Strona 2 z 3

Re: filtr powietrza

Post: 28 gru 2012, 18:22
autor: Masaccio
Przy seryjnym silniku nie ma sensu zakładanie żadnych stożków. Tu mądrzejsi to ładnie opisali: http://www.chojnacki.com.pl/index.php/f ... ry-stokowe

Re: filtr powietrza

Post: 28 gru 2012, 21:51
autor: maciej1486
Dzięki za odpowiedzi;)
Jednak rezygnuje z takiego filtra wolę zalać żabkę lub zakupić nowe głośniki :)

Re: filtr powietrza

Post: 29 gru 2012, 0:59
autor: Kaka'
Masaccio pisze:Przy seryjnym silniku nie ma sensu zakładanie żadnych stożków. Tu mądrzejsi to ładnie opisali: http://www.chojnacki.com.pl/index.php/f ... ry-stokowe


No właśnie chciałem zapodać tą samą stronę ;). Ubiegłeś mnie ;).

Moim zdaniem jest sens bawić się w tego typu modyfikacje (dolot, wydech, itd.), ale... Warunkiem jest mieć dostęp do hamowni w naprawdę niskiej cenie, bo ilość badań jakie będzie trzeba przeprowadzić po modyfikacjach, jest wielka. O wiele lepiej mają właściciele popularniejszych marek, np. jak jeden kolega wcześniej podał - BMW. Skoro już "100 osób" zrobiło daną modyfikację i jest zauważalny wzrost mocy, to na upartego nie trzeba nawet wybierać się na hamownię - wystarczy zrobić identycznie jak reszta osób.

Ja niestety nie doszukałem się wielu modyfikacji D7F, prócz turbiny i/lub filtrów stożkowych. Niestety bez wykresów, mogących potwierdzić chociażby zasadność montażu filtra stożkowego :(.

Re: filtr powietrza

Post: 29 gru 2012, 12:36
autor: Daniel
Właśnie na papierze jest róznica juz po samym filtrze to fakt ale nie odczujesz tego w niojai sposób trzeba jednak troszke wiecej zainwestowac....a mówiąć "TUNING" to trzeba miec na myśli właśnie większy nakład pracy bo jeśli mowa o samym filtrze to tuningiem nazwac nie można:-) Popieram kolege K&N to dobre filtry

Re: filtr powietrza

Post: 29 gru 2012, 12:46
autor: Kaka'
Popieram kolege K&N to dobre filtry

Bardzo dobre! Tylko 200 zł za wkład do puszki od D7F to jednak nadal drogo jak dla mnie. 100 zł bym odżałował, ale 200 już nie dam ;). Fakt, że są to filtry dożywotnie, wystarczy czyścić i smarować, ale cena odstrasza.

Re: filtr powietrza

Post: 29 gru 2012, 12:57
autor: Daniel
w każdym sklepie z akcesoriami do tuningu kupisz tanszy 40-100 filtr stożkowy niekoniecznie K&N ja nieraz kupowałem zwykły prosty stożek oczywiście odpowiedni do mocy pojazdu bo do mocy właśnie dobiera się filtr po czym robiłem własnoręcznie ściane/ściany grodziowe, kolanka potrzebne kupisz w miare tanio ale sądząć to usytuowaniu filtra w moim Twingo wystarczy sam filtr bez dodatkowych kolanek czyli do 100 spokojnie za dobry (tzn jakiejs renomowanej firmy) filtr się wyrobisz (ja do BMW o którym wcześniej wspomniałem kupiłem stozek za 60 zł) troche pracy i ładnie to wszystko ogarniesz tylko pamiętaj minimum ciepłego maksimum zimnego:-) to jest konieczne przy stożku by był efektywny powodzenia

Re: filtr powietrza

Post: 29 gru 2012, 13:32
autor: MrHT
Podnoszenie mocy w wolnossaku to ciężki temat tym bardziej w tak małej pojemności.
Wydech jak i dolot powinien być "policzony".
Samo wycięcie kata/wstawienie strumienicy (akurat zabawa przy wydechu może spowodować zaburzenie pracy lambdy jeśli auto ma sondy za i przed katem, ale to też nie zawsze....) czy wstawienie stożka z zimnym dolotem w najlepszym przypadku nieznacznie zwiększy moc kosztem charakterystyki silnika.
Po prostu jebnięcie z 2500rpm przesunie się wyżej np 3500rpm.
Do tego dojdą wrażenia akustyczne. I ma się wrażenie, że auto jedzie "szybciej". Sam miałem tak w CLIO I
A prawda jest taka, że traci się na elastyczności silnika. Zresztą było to gdzieś poruszane na forum clio w sprawie 1.2 energy na monowtrysku.

Ale jedno trzeba powiedzieć, że auto na stożku/grzybku bardzo fajnie "ryczy".
I to jest w sumie jedyny powód dla którego warto montować stożek. Podobne wrażenie daje chyba jazda z niedomkniętą puszką od filtra.
Pozdro!

Re: filtr powietrza

Post: 29 gru 2012, 17:05
autor: Daniel
każda modyfikacja mająca na celu podniesienie mocy powinna być z hamownią...silnik trzeba stroic ale to juz odbiega od tematu...zaluz zwykły stożek za 50-100 zł i będzie akustycznie bardzo ładnie ale na wzrost mocy nie licz...co do zmiany elastycznosci itd to powiem Ci tylko ze jesli ów filtr nie dostanie zimnego tylko bedzie pobierał ciepłe (nic nie zrobisz tylko go zalozysz) to owszem przy wyzszych obrotach bedzie słaby (wiem to z doświadczenia na niejednym samochodzie) dlatego polecam filtr ale z równoczesnym odizolowaniem i poprowadzeniem rury dostarczajacej zimne powietrze...koszt zerowy troche pracy i gotowe...kawałek elastycznej rury znajdziesz wszedzie POMYSŁ się liczy powodzenia. PS a jeli Ci sie nie chce to faktycznie za 100 zalej żabe:-)

Re: filtr powietrza

Post: 31 gru 2012, 15:13
autor: Kolorado
:D Całkowita racja, to tak jakby z konia pociągowego robić konia wyścigowego ;)
Rozumiem że jak jest jeszcze przedliftowe 16V 75 KM to można sie pobawić w detaling jak kogoś to interesuje bo to ciągnie i jeżeli komuś pasują gabaryty.
Jeżeli chodzi o C3g to raczej odpuścić można sobie wszystko detaling,tuning .
Wymienić wszystkie płyny ,olej ,olej w skrzynce, płyn hamulcowy,płyn hłodniczy, filtr powietrza ,filtr oleju,filtr paliwa, kupić nowe gumy i wycieraczki , tylko dbać żeby był czysty.C3g dojezdzi dokąd dojezdzi i niech ginie w histori motoryzacji, a jak słysze historie na temat że C3g to youngtimer ... :roll:
Marketing Twingo jest jako wóz na zakupy, nawet była taka argentyńska reklama ,coś tam było że Twingo to koszyk marketowy.

W sumie goście ścigaja się też na kosiarkach ogrodowych :lol:

Ja osobiście czekam 7 miesięcy i zaczynam szukać e36 316 coupe, po pierwsze że e36 kosztuje ile kosztuje, po drugie że na instalacji pali 12l bez 10l, po trzecie jest masa zamienników najtańszych ,droższych ,najdroższych,oryginalne części, masa części sportowych, pełno szrotu,po czwarte bryła samochodu jako że klin jeszcze pare ładnych lat będzie się utrzymywała w tendencji motoryzacji,po piąte ma jeszcze fajny kokpit i zegary,po szóste jest twarda i 100KM na pewno wystarczy po mieście.Nie zamierzam jej tuningować bo po pierwsze jest do tego potrzebna kasa oprócz tej na stałe wydatki ,po trzecie od pewnego czasu jestem zwolennikiem co fabryka dała to mi gra...nie mam nic do innych marek po prostu wybieram ekonomicznie.

Re: filtr powietrza

Post: 31 gru 2012, 15:50
autor: Daniel
Mam e36 należę nawet do klubu...jeśli masz jakieś pytania co do e36 to śmiało:-) osobiście jednak nie polecam 1.6...wez jak już to 1.8 (najlepiej IS) pali to samo a jezdzi o niebo lepiej (o ile można mówić o dobrej jezdzie mając poniżej 2.0 i 4 cyl w BMW) najbardziej polecam 6 cyl ale jeśli chodzi Ci o ładne auto na codzien tanie i łatwe w utrzymaniu to masz racje bierz 1.6 tylko poza wyglądem to będziesz się czuł jak w kadecie:-)