Strona 1 z 1

Czy taki obrotomierz będzie pasować ??

Post: 16 gru 2012, 15:04
autor: kubaopp1
będzie pasować taki obrotomierz do żaby z 2000 roku 8 zaworowej http://allegro.pl/show_item.php?item=28 ... d00be2ff62

jak i do czego go się podłącza ?? instalacja jest skomplikowana ?

Re: Czy taki obrotomierz będzie pasować ??

Post: 16 gru 2012, 21:08
autor: maciej1486
Gdyby nie było to skomplikowane to sam bym sobie taki sprawił, dlatego podłączę się do tematu, ale wydaje mi się, ze była już mowa o tym na forum

Re: Czy taki obrotomierz będzie pasować ??

Post: 16 gru 2012, 22:06
autor: grande1970
musisz zapytać sprzedawcę do jakiego silnika jest przeznaczony ten konkretny obrotomierz gdyż oprócz tego że są takie same do diesli i benzyniaków to są jeszcze analogowe, cyfrowe (różnica w pobieraniu sygnału) to jeszcze trzeba wiedzieć iilu cylidrowe silniki obsługuje (w przypadku analoga) montaz nie jest skomplikowany

osobiście polecam obrotomierz z fiata seicento http://allegro.pl/fiat-seicento-sportin ... 67452.html
jest drogi ale fajnie komponuje sie z deską

Re: Czy taki obrotomierz będzie pasować ??

Post: 16 gru 2012, 23:13
autor: Kaka'
Nie bierz tego obrotomierza, ponieważ w aukcji nie ma podano jego danych technicznych. Musisz znaleźć obrotomierz, który:
a) jest dostosowany do silników benzynowych; obrotomierz ma pobierać sygnał z cewki,
b) jest na silniku krokowym (cyfrowe sobie odpuść, spore opóźnienia w wyświetlaniu aktualnej prędkości obrotowej silnika),
c) jest przystosowany do silnika dwucylindrowego (tak, tak, dwu - do D7F ma być właśnie taki obrotomierz, mimo że silnik ma 4 gary); spora liczba obrotomierzy ma możliwość ustawienia liczby cylindrów (od 1 do 8) - taki też możesz kupić.

Ja mam taki: https://lh3.googleusercontent.com/-OJUB ... 16_749.jpg

Czyli od Auto Gauge. Szczerze polecam, bo są naprawdę fajne i działają bezproblemowo (wada to cena, bo około 140 zł). Szczerze polecam kupić obrotomierz, w którym możesz ustawić sobie wartość krytyczną (tj. przy ilu obrotach ma się zapalić lampka kontrolna, albo ma zacząć pikać). Meeeega pomocne przy wyprzedzaniu, nie musisz patrzeć na obrotomierz aby wiedzieć kiedy masz zmienić bieg, aby jak najlepiej wykorzystać moc i moment silnika. Przydatne również przy oszczędnej jeździe, jako wartość graniczna przy zmianie biegu. U mnie lampka Warning zapala się przy 6000 RPM, czyli... W momencie odcięcia zapłonu w D7F. No cóż, trudno tego nie poczuć :P.

Mój obrotomierz nie ma takiej funkcji, nad czym szczerze ubolewam. Z Auto Guage obrotomierze (bodajże!) z seri PEAK mają taki ficzer.