Dzisiaj jest 19 gru 2018, 5:05 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Hamulce-zmiana?

Przeróbki i szeroko pojęty tuning zarówno optyczny jak i mechaniczny
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

RAFI

  • Posty: 175
  • Rejestracja: 15 gru 2007, 20:44
  • Lokalizacja: POZNAŃ
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1995

Hamulce-zmiana?

Post03 lip 2013, 12:30

Witam! mam pytanie gdyż nie znalazlem odpowiedzi ! czy ktoś zmieniał pompe hamulcową i serwo z nowszych rocznikow do C3g ? czy jest to możliwe ?czy przypasuje bez problemów ? itd . Dzięki za wszelkie info ! :)
"Prawie" zielona żaba ! :)
Offline
Awatar użytkownika

sydnejek

  • Posty: 131
  • Rejestracja: 28 lut 2009, 23:36
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Silnik: -

Re: Hamulce-zmiana?

Post04 lip 2013, 2:31

Ja montowałem z megane Coupe 2.0 bez większych problemów :) Pozdrawiam
GG-3510762
Offline
Awatar użytkownika

RAFI

  • Posty: 175
  • Rejestracja: 15 gru 2007, 20:44
  • Lokalizacja: POZNAŃ
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1995

Re: Hamulce-zmiana?

Post04 lip 2013, 9:59

Dzięki za info ! różnica w hamowaniu jest duża ? ja myślałem o przeszczepie z clio ale nie wiem czy wszystko spasuje ?! :evil:
"Prawie" zielona żaba ! :)
Offline

ploosh

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 10 kwie 2014, 17:35
  • Lokalizacja: slaskie
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2011

Re: Hamulce-zmiana?

Post10 kwie 2014, 17:49

Witam,

W temacie hamulców mam nieco inny problem w Twingo 2011 cn04 75km.
Nie jestem zadowolony z fabrycznego układu hamulcowego. Na przestrzeni 41 tys.km. skończył się trzeci kpl. klocków i tarcze. Notorycznie gotował mu się również płyn hamulcowy co między innymi objawia się poprzez regularnie "umazany" pojemniczek :/. Aktualnie staram się dobrać jakiś lepszy zestaw tarcz i klocków, prawdopodobnie zmienię też płyn hamulcowy na jakiś o wyższej temperaturze wrzenia. Ciekawi mnie czy ktoś z was szanownych forumowiczów przerabiał podobny temat, czy w twingu mk2 hamulce tylko u mnie tak szybko się konczą, może ktoś ma wart polecenia zestaw? Pozdrawiam i dziękuję za wsparcie.
Offline

MrHT

  • Posty: 452
  • Rejestracja: 29 sie 2012, 23:14
  • Lokalizacja: Żary/Nekla
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Hamulce-zmiana?

Post10 kwie 2014, 20:12

To nie jest kwestia zestawu tylko stylu jazdy.
Jak przez 40k km zjechałeś trzy zestawy i notorycznie gotujesz płyn to musisz iść już w większe tarcze, lepszy płyn. Bo nic innego mi do głowy nie przychodzi. Tylko że to jest już jakaś wydumka. Może zestaw z Twingo II RS podejdzie? Tylko ile rzeczy trzeba zmienić...
Offline
Awatar użytkownika

Jesse

  • Posty: 1039
  • Rejestracja: 06 maja 2005, 20:24
  • Lokalizacja: Tychy
  • Silnik: -

Re: Hamulce-zmiana?

Post10 kwie 2014, 20:52

Ja i Maldi zmienialiśmy przednie heble w C3G na clio 1.4 8V (czyli z systemu "bendix" na "lucas"), wątki były na starym forum.
Hamowało lepiej ale dupy nie urywało. Ja dawałem tarcze Brembo i klocki Ferodo. W sumie warto jeśli chcecie dłużej pojeździć swoim wozem.
A z tym gotowaniem płynu to jakieś nieporozumienie, ja też darłem komplet klocków w 10tys. km i nigdy z płynem nie miałem problemów a lałem zwykły jakiś.
pzdr
Marcin, zwykle z Izabelą :-P ,
C3G 1994r - było, D4F 2004r - było, Megane Grandtour Luxe Privilege 1,6 16V - jest.
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2961
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 6:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Hamulce-zmiana?

Post10 kwie 2014, 22:32

... albo lepszą opcją jest zabawa w hamulce z 16V, lub poliftowego po 2001 roku.
Moje Twingo
Obrazek 15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
Obrazek 06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline

ploosh

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 10 kwie 2014, 17:35
  • Lokalizacja: slaskie
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2011

Re: Hamulce-zmiana?

Post11 kwie 2014, 19:46

Witam,

Dziękuje serdecznie za zaangażowanie w temat. Aktualnie po dodatkowym rozpoznaniu sprawę widzę tak:

>> To nie jest kwestia zestawu tylko stylu jazdy.
Coś w tym może jest :)

>>Jak przez 40k km zjechałeś trzy zestawy i notorycznie gotujesz płyn to musisz iść już w większe tarcze, lepszy płyn.
Z większą średnicą tarcz po zmianie zacisków obawiałem się że nie nałożę wtedy zimowych 14'' i sprawa będzie miała "głębsze dno". Pozostałem przy zachowaniu rozmiaru tarcz, a skoncentrowałem się na przeglądnięciu jakie produkty są w tym rozmiarze dostępne. Chciałem zarówno przy wyborze klocków jak i tarcz postarać się o uzyskanie rezultatu lepszej trwałości układu, dalej poprawie skuteczności. Po otrzymaniu wstępnej propozycji od eksperta w dziedzinie. Będę już w przyszłym tygodniu zamawiał tarcze Brembo (gładkie) i klocki Ferodo z linii DS. Z pewnością też wymienię przy okazji płyn na lepszy (RBF660?). Najprawdopodobniej już w przyszłym tygodniu uda się to poskładać i będę mógł wstępnie ocenić rezultaty. Na razie jeszcze turlam się spokojnie bo do dyspozycji mam "spowalniacz".

>> Ja dawałem tarcze Brembo i klocki Ferodo. W sumie warto jeśli chcecie dłużej pojeździć swoim wozem.
Chętnie dopytam, czy mogę przez to rozumieć że taki zestaw cechował się większą trwałością potwierdzoną w praktyce? Czy to były klocki Ferodo DS, czy Premiere?

A z tym gotowaniem płynu to jakieś nieporozumienie, ja też darłem komplet klocków w 10tys. km i nigdy z płynem nie miałem problemów a lałem zwykły jakiś.
Pozazdrościć :). Ja obserwuję jednak taki problem od samego początku eksploatacji auta (nowe), wiecznie umazany zbiorniczek od płynu hamulcowego i mocno ubywająca jego ilość. Renault na gwarancji zadecydowało o wymianie pojemnika na inny, chwilkę był czysty. Potem jakiś dolewałem, ale coś najzwyklejszego, całość tej mieszaniny ponadto Udało się kilka razy przegotować. Dlatego zamierzam jednak zadbać o wymianę płynu jak wspomniałem, przy okazji dokładne wypłukanie całego układu i wybranie czegoś lepszego w tym zakresie. Jestem bardzo ciekaw jak to wpłynie na tą przypadłość w dalszym okresie eksploatacji auta.

Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam.
Offline
Awatar użytkownika

Jesse

  • Posty: 1039
  • Rejestracja: 06 maja 2005, 20:24
  • Lokalizacja: Tychy
  • Silnik: -

Re: Hamulce-zmiana?

Post13 kwie 2014, 11:29

ploosh pisze:
>> Ja dawałem tarcze Brembo i klocki Ferodo. W sumie warto jeśli chcecie dłużej pojeździć swoim wozem.
Chętnie dopytam, czy mogę przez to rozumieć że taki zestaw cechował się większą trwałością potwierdzoną w praktyce? Czy to były klocki Ferodo DS, czy Premiere?


Ja dawałem Premier- wrażenia: klocki miękkie, szanują tarcze, wytrzymały 10k km.
Co do tego czy warto czy nie taką przeróbkę wykonać, chodziło mi o to, że szkoda roboty i kasy jeśli chcesz np. za rok sprzedać żabę. Nie podejmę się oceny, który system cechuje się większą trwałością, natomiast można zauważyć, że systemu Bendix się już od dawna nie stosuje w żadnym aucie, pewnie ze względu na mniejszą skuteczność oraz te bezsensowne wsuwki zabezpieczające.

ploosh pisze:A z tym gotowaniem płynu to jakieś nieporozumienie, ja też darłem komplet klocków w 10tys. km i nigdy z płynem nie miałem problemów a lałem zwykły jakiś.
Pozazdrościć :). Ja obserwuję jednak taki problem od samego początku eksploatacji auta (nowe), wiecznie umazany zbiorniczek od płynu hamulcowego i mocno ubywająca jego ilość.

Proponuje zalać układ płynem Motul stosowanym przez "rajdowców". Ale i tak uważam, że masz jakąś wadę w układzie, po prostu nie ma bata żeby tak gotować płyn. Przepłucz przewody hamulcowe płynem metodą jak przy odpowietrzaniu, jeśli z każdego będzie żwawo "sikać" to przewody masz ok. Wtedy proponuje zakupić używane serwo i podmienić, cena powinna być symboliczna bo serwo do C3G to chyba niezbyt chodliwy towar. Do tego trzeba by wyczyścić miejsca styku tarcz z piastami i felg z tarczami, dodatkowo posmaruj felgi w tych miejscach styku smarem miedziowym; felgi działają jak radiator. Jak masz jakieś dziwne kołpaki to je wywal na jakiś czas.
To chyba wszystko co można zrobić.
Powodzenia.
pzdr
Marcin, zwykle z Izabelą :-P ,
C3G 1994r - było, D4F 2004r - było, Megane Grandtour Luxe Privilege 1,6 16V - jest.
Offline

Pepcio

  • Posty: 156
  • Rejestracja: 27 gru 2007, 0:15
  • Lokalizacja: Piekary Śląskie
  • Silnik: K9k 714 1.5 dCi (85KM)
  • Rocznik: 2011

Re: Hamulce-zmiana?

Post11 maja 2014, 8:22

ploosh pisze:Witam,

W temacie hamulców mam nieco inny problem w Twingo 2011 cn04 75km.
Nie jestem zadowolony z fabrycznego układu hamulcowego. Na przestrzeni 41 tys.km. skończył się trzeci kpl. klocków i tarcze. Notorycznie gotował mu się również płyn hamulcowy co między innymi objawia się poprzez regularnie "umazany" pojemniczek :/. Aktualnie staram się dobrać jakiś lepszy zestaw tarcz i klocków, prawdopodobnie zmienię też płyn hamulcowy na jakiś o wyższej temperaturze wrzenia. Ciekawi mnie czy ktoś z was szanownych forumowiczów przerabiał podobny temat, czy w twingu mk2 hamulce tylko u mnie tak szybko się konczą, może ktoś ma wart polecenia zestaw? Pozdrawiam i dziękuję za wsparcie.



Przyłączę się do pytania. Mam Twingo II DCi po sofcie z 64 na 82 KM i problem podobny, pierwszy kpl klocków poleciał po około 25 tys km i nie jest to wina stylu jazdy bo samochodem jeździ żona głównie po mieście i ,,emeryt mode''.
Drugi kpl kupiłem tarcze Brembo klocki Ferrodo z nadzieją, że będzie lepiej, ale nie jest. Układ hamulcowy jest mdły, hamulce słabe i kiepskie do wyczucia. Mam jeszcze gorzej bo mam zwykłe tarcze nie wentylowane i w chwili gdy wezmę samochód od czasu do czasu i przegonię po autostradzie hamulce zwyczajnie umierają.
Wydaje mi się, że układ hamulcowy w Twingo II jest zwyczajnie kiepski, ewenement stanowi pewnie wersja RS.

Tu pytanie do forumowiczów - wkładał ktoś inne hamulce do tego auta? Jakiś patent z Clio, Megane itp? Muszę coś zrobić z tymi hamulcami bo to w mojej ocenie największa lub jedna z największych wad tego auta.

Chciałbym zachować rozmiar kół 14cali więc włożenie czegoś większego raczej nie wchodzi w grę, może są układy które przy tym samym rozmiarze tarcz posiadają większy zacisk i klocki przy okazji (powierzchnia styku z tarczą jest większa - klocek dłuższy)?
Myślałem by włożyć układ z wentylowanej wersji , ale po Twoim wpisie widze, że to wywalenie pieniędzy w błoto.

Pozdrawiam.

-- Połączono posty: ndz maja 11, 2014 6:25 am --

ploosh pisze:Witam,

Dziękuje serdecznie za zaangażowanie w temat. Aktualnie po dodatkowym rozpoznaniu sprawę widzę tak:

>> To nie jest kwestia zestawu tylko stylu jazdy.
Coś w tym może jest :)

>>Jak przez 40k km zjechałeś trzy zestawy i notorycznie gotujesz płyn to musisz iść już w większe tarcze, lepszy płyn.
Z większą średnicą tarcz po zmianie zacisków obawiałem się że nie nałożę wtedy zimowych 14'' i sprawa będzie miała "głębsze dno". Pozostałem przy zachowaniu rozmiaru tarcz, a skoncentrowałem się na przeglądnięciu jakie produkty są w tym rozmiarze dostępne. Chciałem zarówno przy wyborze klocków jak i tarcz postarać się o uzyskanie rezultatu lepszej trwałości układu, dalej poprawie skuteczności. Po otrzymaniu wstępnej propozycji od eksperta w dziedzinie. Będę już w przyszłym tygodniu zamawiał tarcze Brembo (gładkie) i klocki Ferodo z linii DS. Z pewnością też wymienię przy okazji płyn na lepszy (RBF660?). Najprawdopodobniej już w przyszłym tygodniu uda się to poskładać i będę mógł wstępnie ocenić rezultaty. Na razie jeszcze turlam się spokojnie bo do dyspozycji mam "spowalniacz".

>> Ja dawałem tarcze Brembo i klocki Ferodo. W sumie warto jeśli chcecie dłużej pojeździć swoim wozem.
Chętnie dopytam, czy mogę przez to rozumieć że taki zestaw cechował się większą trwałością potwierdzoną w praktyce? Czy to były klocki Ferodo DS, czy Premiere?

A z tym gotowaniem płynu to jakieś nieporozumienie, ja też darłem komplet klocków w 10tys. km i nigdy z płynem nie miałem problemów a lałem zwykły jakiś.
Pozazdrościć :). Ja obserwuję jednak taki problem od samego początku eksploatacji auta (nowe), wiecznie umazany zbiorniczek od płynu hamulcowego i mocno ubywająca jego ilość. Renault na gwarancji zadecydowało o wymianie pojemnika na inny, chwilkę był czysty. Potem jakiś dolewałem, ale coś najzwyklejszego, całość tej mieszaniny ponadto Udało się kilka razy przegotować. Dlatego zamierzam jednak zadbać o wymianę płynu jak wspomniałem, przy okazji dokładne wypłukanie całego układu i wybranie czegoś lepszego w tym zakresie. Jestem bardzo ciekaw jak to wpłynie na tą przypadłość w dalszym okresie eksploatacji auta.

Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam.



Co do płynu lepszy bedzie ok, co do tarcz Brembo i Klocków Ferrodo wątpię czy coś zyskasz, tak jak już pisałem mam taki zestaw w swoim DCi i hamulce jakie kiepskie były takie są, jeśli różnica jest to minimalna.
Daj znać jak tam wrażenia.

Powodzenia.
Prezentowane komentaże są tylko i wyłącznie moimi sugestiami których nie zawsze trzeba słuchać :) Ale zawsze warto przeczytać.
Pozdrawiam.
Następna

Wróć do Modyfikacje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron