Strona 3 z 3

Re: filtr powietrza

Post: 01 sty 2013, 10:05
autor: maciej1486
CZy temat został założony w sprawię kupna bmw?

Re: filtr powietrza

Post: 01 sty 2013, 12:20
autor: SebastianK
Panowie Daniel i Kolorado odbiegacie od głównego wątku w tym temacie. Chcecie rozmawiać na temat E36 to proszę na PW lub w HP.

Re: filtr powietrza

Post: 01 sty 2013, 17:06
autor: Daniel
Racja przyjmuję upomnienie na klate:-)

Re: filtr powietrza

Post: 01 sty 2013, 20:41
autor: Kaka'
Tak notabene - nasze Żabki aż tak niechętne na tuning nie są. Przypomniała mi się pewna sytuacja... Jak kiedyś szukałem informacji na temat tuningu D7F'a, to na jakiejś zagranicznej stronie dotyczącej tuningowania silników znalazłem D7F po tak zwanym chipowaniu (lub jak kto woli: zwiększeniu dawki paliwa). Z 58 koni zrobiło się około 68 KM. Nm, o ile mnie pamięć nie myli, wzrosły też o około 10-15. Trochę lepszy efekt był w D4F'ie (tzn. zwiększa zwyżka mocy, ale na pewno nie było to 100 KM). Da się? Da się, kwestia jeszcze wysilenia całej jednostki, a co za tym idzie - jej trwałości.

Gdyby tak naprawdę profesjonalnie podejść do tuningowania, robiąc przy tym porządnie cały układ dolotowy, wydechowy, zwiększając dawkę paliwa no i władować nowy wałek (z racji ogromnej popularności D7F, na pewno byłaby to robota na zamówienie ;)), pewnie z D7F do 100 koni by się wyciągnęło, z D4F na pewno jeszcze więcej (pomijam turbinę!). Ale z naszymi silnikami to niestety są ogromne koszta, do tego jeszcze potrzeba naprawdę mnóstwo czasu i zaangażowania.