Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 22 maja 2019, 6:32 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Modyfikacja skrzyni biegów Twingo 1

Przeróbki i szeroko pojęty tuning zarówno optyczny jak i mechaniczny
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Radarek

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 12 wrz 2015, 23:11
  • Lokalizacja: Kraków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Modyfikacja skrzyni biegów Twingo 1

Post17 lut 2019, 16:17

Witam wszystkich. Czy ma ktoś może pomysł na przeróbkę manualnej skrzyni biegów Twingo 1 aby zmniejszyć prędkość na kołach. Np z jedynki robimy połówkę, z 2 jedynkę, z 3 dwójkę itd..

Pozdrawiam

Radek.
Offline

NaczelnyFilozof

  • Posty: 35
  • Rejestracja: 08 wrz 2018, 12:01
  • Lokalizacja: Żywiec
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Modyfikacja skrzyni biegów Twingo 1

Post07 mar 2019, 15:19

Ja robiłem modyfikacje dłuuuuuuuuuuuuugiej piątki. Wstawia się zębatkę z diesla Reno. Jest dużo informacji na internetach o tym. Nawet nie trzeba wyjmować skrzyni biegów.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121&sid=176f7fac91ce677cc849d8aaeef07f26

Przed modyfikacją jest 90km/h i 3000obr/min. Po modyfikacji jest 115km/h i 3000 obr/min.
Offline

Radarek

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 12 wrz 2015, 23:11
  • Lokalizacja: Kraków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Re: Modyfikacja skrzyni biegów Twingo 1

Post11 mar 2019, 0:09

Tak, wydłużyć biegi jest łatwiej, szczególnie piątkę która jest zaraz pod metalowym deklem.
Ze skróceniem jest więcej zabawy, ale walczę.

-- Połączono posty: 10 kwie 2019, 0:56 --

Udało się, oczywiście nie bez problemów.
Gdyby ktoś chciał kiedyś zmienić skrzynie biegów w Twingo 1 (rocznik od 96 w górę) na wolniejszą to można zastosować zamiast fabrycznej JB1132 skrzynie JB 1985 z renault Kangoo 1,2.
Udało się uzyskać zmniejszenie prędkości na 2 biegu o ok 12 km/h.
Mimo tego że skrzynia JB 1985 jest inaczej mocowana do Kangoo niż do Twingo to akurat pozostawiono otworowanie również pod mocowanie do Twingo.
Wygląda na to że jedynym większym problemem jest to że w Kangoo jest podpora półosi prawej a w twingo nie ma i co za tym idzie producent nie wykonał w skrzyni z Kangoo otworu w wieloklinie do którego w Twingo standardowo jest wbity kołek rozprężny zapobiegający wysunięciu się półosi z wieloklinu skrzyni biegów.
Na szczęście rozbierałem skrzynie i mogłem zdeinstalować caly ten element czyli wieloklin w fragmentem mechanizmu różnicowego i u ślusarza wywiercić odpowiedni otwór fi5.
Uwaga wieloklin jest utwardzany powierzchniowo więc na początku trzeba zeszlifować z obu stron fragment utwardzonej powierzchni aby możliwe było wykonanie otworu.
Nie zakładałem silnika spalinowego ale nie zauważyłem żeby była jakaś różnica nie pozwalająca na jego instalacje do skrzyni z Kangoo.

Wróć do Modyfikacje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron