Strona 3 z 5

Re: Garaż - Sekcja

Post: 26 lut 2013, 7:42
autor: maciej1486
Pewnie poprzedni właściciel spryskał czymś i nie dbał.

Czyść czyść Twingola zasługuje na to :)

Re: Garaż - Sekcja

Post: 10 kwie 2013, 22:02
autor: Kolorado
Sorry ,że zadaje tu pytanie . Męczy mnie od pewnego czasu ,kwestia mianowicie taka , wymieniają w innych autach tuleje,gumy w zawieszeniu ,a w Twingo Forum cisza ,wiem jedynie ,ze można wymienić drążki kierownicze i mocowania amortyzatorów.
Jak to jest na prawde z tymi zawieszeniami Twingo , co podjade do mechanika to mówi ,że nie trzeba nic wymieniać bo wszystko jest dobre. Mam 19 letnie auto i ``nie trzeba nic wymieniać bo wszystko jest dobre`` ;) no po prostu nie chce mi się jakos w to wierzyć bo nie posiadam z forum tej wiedzy.

Druga sprawa dotycząca niedawnej dyskusji na temat skrzyni.Pytanie jest takie , czy dolewając inny olej przekładniowy niż tranself ,mogli spowodować rozszczelnienie skrzyni? Gdy skrzynia cieknie jak ją można uszczelnić/zregenerować? Pytam retorycznie bo nie posiadam takiej wiedzy.
Inna sprawa ,że jak teraz doleje tranself do tego w skrzyni to raczej samo jej nie uszczelni?

Trzecia sprawa ,to sa dostępne kable bosha jednak czytałem ,że oryginalne powinny miec dwa wąsy zaczepu na tym najdłuższym kablu.Boshy nie maja żadnego, wiem ,że pojawiają się kable z jednym wąsem , z dwoma wąsami też się pokazują.
Pewnie po specyfikacji musze szukać do modelu od 93 , bo w sprzedazy są też kable ze specyfikacją od 96.Jak powinienem zrobić?

Re: Garaż - Sekcja

Post: 10 kwie 2013, 23:16
autor: MrHT
Co do skrzyń. Lejesz cokolwiek podobnego.
Mi drwale zalali po "naprawie" (za skrzynie ~800zł) hipola. To jest gęsty olej. 85w90.
W sumie na mrozie jest bardzo ciężko wrzucać biegi. W przypadku mojej skrzyni słychać już łożysko na zimno - ok 11 tys po naprawie.
Na pewno najlepszy jest oryginalny lub o zbliżonych parametrach. Po za tym całkiem sporo wchodzi tego oleju do tej skrzyni. ~3L.

[ot]
Oleju nie zmieniam tylko dlatego, że kosztuje coś chyba ~150zł. A skrzynie mogę mieć u siebie na miejscu za 150-200zł lub za 300zł z gwarą od mechanika. Po prostu spasowałem. Obecna ma tak zniszczone talerze, że przy rzadszym oleju byłoby jeszcze głośniej.
[/ot]

A byłeś na SKP na szarpakach? Albo na zbieżności? Sądzę, że tam na pewno Ci powiedzą co jest nie tak. W przypadku stacji to w granicach ~20zł.

Re: Garaż - Sekcja

Post: 11 kwie 2013, 8:15
autor: Sasio
Renault zaleca 75W80 olej do skrzyni i taki należy używać.
Wchodzi 3.7 ale około 3.4 uda się wlać.

Re: Garaż - Sekcja

Post: 11 kwie 2013, 9:02
autor: Kolorado
A to może pojade na szarpaki ,chociaż przy zmianie filtra paliwa kilkaset kilometrów temu ,szarpaliśmy nim ręcznie w kilka osób .
No własnie TRJ kosztuje za 5l 150 zł , a 1l na dolewke 30 pare zł.
I właśnie nie wiem czy leje całkiem coś podobnego do skrzyń , bo pamiętam i teraz wiem bo pokojarzyłem ,że tranself trj jest z zastosowaniem do skrzyń z dużym obciążeniem.

Re: Garaż - Sekcja

Post: 11 kwie 2013, 11:17
autor: sydnejek
To i ja się pochwale w temacie. Ostatnio walczę z rdzą w aucie które kupiłem dla dziewczyny. Przy okazji zmiany silnika (poszły panewki) Wszystko zostało oczyszczone z rdzy, polakierowane podkładem epoxydowym, miejsca gdzie rdzy nie udało się w 100% usunąć poszedł podkład reaktywny + akrylowy a na koniec na nowo polakierowane. Niestety błotnik wymaga poprawki :/


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Garaż - Sekcja

Post: 14 kwie 2013, 18:51
autor: Kolorado
Widze ,że działasz twardo , ja bardziej wirtualnie :) No i nie powstrzymałem się.
Nie że źle ,że kupiłem dzisiaj przez net francuskie kable ,ale źle ,że nie mogłem kupić maski badlook i znowu muszę jeździć ze starą maską, ale od czego jest K2 i pomalowany zderzak z innej wersji?
W tym sezonie przez zastosowanie koszulek na fotele, wyciągam na wierzch oryginalną lekkość i świeżość auta poprzez ukazanie oryginalnej kolorystyki na kanapie tylniej i zastosowanie sportowego letniego setup`u alu 14``z oponami rodem ze sportu hankook, kabli WN, regenerując palec rozdzielacza i robiąc go wilgocioodpornego.Tylniej naklejki nie zdejmę bo i nawet pasuje do tego setup`u.

Wcześniej planowałem zrobić cult rost nawet poleciałem w german i z połączenia wyszły pordzewiałe śruby od felg,oraz felgi i tylnia wycieraczka pójdzie w taśme samoprzylepną , a germanie szpachlowali tylną wycieraczke.
Motorsport Rost ,alelluja i do przodu.



No ,ale macie nowsze i cenniejsze giełdowo auta.

Re: Garaż - Sekcja

Post: 16 kwie 2013, 1:41
autor: sydnejek
Takie tam wczoraj

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Garaż - Sekcja

Post: 18 kwie 2013, 20:35
autor: MrHT
Jak dokręcacie świece w Twingo? Nie mam klucz dyn. Proszę nie odsyłać mnie do google. :-) Interesuje mnie wasze zdanie. W necie jest 1500190 metod.

Re: Garaż - Sekcja

Post: 18 kwie 2013, 21:06
autor: Kolorado
palcami wkręcam aż dobrze umocuje się w gwincie ,zakładam klucz i kręcę do pierwszego stałego oporu i przekręcam jeszcze na obrocie o pół milimetra

-- Połączono posty: 29 gru 2013, 22:50 --

Już posiadłem wiedzę na temat elementów konstrukcyjnych.Na razie w garażu schowek podręczny.
Piszecie o nowym projekcie .ja mam taki.nie zdradze szczegółów.

na pewno posiadacze wozów z przed 2000 powinni zrobić remont górnej części silnika.
ja w swoim projekcie zrobię.
pierścienie i elementy zworów wraz z czyszczeniem przepustnicy.
nowe części instalacji gazowej gdyż to będzie auto do 1995r.ceny napewno sa zachęcające gdyż to będzie instalacjia I i II generacji, albo całkowicie nowa.
projekt zakłada zamiane na nowe alternatora , rozrusznika ,rolki napinacza.