Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 28 mar 2024, 20:20 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


filtr powietrza

Przeróbki i szeroko pojęty tuning zarówno optyczny jak i mechaniczny
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

maciej1486

  • Posty: 879
  • Rejestracja: 06 wrz 2012, 6:39
  • Lokalizacja: Nakło- kuj-pom
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1995

filtr powietrza

Post17 gru 2012, 23:50

Witajcie,
zastanawiam się czy można zamontować do mojej żabki 1.2 55km 95r filtr powietrza stożkowy. Pytałem dziś w sklepie motoryzacyjnym filtr taki średniej półki dostane do 80zł z elementami do montażu.

Tu pytanie do Was: Czy jest sens montowania takiego filtra biorąc pod uwagę jaki mam silnik? Co mi da taki filtr? Jakie będą jego wady? I jak go zamontować?
Zakładanie centralnych zamków/ sterowników centralnych zamków!
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: filtr powietrza

Post18 gru 2012, 0:25

Nie.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline

maciej1486

  • Posty: 879
  • Rejestracja: 06 wrz 2012, 6:39
  • Lokalizacja: Nakło- kuj-pom
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1995

Re: filtr powietrza

Post18 gru 2012, 8:16

Sasio pisze:Nie.


Dlaczego?
Zakładanie centralnych zamków/ sterowników centralnych zamków!
Offline
Awatar użytkownika

Peres

  • Posty: 596
  • Rejestracja: 07 lip 2011, 23:30
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: filtr powietrza

Post18 gru 2012, 11:36

Stożkowy filtr powietrza - muchołapka, może powietrza dostanie więcej ale przy silniku który ma żywych 50 koni nie ma sensu, pierścienie to drogie części i ich wymiana dużo kosztuje, filtr za 50zł cały picach, cały syf i kurz będzie Ci puszczał do silnika i zarżniesz go w mgnieniu oka, aby filtr był porządny to powinien kosztować pewnie z 300zł jak nie lepiej, nie ma sensu, miałem przyjemność w tym roku wymieniać koledze 2 silnik w BMW E39 w ciągu roku bo był zwolennikiem filtra stożkowego, słynny silnik 2.8L ze stanu idealnego do trupa doprowadził w 5 miesięcy więc odradzam każdemu miłośnikowi taniego tuningu :)
Offline

maciej1486

  • Posty: 879
  • Rejestracja: 06 wrz 2012, 6:39
  • Lokalizacja: Nakło- kuj-pom
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1995

Re: filtr powietrza

Post18 gru 2012, 16:41

Ok, dzięki za radę! ;)
Zakładanie centralnych zamków/ sterowników centralnych zamków!
Offline
Awatar użytkownika

Daniel

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 15 lis 2012, 10:38
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: filtr powietrza

Post28 gru 2012, 12:59

Ja sie nie zgodze z tym co mówił kolega...montowałem w moim każdym aucie filtry stożkowe (poza Twoingo) escort 1.6 106km potem nastepny escort 1.6 106km mondeo 2.0 136km Peugeot 106 1.4 BMW e36 198 km....tylko trzeba to robić mądrze sam filtr niewiele da, moze poza odgłosem bo lekko buczy przy dodaniu gazu:-) ja zawsze robiłem komplet stożek plus dodatkowy filtr na odme poza tym trzeba zrobic izolacje ciepłego powietrza za 300 zł kupisz w miare dobry filtr z obudowa lub samemu mozna zrobic przegrode po prostu filtr musi dostawac jak najwiecej zimnego powietrza czyli muszisz go tak "opatulic" zeby byla izolacja miedzy filtrem a silnikiem, dodatkowo jeszcze trzeba poprowadzic dodatkowe "rury" np pod zderzak czy gdziekolwiek byle łapało dużo zimnego powietrza, można się też pokusic o kupno specjalnych bandaży które izolują ciepło i taka profesionalna robota już coś da (przyrost mocy na hamowni zależnie od silnika mi przybyło w e36 całe 8 KM:-) ) do tego mozna jeszcze wiele innych rzeczy zrobic ale to są koszty

-- Połączono posty: 28 gru 2012, 12:08 --

Dadam jeszcze że taki filtr sie myje i natłuszcza specjalnymi preparatami...co to Twingo to nie wiem pewnie bedzie troszke buczeć ale to naprawde jest ładny dzwięk i wcale nie głośny:-) a z tym syfem w silnik to sie nie zgodze no chyba ze faktycznie mowa o filtrze za 30-50 zł:-) wzrost mocy będzie w Twoim przypadku penie znikomy i napewno niezaóważalny ja dodatkowo zmieniałem kolektory, wydech przelotowy strumienice i końcowe tłumiki co w jednym przypadku (BMW) dało efekt łączny 38 KM wychamowanych:-) dużo zabawy dużo kasy ale i przyjemność jeśli ktoś to lubi:-) pozdrawiam:-) Można jeszcze zmieniać elektronike i bawić się w dalszy wzrost mocy:-) ale w przypadku Twojego silnika to raczej niemożliwe i nieopłacalne...sums sumarum sam Filtr o którym mowa da Ci frajde z odgłosu:-)
Daniel
Offline

MrHT

  • Posty: 452
  • Rejestracja: 29 sie 2012, 22:14
  • Lokalizacja: Żary/Nekla
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: filtr powietrza

Post28 gru 2012, 14:24

co to za hamownia była?
Offline
Awatar użytkownika

Daniel

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 15 lis 2012, 10:38
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: filtr powietrza

Post28 gru 2012, 14:28

profesionalna w katowicach:-) dokładnych danych nie zdradze:-)
Daniel
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 10:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: filtr powietrza

Post28 gru 2012, 16:01

tu bym się nie zgodził.ale może to kwestia że mam układ wydechowy przelotowy, ja odczułem już różnice gdy założyłem nowy filtr powietrza zwykły włoski,a co dopiero taką wkładke k&n, Na forum Iglo albo Bazyli ma taką do opchnięcia
Offline

MrHT

  • Posty: 452
  • Rejestracja: 29 sie 2012, 22:14
  • Lokalizacja: Żary/Nekla
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: filtr powietrza

Post28 gru 2012, 16:55

Ja to bym w ogóle odpuścił temat "tuningu" d7f/c3g.
Chyba lepiej te 100zł za stożek włożyć w eksploatacje.
Następna

Wróć do Modyfikacje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

cron