Strona 1 z 1

swap d7f/d4f co potrzeba?

Post: 10 maja 2015, 4:03
autor: Zioo
mam okazje na swapa d4f .. a dokładniej to jest 2gie twingo z d4f, które będzie szykowane na wrak race a później złomowane.. i mam możliwość ogarnięcia swapa z jednego do drugiego.. dużo trzeba przekładać?
jak bardzo wiązka nie pasuje ( patrzylem po schematach są spore róznice, pomijając sterowniki)
co jeszcze trzeba zabrać? skrzynia? półoski? co z chłodnicami ( ja mam klime, tam nie ma, co z wyjściami węży?) zegary ? po schemacie u mnie idzie niby 1 pin na zegary, a w d4f idzie ich 5... narazie ważniejsza opcja to wyjąć 16v i wsadzić moje 8v, żeby poleciało w zawodach, swoje będe na spokojnie ogarniał, ale nie wiem, czy gra warta zachodu... (pomijam stan silników pod względem mechanicznym)...

Re: swap d7f/d4f co potrzeba?

Post: 11 maja 2015, 17:08
autor: Dmochu
najlepiej, byłoby wyjąć całą wiązkę silnika i wnętrza i przełożyć ;), (z klimą wiązka się dodatkowo różni)
-co do klimy to chłodnica wody jest wtedy inaczej mocowana, inna deska i nagrzewnica.
-półosie są takie same, mogą się różnić zabezpieczeniem półosi od strony pasażera.
-skrzynia będzie pasowała bo w d7f i d4f rozrusznik jest z przodu silnika
to tak na szybko z pamięci :D

Re: swap d7f/d4f co potrzeba?

Post: 11 maja 2015, 17:14
autor: Sasio
Skrzynia jest ta sama od roczników 2002 w górę.
Do silnika D7F 702 od 07.2002 i D4F 702 od 07.2002 jest JB1 517.
We wcześniejszych rocznikach jest rozbieżność.

Re: swap d7f/d4f co potrzeba?

Post: 11 maja 2015, 18:00
autor: Dmochu
jeżeli chodzi o przełożenia to tak, ale sama skrzynia biegów będzie pasowała....

Re: swap d7f/d4f co potrzeba?

Post: 11 maja 2015, 19:21
autor: MrHT
Panie weź se wózek pospawaj pod silnik. Samochody na kobyłki, zdemontuj pas przedni, odkręć mocowanie silnika i skrzyni. Wyjedź przodem w jednym i drugim. I wkręć śruby od poduszek na miejsce. Półośki dokręć do piast i tyle. Wcześniej demontaż deski i przekładka wiązki i zegarów, żeby się nie bawić w docinanie i lutowanie.

Pewnie łatwiej powiedzieć niż zrobić.... :P A jeśli chodzi o klimę. To twoja wiązka od niej zostaje. Musisz przełożyć koło pasowe. A ze sterowaniem to może być różnie. Pomimo, że klima manualna to jakieś informację o obciążeniu silnika dostaję bo przy pełnym gazie ecu ją odłącza.

Re: swap d7f/d4f co potrzeba?

Post: 11 maja 2015, 21:28
autor: Zioo
właśnie o zegary i wiązke kabinową się bałem.. bo u mnie 2004 klima poduchy wspoma i abs , a tam 1998 chyba i golas tyle, ze 16v... czyli wiązke musiałbym rozcinać całą ..

Re: swap d7f/d4f co potrzeba?

Post: 11 maja 2015, 23:22
autor: Sasio
16V wyszło dopiero 08.2001 :)