Nie bierz tego obrotomierza, ponieważ w aukcji nie ma podano jego danych technicznych. Musisz znaleźć obrotomierz, który:
a) jest dostosowany do silników benzynowych; obrotomierz ma pobierać sygnał z cewki,
b) jest na silniku krokowym (cyfrowe sobie odpuść, spore opóźnienia w wyświetlaniu aktualnej prędkości obrotowej silnika),
c) jest przystosowany do silnika
dwucylindrowego (tak, tak, dwu - do D7F ma być właśnie taki obrotomierz, mimo że silnik ma 4 gary); spora liczba obrotomierzy ma możliwość ustawienia liczby cylindrów (od 1 do 8) - taki też możesz kupić.
Ja mam taki:
https://lh3.googleusercontent.com/-OJUB ... 16_749.jpgCzyli od Auto Gauge. Szczerze polecam, bo są naprawdę fajne i działają bezproblemowo (wada to cena, bo około 140 zł).
Szczerze polecam kupić obrotomierz, w którym możesz ustawić sobie wartość krytyczną (tj. przy ilu obrotach ma się zapalić lampka kontrolna, albo ma zacząć pikać). Meeeega pomocne przy wyprzedzaniu, nie musisz patrzeć na obrotomierz aby wiedzieć kiedy masz zmienić bieg, aby jak najlepiej wykorzystać moc i moment silnika. Przydatne również przy oszczędnej jeździe, jako wartość graniczna przy zmianie biegu. U mnie lampka Warning zapala się przy 6000 RPM, czyli... W momencie odcięcia zapłonu w D7F. No cóż, trudno tego nie poczuć :P.
Mój obrotomierz nie ma takiej funkcji, nad czym szczerze ubolewam. Z Auto Guage obrotomierze (bodajże!) z seri PEAK mają taki ficzer.