Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 29 mar 2024, 8:24 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Swap f3p i dalece idący tuning

Przeróbki i szeroko pojęty tuning zarówno optyczny jak i mechaniczny
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

paryk

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 30 lis 2012, 13:24
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 2000

Swap f3p i dalece idący tuning

Post14 gru 2012, 0:10

Witam
Długo zbierałem sie do tematu. W zasadzie studiowałem forum w poszukiwaniu możliwych rozwiązań.
Wstępny plan jest gotowy. Chciałem sie z wami podzielić i zanim zacznę ciąć proszę o uwagi znawców tematu.

Podstawa do pracy to Twingo 1,2 2000r po lifcie.
Mam już kompletny silnik f3p z renault Clio 1,8 rsi ok 110KM
silnik kompletny z kolektorami i wiązką, skrzynia jb3, komputerem, instalacja chłodzenia itd
Oryginalne mocowania z Clio dostanę lada dzień.

Na początek wsadzamy silnik, na pewno spawamy mocowanie od pasażera.
Pierwszy problem to linka. W Twingo jest impulsometr. Dobieram od innych renówek ze skrzynią jb3 narazie mam z laguny, jeszcze nie sprawdzałem. Jeżeli ktoś z was to robił proszę o pomoc. MOże da się coś na szybko dopasować.
Zakładam, że półośki będą do przerobienia z Clio. To się okaże przy wyciągnięciu i porównaniu.

Żaba będzie stała na 15 OZ Turismo (zakupiłem już ładne białe) do tego guma 195/45 czyli max co wejdzie z małym dystansem bez przeróbek kowalskich.
Za tym idzie kompletny remont zawieszenia i tu jestem otwarty. Tu jeszcze nie inwestowałem. Tak samo z mocnymi hamulcami.
Proszę o pomoc osoby które zmieniały zawias, tarcze, zaciski z serii. Temat niezbyt bogato rozwinięty na forum, zrobimy metodą prób i błędów. Poszukam amortyzatorów w tym rozmiarze i parametrach, temat sprężyn również do przemyślenia (silnik trochę waży). generalnie chcę go usztywnić (ideałem był by Bilstein b4 ale dla Twingo wychodziły chyba tylko b1). Sprawdzę również mcpersona oryginał od 1,6 16V. Obniżyć również delikatnie, ale to się okaże jak stanie na kołach i seryjnym zawieszeniu z nową cięższą jednostką.
Na przód i tył tarcze, tu chyba wchodzą seryjne meganki. Wywnioskowałem z forum. Będę miał kilka tarcz do sprawdzenia na oryginalną piastę no i zaciski. Jeżeli nic nie przypasuję to poszukam innej piasty. Większość francuzów z tego okresu i tej klasy jest do siebie podobna.
Dalej mocniejsze serwo. Może przewody w oplocie.
W między czasie kompletny układ wydechowy. zostaje tylko kolektor od Clio. Na d tym sie nie zastanawiałem.
Po tych modyfikacjach musowo zakładam wspomaganie. Ma szyby el i lusterka a na wspomaganie poprzedni właściciel poskąpił.

Dalej środek.
Na start fotele recaro kubełki ale komfort, pasy standard. Juz mam. Trochę podłogi do spawania. Licznik mam nadzieję uratować elektronika. Dorzucę obrotomierz i temperaturę chłodziwa.

Tyle ustaleń.
Wszystko stoi u mojego mechanika. Nie walczymy codzienni. Jestem raczej zajęty. O postępach będe informował. Postaram się robić na bieżąco dokumentację

Równolegle kończę auto które zacząłem prawie dwa lata temu BMW750 V12 z 1995r wszystko w oryginale. Musze tam jeszcze parę złoty zostawić dlatego Żabę planuje na całą zimę.

Proszę was o radę na każdy temat związany z projektem. Może wasza wiedza oszczędzi mi czasu i pieniędzy.
PK
Offline
Awatar użytkownika

Dmochu

  • Posty: 585
  • Rejestracja: 02 lis 2011, 2:11
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: K4m 854 1.6 6.16v (133KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Swap f3p i dalece idący tuning

Post14 gru 2012, 0:30

po pierwsze, bilstein b4 był do twingo nawet na allegro ostatnio widziałem :), tarcze na tył od rsi jak masz to Ci podejdą ja wkładam od williamsa ale to jest to samo :), przeguby pasują :). Z przodu piasta może zostać ta sama tylko założyć kotwy i zaciski z tarczami, jeszcze serwo większe się przyda w sumie dobrze hamuje z oryginalnym ale jak można lepiej to warto zrobić :)
TWINGO-GARAGE
Offline
Awatar użytkownika

tfelek

  • Posty: 1180
  • Rejestracja: 13 gru 2006, 12:57
  • Lokalizacja: Warszawa-wola-piaseczno
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Swap f3p i dalece idący tuning

Post14 gru 2012, 6:52

serwo hamlucowe jest podobno to samo co w meganach (po 99r i a ABS)wiec i wieksza tarcze ogranie bez problemu :)
Twingo RS
Obrazek
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Swap f3p i dalece idący tuning

Post14 gru 2012, 7:20

Odnośnie obniżenia i usztywnienia wsadzaj gwint bo nie wiesz czy amory i springi dzwigna go.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline

paryk

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 30 lis 2012, 13:24
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Swap f3p i dalece idący tuning

Post14 gru 2012, 12:32

Super
Machina ruszyła.
Mam jeszcze dostęp do dawcy RSI. Czyli problem tylnego hebla rozwiązany.
Co do amortyzatorów na przód myślałem o b6 a napisałem b4. Czwórki to komfort choć chwala się, że stabilizuje tak samo przy różnych zakresach masy. Napewno nie będą wystarczająco sztywne. Może macie inne doświadczenie??
DmoschQiens co miałeś na myśli?
"Z przodu piasta może zostać ta sama tylko założyć kotwy i zaciski z tarczami" od czego?? Sugerujesz zostawić oryginalne tarcze od twingo i większe zaciski??
Ta żabka ma przekraczać z zapasem 200. Myślę o większej średnicy i mocniejszych zaciskach. Od rsi mocowania na przód podejdą, sprawdzałeś to? Moge je mieć.
Łozyska też wymieniam.
Gwint odpada. Dobry gwint kosztuje krocie, profesjonalne zestrojenie też parę złotych.
Offline
Awatar użytkownika

Dmochu

  • Posty: 585
  • Rejestracja: 02 lis 2011, 2:11
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: K4m 854 1.6 6.16v (133KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Swap f3p i dalece idący tuning

Post14 gru 2012, 12:44

Paryk, chodziło mi o to, że tarcze o większej średnicy pasują na oryginalną piastę :) imo powinien przód pasować od rsi :) zobacz rozstaw śrub od kotwy dla pewności czy jest taki sam, moja też ma przekraczać 200 :) narazie jechałem 190 bo strasznie biją mi koła i bałem się więcej z niej wycisnąć :)
TWINGO-GARAGE
Offline
Awatar użytkownika

pomarancz

  • Posty: 437
  • Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:26
  • Lokalizacja: Szprotawa/Hamburg
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2002

Re: Swap f3p i dalece idący tuning

Post14 gru 2012, 22:07

Jesli masz (a pewnie tak jest) twingola na 13´ to bedziesz musial wymienic kompletne zaciski/jarzma z tarczami.Zapodac mozesz te z T1 16v lub po 03´ roku. Tarcze sa jak te z rsi i jak najbradziej wystacza. Mialem ten silnik u siebie w r19 wlasnie z takimi hantlami z przodu (tyl bebny) i tez hulal ponad 200. Na hamowanie spokojnie wystarczylo i to w cabie ktory jest ponad 200 kilo ciezszy od twingola.
Ktora wersje masz silnika 107 czy 110 konna?
Przy takich kapciach niestety nie obejdzie sie bez rzezby w nadkolu. Znasz juz ET felgi?
Ello 4all
Offline

paryk

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 30 lis 2012, 13:24
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Swap f3p i dalece idący tuning

Post15 gru 2012, 1:38

Zmieniam cały układ hamulcowy. Tył z sugestią DmoschQiensa na serię z rsi z przodu trocę większa tarcza 295mm
• R18 1,6 Turbo 78 – 86
• R19 I 1,8 i 16V 88 – 92
• R19 II 1,8 i 16V 92 – 95
• R25 alle ausser V6 84 – 92
• Espace I 2,2 i 84 – 90
• Alpine 85 – 90
• Clio I 1,8 16V, 2,0 16V 91 – 98
• Clio II 1,8 16V 98 
• Megane 2,0 i 96 
• Megane Scenic 1,6 ie 96 
(info z forum)
Kółka mam z 15tki na 6,5 z offsetem 37. Do tego szeroki i cienki kapeć 195/45 napewno bez tulei sie nie obędzie. Po lifcie podobno wchodzą, zobaczę i przetestuję. Odebrałem felgi od lakiernika. lala bielutkie. Niestety wytrawiona grafika. na angielskim ebayu znalazłem czerone naklejki.
DmoschQiens pytanie. Czy na tył, komplet od rsi załozyłes bez problemu? Przeglądałem kilka swapów w necie i jest problem z elementem na który zakładasz łożysko (kwadratowa podstawka z gwintowanym na końcu walcem, na gwint przykręcasz tarczę). Generalnie trzeba dorobić. Czy z clio rsi odzyskałes komplet? Tą podstawę, osłonę, mocowanie zacisku, jarzmo z zaciskiem i tarczę, czy coś dorabiałeś?. Pytam bo mój dawca juz komuś sprzedał belke z osprzętem i nie chcę bez oględzin kupować w ciemno.
Offline
Awatar użytkownika

pomarancz

  • Posty: 437
  • Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:26
  • Lokalizacja: Szprotawa/Hamburg
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2002

Re: Swap f3p i dalece idący tuning

Post15 gru 2012, 12:15

Te wieksze tarcze (pomyliles kolejnosc 259mm) sa wlasnie miedzy innymi z r19 RSi i 16V. W naszych twingolotach w 16v lub seria od 03´.
W clio rsi masz standardowe wentylowane 238mm.
Jeszcze za moich aktywnych czasow chlopaki na forum wkladali deski digital z r21 i mieli dokladnie odwrotny problem z czujnikiem predkosci. Z tego co pamietam to sprawa jest dosyc prosta, musze troche pogrzebac (kukni w renault19.pl )
Przy tym Et felgi powinny na dystansach wejsc i z przodu oprocz ewentualnych lekkich otarc plastiku nadkola nic nie bedzie.
Natomiast z tylu polecam dokonanie pewnych modyfikacji ze wzgledu na bezpieczenstwo. Sam mialem robic ale okazalo sie ze mam w sam raz przy 195/45/14 przy et36. (test na wybojach i przepelnym obciazeniu;))

Tu mniej wiecej trzeba poprzycinac i parapetek od nadkola zawinac.
Obrazek
Ello 4all
Offline
Awatar użytkownika

Dmochu

  • Posty: 585
  • Rejestracja: 02 lis 2011, 2:11
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: K4m 854 1.6 6.16v (133KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Swap f3p i dalece idący tuning

Post15 gru 2012, 15:07

Paryk, mam całą belke z williamsa a będę to zakładał w przyszłym tygodniu, jak wrócę do Warszwy. Zrobię całą dokumentację tego i wrzucę na forum :)
TWINGO-GARAGE
Następna

Wróć do Modyfikacje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

cron