Strona 2 z 3

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post: 05 kwie 2013, 14:22
autor: Matek270992
to podpowiedzcie na 14stalową felgę jaką oponę wsadzić by było szersza opona a zarazem nie tarło nic ?

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post: 05 kwie 2013, 14:52
autor: Kolorado
Faktycznie ,szeroka opona zapewnia doskonałe prowadzenie w łuku, na pewno lepsze hamowanie co jest istotne w modelach z silniku C3g ,jak dla mnie plus, bo zrobiła mi mniej wrażliwy układ kierowniczny. Spalanie może być większe i to na pewno .Jedno jest pewne niweluje całkowicie komfort który zapewniają wymiary fabryczne , ale jeżeli ktoś lubi pędzące taczki które maja bardzo dobre prowadzenie :)
W jednej kwesti mnie zaskoczyło ,wjechałem bardzo szybko z asfaltu na szuter, zero kontroli nad torem jazdy ,jedynie na plus że szerokie opony zapewniły stabilny tor jazdy na wprost oraz pewne hamowanie/zblokowanie kół bez znoszenia w lini prostej w celu odzyskania kontroli nad autem. Było nie było to tylko 880kg razem ze mną.
185/60 to szerokość przy której na prawde chyba mocno się starać żeby coś tarło w poziomie ,bo w pionie od końcówki zderzaka do opony jest około 1 cm i ewentualnie przy dużym obciążeniu zderzak mógłby chyba dotknąć opony. 195 zgodze się wejdzie ale na milimetry w poziomie.
Jak założysz mniejszą drugą wartość np.185/.../14 to będzie lepiej i zmniejszy możliwość ewentualnego tarcia w pionie przy obciążeniu.
szerokość/wysokość/rozmiar ``w calach
szerokość,wysokość w centymetrach

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post: 05 kwie 2013, 15:59
autor: Sasio
Ja na 14 założyłbym serię 155/65/14

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post: 05 kwie 2013, 19:17
autor: panrysiek
IMO złoty środek to 175, btw jaką szerokość ma felga?
155 to jednak oponka rowerowa :) Kiedyś w maluchu miałem 155 z przodu i 165 z tyłu :) Wąskie gumki strasznie pływają na zakrętach.
No i obniżenie komfortu IMO nie jest jakoś specjalnie odczuwalne przy profilach nie niższych niż 50.

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post: 05 kwie 2013, 21:32
autor: Kolorado
Tylko należy sobie odpowiedzieć na pytanie czy kierunek na mody z jesieni ubiegłego roku obowiązuje czy ulega zmianie.
Jeżeli by obowiązywał to tendencja z jesieni to seryjne wymiary opony , nowe gumy jako wyznacznik komfortu w stylu ori.
Tak sobie myśle ,że styl ori będzie obowiązywał tak czy inaczej czy będzie zawias gwintowany czy zamiast koła będzie walec, ori nie ori chodzi o to pewnie żeby dalej było czysto i schludnie.
Dokładnie rozmiar 175 będzie to takie pośrednie między maksimum a minimum, zapewni juz odpowiednią szerokość i z doświadczenia a właściwie przemyśleń wiem że nie ma co walczyć o szerokość auta oponami jedynie w gre wchodzą dystanse jako że twingo ma dużo miejsca od krawędzi błotnika do krawędzi opony , gdyby jeszcze nie były takie drogie te dystanse to można by było idealnie zgrać krawędź błotnika z oponą. Pisząc jednak o doświadczeniu wiem jednoznacznie że szerokość 165/14 nie zapewni komfortu i gracji prowadzenia jak seryjne wymiary w moim przypadku 155/ /13. Nie było jednoznacznego podziału wymiaru kół do stylu ori, zawiasów sportowych gwintów . To może właśnie porozmawiajmy o tym bo przyszła zima i założyli wszyscy zimówki , a temat skończył się na tym że najlepsza opona ma wymiar fabryczny i co najważniejsze najlepiej żeby była nowa nie żadna używana.

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post: 06 kwie 2013, 6:13
autor: Sasio
Matek, seria dla Ciebie od Renault to 155/70/13 (Rysiu popraw mnie ) i ja bym w to uderzał. Auto jest zestrajane przez producenta pod konkretne rozmiary opon (serię i zamienniki.o.których masz w książce) i bym nie cudowal, bo nawet to.ze są droższe.

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post: 06 kwie 2013, 10:09
autor: panrysiek
E tam najlepsza fabryczna, chyba najtańsza! Pamiętajcie, że mówimy o mega budżetowym aucie, gdzie księgowy zrobi wszystko aby koszt wytworzenia zmniejszyć o 10Euro (vide słabe fabryczne radia i głośniki, niemal brak wygłuszeń, tanie plastiki, najtańsze opony). Moda na ORI może ma sens w przypadku aut premium, gdzie rzeczywiście fabryczne rozwiązania bywają optymalne. W przypadku Twingo to trochę tak jakbyśmy się jarali tapicerką ze skaju w pociągu podmiejskim- dali taką bo była pod ręką i jest tania! :)
W procesie projektowania samochodów odchodzi się często od bdb rozwiązań, które były w prototypach, na rzecz rozwiązań TANICH w produkcji :) Widzieliście kiedyś prototyp z wąskimi 13-calowymi kółkami? :lol:

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post: 06 kwie 2013, 14:37
autor: Kolorado
Pewnie gdyby nie powstało Twingo nie powstałby ford ka który w wersji 1.3 ma 13`` felgi.
Beskid tez pewnie był wypracowany na podstawie auta z przeszłości a tam dużych felg nie było. Może twingo nie jest z klasy premium , bo jest najmniejszym modelem w gamie producenta ale napewno był prototypem.

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post: 06 kwie 2013, 16:32
autor: grande1970
ja mam w 165/65/14 i nic nie trze, przekłamanie prędkości wynosi ok 9 km przy 130 km/h przy 60 prędkość wynosi 55 więc jest ok

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post: 06 kwie 2013, 19:03
autor: MrHT
nie ma opcji.
Albo Ci zawyża, albo zaniża.

Dla 165/65 r14 średnica wynosi 570mm.
Dla 155/70 r13 średnica wynosi 547mm.

To jest ok 4%.

O ile przy prędkości chwilowej na liczniku to nie jest tak dużo to np przy przebiegu na pełnym baku wyjdzie Ci już np z 50km mniej.

Ja u siebie też mam większą średnice niż fabryka przewiduje i robię na butli "mniej 20km".
W sumie ostatni do tego doszedłem. Na liczniku koniec trasy 208km. Na gps 220km. Później się pokapowałem czemu.

Zaniża Ci prędkość w całym zakresie. Ponieważ 1 obrót koła pokonuje o te 3cm dłuższą drogę niż na oponkach fabrycznych.

Skąd wziąłeś swoje dane?