Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 29 mar 2024, 4:27 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


SWAP 1.4 16V

Przeróbki i szeroko pojęty tuning zarówno optyczny jak i mechaniczny
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Dmochu

  • Posty: 585
  • Rejestracja: 02 lis 2011, 2:11
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: K4m 854 1.6 6.16v (133KM)
  • Rocznik: 2000

SWAP 1.4 16V

Post12 mar 2013, 13:45

Siemanko, ostatnio pisze do mnie sporo osób z pytaniami o swap, w związku stworzyłem ten temat :). Mam nadzieję że stanie się on trochę pomocny. Swap robiłem razem z Tatą prawie miesiąc ( trwała sesja poprawkowa :P więc mało miałem czasu żeby się tym zająć, jak ktoś by się zabrał tylko za to, to myślę że ok tygodnia i gotowe :D)

Zacznijmy od tego co jest nam potrzebne.
-Silnik 1.4 bądź 1.6 nie różnią się one zbytnio budową zewnętrzną
-Skrzynia biegów W zależności od tego jaki posiadamy silnik przy c3g możemy użyć oryginalnej w d7f i d4f rozrusznik jest z drugiej strony więc obudowa nie będzie pasowała.U mnie zastosowana jest z renault 5
-Przeguby ja zostawiłem oryginalne, były w dobrym stanie i jak narazie wytrzymują
-wiązka i ECU tu zwracam uwagę aby wziąć pętlę od immo ja o tym zapomniałem i musiałem zdjąć (te silniki działają na simens sirius mało osób podejmuje się zdjęcia)

Największe trudności:

-Dorobienie łapy silnika z tym walczyliśmy kilka dni z początku wzorowałem się modyfikacjami z niemieckiego forum, lecz nie wydało nam się zbytnio odpowiednie umocowanie silnika u dołu. wykonaliśmy mocowanie z góry na poduszce silnika z opla omegi
Obrazek
Obrazek
Obrazek
-Dorobienie kolektora wydechowego może nie jest to rzecz trudna ale z braku funduszy aby zrobiła to jakaś firma wykonaliśmy go też sami.
Obrazek
Obrazek
-Mocowanie alternatora Niemcy montują go z tyłu, ja zmieściłem go z przodu, bo w planach jest jeszcze turbo lub kompresor więc z tyłu musi być miejsce, trzeba też dobrać odpowiedni, o ile dobrze pamiętam ja zaadoptowałem z laguny I 1.8
Obrazek
Obrazek

-Wnęka od wlotu powietrza, w tym przypadku największy ból głowy jest przez wybity nr VIN, w nowszych twingolach o ile dobrze doczytałem nie ma tego nr
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Niestety nie mam udokumentowanej całej przeróbki, ponieważ straciłem część zdjęć. jeżeli ktoś ma jakieś pytania chętnie służę pomocą :)
TWINGO-GARAGE
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: SWAP 1.4 16V

Post12 mar 2013, 13:57

Zastanawiam się jaki maks wejdzie do Twingo poliftowego.
Myślałem czy coś z turbiną ponad 200KM wejdzie?
Dobrym patentem z którym wg. nie było by zbytnio dużo zabawy to wsadzenie D4FT czyli 100 konnego TCe z Twingo 2 i mapowanie go.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline
Awatar użytkownika

Dmochu

  • Posty: 585
  • Rejestracja: 02 lis 2011, 2:11
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: K4m 854 1.6 6.16v (133KM)
  • Rocznik: 2000

Re: SWAP 1.4 16V

Post12 mar 2013, 14:11

Maks wcisneli 2.0 z clio sport no i oczywiście (v8 centralnie) , gdyby clio 3.0 v6 nie było białym krukiem to pokusiłbym się napewno o zrobienie takiego twingo :), a z Twingo II 1.2 TCE Niemcy wycisneli 160 KM
TWINGO-GARAGE
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: SWAP 1.4 16V

Post12 mar 2013, 18:19

Właśnie to jest piękne że po programie 160KM i innych dolotach można uzyskać, i wg. mnie nie byłoby większych problemów aby to włożyć.
Zapewne najwiecej problemu jest z ogarnięciem wiązki ..
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline
Awatar użytkownika

RuD3K

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 01 cze 2011, 22:01
  • Lokalizacja: Chrzanów
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: SWAP 1.4 16V

Post12 mar 2013, 21:57

No w końcu doczekałem się relacji ze swapa :) po prostu coś pięknego :D może kiedyś doczekam się u siebie takiego :P jak narazie montują się tarcze w tyłu :D

A tak wracając do tematu jaką chłodnice masz standard czy coś innego jak daje sobie rade.
Obrazek Szatan jakich mało :)
Offline
Awatar użytkownika

Dmochu

  • Posty: 585
  • Rejestracja: 02 lis 2011, 2:11
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: K4m 854 1.6 6.16v (133KM)
  • Rocznik: 2000

Re: SWAP 1.4 16V

Post12 mar 2013, 22:11

Chłodnica standard :), bez problemu daje sobie radę :)
TWINGO-GARAGE
Offline
Awatar użytkownika

RuD3K

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 01 cze 2011, 22:01
  • Lokalizacja: Chrzanów
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: SWAP 1.4 16V

Post12 mar 2013, 22:30

DmoschQiens pisze:Chłodnica standard :), bez problemu daje sobie radę :)


A to w takim razie spokojnie mogę wymienić swoją na nową bo moja leje :P
Obrazek Szatan jakich mało :)
Offline
Awatar użytkownika

sydnejek

  • Posty: 131
  • Rejestracja: 28 lut 2009, 22:36
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Silnik: -

Re: SWAP 1.4 16V

Post01 kwie 2013, 23:23

Witam! Moje gratulacje! Mój projekt stoi od roku u kolegi w garażu i nie mam kiedy go skończyć. Mam kilka pytań:
1. Gdzie czyściłeś sterownik i ile cię to kosztowało? Czy masz emulator czy bez emu ? Czy sam kluczyk z kompem nie wystarczą? Chodzi mi o to że pętla odczytuje kod z kluczyka porównywuje i wysyła do kompa kod pętli, czy po prostu pętla po prostu przekazuje kod kluczyka dalej do ecu? W tej sytuacji powinien zadziałać zestaw kluczyk, ecu + obca pętla, ale chyba jednak nie bedzie tak kolorowo.
2. Jak wycinałeś otwory w kolektorze wydechowym? Czy ten kolektor to z innego auta dopasowany pod tą podkładkę ? Z jakiej blachy została wykonana ta podkładka (chodzi o grubość)
3.Łapa silnika jest home made? Mógłbyś wykonać rysunek tech tej łapy oraz całego mocowania?
4. Widzę że musiałeś chyba przegiąć nadkole żeby ta poduszka się zmieściła. Czy nie było możliwe zastosowanie poduszki ori od d7f?, jednak to mocowanie od góry bardziej do mnie przemawia, gdyż nie trzeba będzie wywalać alternatora do tył co może sprawiać kłopoty w przyszłości.
5. Co z hamulcami ? Zmieniałeś czy masz serie? Ja mam już założone tarcze na tył i większe na przód (wentylowane pod felge 14)

Dzięki :)
GG-3510762
Offline
Awatar użytkownika

Dmochu

  • Posty: 585
  • Rejestracja: 02 lis 2011, 2:11
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: K4m 854 1.6 6.16v (133KM)
  • Rocznik: 2000

Re: SWAP 1.4 16V

Post02 kwie 2013, 0:45

sydnejek pisze:Witam! Moje gratulacje! Mój projekt stoi od roku u kolegi w garażu i nie mam kiedy go skończyć. Mam kilka pytań:
1. Gdzie czyściłeś sterownik i ile cię to kosztowało? Czy masz emulator czy bez emu ? Czy sam kluczyk z kompem nie wystarczą? Chodzi mi o to że pętla odczytuje kod z kluczyka porównywuje i wysyła do kompa kod pętli, czy po prostu pętla po prostu przekazuje kod kluczyka dalej do ecu? W tej sytuacji powinien zadziałać zestaw kluczyk, ecu + obca pętla, ale chyba jednak nie bedzie tak kolorowo.
2. Jak wycinałeś otwory w kolektorze wydechowym? Czy ten kolektor to z innego auta dopasowany pod tą podkładkę ? Z jakiej blachy została wykonana ta podkładka (chodzi o grubość)
3.Łapa silnika jest home made? Mógłbyś wykonać rysunek tech tej łapy oraz całego mocowania?
4. Widzę że musiałeś chyba przegiąć nadkole żeby ta poduszka się zmieściła. Czy nie było możliwe zastosowanie poduszki ori od d7f?, jednak to mocowanie od góry bardziej do mnie przemawia, gdyż nie trzeba będzie wywalać alternatora do tył co może sprawiać kłopoty w przyszłości.
5. Co z hamulcami ? Zmieniałeś czy masz serie? Ja mam już założone tarcze na tył i większe na przód (wentylowane pod felge 14)

Dzięki :)

1. ecu czyściłem bo nie miałem pętli i kluczyka kosztowało mnie 200 pln. jak masz pętle i kluczyk powinno śmigać :)
2. Odrysowałem szablon, w płycie chyba 5mm wywierciłem wiertłem, wybiłem i rozszlifowałem.
3. Łapa silnika jest 100% home made z poduszką od opla omegi. nie jesteś pierwszą osobą, która mnie o to prosi. Ale nie mam kiedy tego zrobić postaram się w tym miesiącu :D
4. nadkole nie jest przegięte, przerobiony jest tylko wlot powietrza gdyby nie nr win wyleciało by odrazu całe, mocowanie z góry jest po to aby było to bardziej stabilne i alternator z tyłu się zmieścił bo niedługo pewnie wskoczy turbo.
5. Z przodu są wentylowane z megane z tyłu idą tarcze z clio 1.8
TWINGO-GARAGE
Offline
Awatar użytkownika

sydnejek

  • Posty: 131
  • Rejestracja: 28 lut 2009, 22:36
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Silnik: -

Re: SWAP 1.4 16V

Post02 kwie 2013, 22:35

Dasz jakiś namiar gdzie czyszczą te ecu? Jest to zrobione na emulatorze czy bez ? Kolektor wydechowy jest zaadaptowany z innego auta ? Mam kluczyk i ecu ale brak pętli więc mogą być schody...
GG-3510762
Następna

Wróć do Modyfikacje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

cron