Strona 1 z 5

Garaż - Sekcja

Post: 21 paź 2012, 20:16
autor: TKP
Dłubiesz konkretniej przy swoim autku - pochwal się co zrobiłeś.

Re: Garaż - Sekcja

Post: 04 lis 2012, 16:47
autor: Kolorado
Czy olej ma zapach benzyny?
Pachniało mi dzisiaj benzyną.
Znalazlem w gaśnice z 2010 to zamontowałem do auta ,swoją droga gasnica z 2005 działała ,ale ile tam proszku, trzeba za 2 przynajmniej mieć w bagażniku.
Najpierw gaśnice kładziemy na ziemi ,przytrzymujemy noga bo jest plastikowa opaska na zawleczce i wyrywamy zawleczke.
Pies sąsiada tak sie wystarszył ,że biegał dookoła domu i szczekał :D
Bede musiał naprawic malowanie felg ,po sciągnięciu starych wyważników zostały ubytki do stali.
Widziałem maske wyklejoną karbonem,całkiem całkiem,czarne auto.

Re: Garaż - Sekcja

Post: 04 lis 2012, 19:46
autor: zabis
Kolego olej nie ma zapachu benzyny przecież wiesz.. Prawdo podobnie coś z pierścieniami na tłokach .Sprawdź świece iskrowe jaki mają stan jak i na tłumik popatrz jaka chmurka idzie gdy silnik nagrzany .

Mam pytanie co do zaworów C3G .. Po regulacji luzów tez je słychać :?:

Re: Garaż - Sekcja

Post: 04 lis 2012, 20:30
autor: cyklista
tylko słychać ciche przeczenie na wytrawne ucho a ;) nie traktor ( walenie )

Re: Garaż - Sekcja

Post: 04 lis 2012, 23:51
autor: Peres
Co do regulacji zaworów tego typu to aby je ustawić idealnie to trzeba mieć już troche wprawy albo mega się spuszczać żeby było ideolo, ale jeden zawór przeważnie zawsze gdzieś będzie pracował nieco głosniej, ale pamiętaj że każdy luz zaworowy ma jakąś granice tolerancji, poza tym w tym silniku to zawsze słychać jakieś cykanie :) a co do oleju to normą jest że benzyna przesiąka przez pierścienie to samo ze spalinami dlatego olej czernieje w silnikach benzynowych i dieslach a w aucie zasilanym gazem nie bo w aucie na gaz spalanie jest nieco dokładniejsze i szczystrze sa spaliny, jak spuszcza się olej z auta które mało jezdzilo albo ma przejechany o kilka tys km olej to czuć go strasznie benzyną normalne,a w dieslu czuc go smołą, nie szukał bym winy w pierścieniach, chociaż one mogą się już zużyć bo nic nie jest wieczne ale wątpie aby były wyjechane do tego stopnia, zazwyczaj to konczą się pierścienie olejowe jako pierwsze i auto strasznie zaczyna palić olej, pierścienie uszczelniające są o wiele wytrzymalsze :)

Re: Garaż - Sekcja

Post: 05 lis 2012, 18:39
autor: Kolorado
http://allegro.pl/olej-silnikowy-xado-1 ... 32794.html
Co sądzicie ,zebym sobie zalał taki olej,półsyntetyczny , środkowa opcja pomiedzy syntetycznym a mineralnym.
Mnie sie podoba ten pomysł .Ten z alegro podoba mi się wizualnie ,bo naklejka pasuje mi.
Jednak tu jest lepszy bo nazywa się atomic i blaszana bańka.
http://xado.pl/index.php?route=product/ ... uct_id=179
Podjade do mechanika i zapytam ile chce za wymiane,olej i filtr.
Bo naprawde nie chce jechać tam gdzie za kupiony u nich olej robia darmową wymiane.
Chyba ze sam zrobie.
Ale powiedzcie mi srednio ile biora za komplet bo kolega ,sorry nie pamiętam nica ,napisał ,że 250zł.
jest jakiś preparat ,zeby przeczyścić silnik ,przy wymianie?

Re: Garaż - Sekcja

Post: 05 lis 2012, 19:43
autor: Peres
Są takie preparaty, ale nie mususz ich stosować, warto to zrobić jeśli na klawiaturze pojawia się "smoła" ale średnio wymiana oleju i filtra to 100zł, więc nie masz sie czym przejmować, polecam olej Castrol magnatec 10W-40 :) u mnie w warsztacie ten Castrol z beczki kosztuje ok 15zł za litr po cenie hurtowej więc taniej niż mineralny i w grudniu wracam do półsyntetycznego :)

Re: Garaż - Sekcja

Post: 11 gru 2012, 18:31
autor: Kolorado
No to się dorobiło po tym mrozie, kontrolka oleju i wody sie nie odpala.
Musze zamówić w necie diody smd bo już prawie nie widze prędkości na liczniku jednak najpierw pensja :)

Re: Garaż - Sekcja

Post: 11 gru 2012, 22:01
autor: maciej1486
kontrolka oleju i wody to ta sama? Bo u mnie nigdy się chyba nie zapaliła O.o ta od wody...

Re: Garaż - Sekcja

Post: 11 gru 2012, 23:03
autor: Sasio
Nie jest ta sama.
W starym Twingo przy zapłonie prawidłowo powinny zapalać się trzy kontrolki.
Akumulator, "oliwiarka" z kropelką jako kontrolka oleju oraz termometr z poziomymi paskami jako kontrolka temperatury cieczy chłodzącej.