Siemanko, ostatnio pisze do mnie sporo osób z pytaniami o swap, w związku stworzyłem ten temat
. Mam nadzieję że stanie się on trochę pomocny. Swap robiłem razem z Tatą prawie miesiąc ( trwała sesja poprawkowa
więc mało miałem czasu żeby się tym zająć, jak ktoś by się zabrał tylko za to, to myślę że ok tygodnia i gotowe
)
Zacznijmy od tego co jest nam potrzebne.-Silnik 1.4 bądź 1.6 nie różnią się one zbytnio budową zewnętrzną
-Skrzynia biegów W zależności od tego jaki posiadamy silnik przy c3g możemy użyć oryginalnej w d7f i d4f rozrusznik jest z drugiej strony więc obudowa nie będzie pasowała.U mnie zastosowana jest z renault 5
-Przeguby ja zostawiłem oryginalne, były w dobrym stanie i jak narazie wytrzymują
-wiązka i ECU tu zwracam uwagę aby wziąć pętlę od immo ja o tym zapomniałem i musiałem zdjąć (te silniki działają na simens sirius mało osób podejmuje się zdjęcia)
Największe trudności:-Dorobienie łapy silnika z tym walczyliśmy kilka dni z początku wzorowałem się modyfikacjami z niemieckiego forum, lecz nie wydało nam się zbytnio odpowiednie umocowanie silnika u dołu. wykonaliśmy mocowanie z góry na poduszce silnika z opla omegi
-Dorobienie kolektora wydechowego może nie jest to rzecz trudna ale z braku funduszy aby zrobiła to jakaś firma wykonaliśmy go też sami.
-Mocowanie alternatora Niemcy montują go z tyłu, ja zmieściłem go z przodu, bo w planach jest jeszcze turbo lub kompresor więc z tyłu musi być miejsce, trzeba też dobrać odpowiedni, o ile dobrze pamiętam ja zaadoptowałem z laguny I 1.8
-Wnęka od wlotu powietrza, w tym przypadku największy ból głowy jest przez wybity nr VIN, w nowszych twingolach o ile dobrze doczytałem nie ma tego nr
Niestety nie mam udokumentowanej całej przeróbki, ponieważ straciłem część zdjęć. jeżeli ktoś ma jakieś pytania chętnie służę pomocą