można termik pominąć zwierając, pomijając go. Powinno wszystko ożyć. Ale...po coś on jest. Warto przy okazji zobaczyć czy silnik dmuchawy lekko się obraca. Jeśli jest ok. tymczasowo można zbocznikowac termik. Inna opcja. Odczytać wartość termika i kupić go za kilkanaście groszy i zastąpić. Z tym że jest on zgrzany z odczepami opornika. Jeśli jego wartość (np powyżej 180 stopni celsjusza) będzie wyższa od temperatury topienia lutu to będzie kupa i odpadnie. Trzeba by go jakoś mechanicznie dobrze przymocowac i dodatkowo zalutować.

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości

cron