SWAP 1.4 16V
: 12 mar 2013, 13:45
Siemanko, ostatnio pisze do mnie sporo osób z pytaniami o swap, w związku stworzyłem ten temat . Mam nadzieję że stanie się on trochę pomocny. Swap robiłem razem z Tatą prawie miesiąc ( trwała sesja poprawkowa więc mało miałem czasu żeby się tym zająć, jak ktoś by się zabrał tylko za to, to myślę że ok tygodnia i gotowe )
Zacznijmy od tego co jest nam potrzebne.
-Silnik 1.4 bądź 1.6 nie różnią się one zbytnio budową zewnętrzną
-Skrzynia biegów W zależności od tego jaki posiadamy silnik przy c3g możemy użyć oryginalnej w d7f i d4f rozrusznik jest z drugiej strony więc obudowa nie będzie pasowała.U mnie zastosowana jest z renault 5
-Przeguby ja zostawiłem oryginalne, były w dobrym stanie i jak narazie wytrzymują
-wiązka i ECU tu zwracam uwagę aby wziąć pętlę od immo ja o tym zapomniałem i musiałem zdjąć (te silniki działają na simens sirius mało osób podejmuje się zdjęcia)
Największe trudności:
-Dorobienie łapy silnika z tym walczyliśmy kilka dni z początku wzorowałem się modyfikacjami z niemieckiego forum, lecz nie wydało nam się zbytnio odpowiednie umocowanie silnika u dołu. wykonaliśmy mocowanie z góry na poduszce silnika z opla omegi
-Dorobienie kolektora wydechowego może nie jest to rzecz trudna ale z braku funduszy aby zrobiła to jakaś firma wykonaliśmy go też sami.
-Mocowanie alternatora Niemcy montują go z tyłu, ja zmieściłem go z przodu, bo w planach jest jeszcze turbo lub kompresor więc z tyłu musi być miejsce, trzeba też dobrać odpowiedni, o ile dobrze pamiętam ja zaadoptowałem z laguny I 1.8
-Wnęka od wlotu powietrza, w tym przypadku największy ból głowy jest przez wybity nr VIN, w nowszych twingolach o ile dobrze doczytałem nie ma tego nr
Niestety nie mam udokumentowanej całej przeróbki, ponieważ straciłem część zdjęć. jeżeli ktoś ma jakieś pytania chętnie służę pomocą
Zacznijmy od tego co jest nam potrzebne.
-Silnik 1.4 bądź 1.6 nie różnią się one zbytnio budową zewnętrzną
-Skrzynia biegów W zależności od tego jaki posiadamy silnik przy c3g możemy użyć oryginalnej w d7f i d4f rozrusznik jest z drugiej strony więc obudowa nie będzie pasowała.U mnie zastosowana jest z renault 5
-Przeguby ja zostawiłem oryginalne, były w dobrym stanie i jak narazie wytrzymują
-wiązka i ECU tu zwracam uwagę aby wziąć pętlę od immo ja o tym zapomniałem i musiałem zdjąć (te silniki działają na simens sirius mało osób podejmuje się zdjęcia)
Największe trudności:
-Dorobienie łapy silnika z tym walczyliśmy kilka dni z początku wzorowałem się modyfikacjami z niemieckiego forum, lecz nie wydało nam się zbytnio odpowiednie umocowanie silnika u dołu. wykonaliśmy mocowanie z góry na poduszce silnika z opla omegi
-Dorobienie kolektora wydechowego może nie jest to rzecz trudna ale z braku funduszy aby zrobiła to jakaś firma wykonaliśmy go też sami.
-Mocowanie alternatora Niemcy montują go z tyłu, ja zmieściłem go z przodu, bo w planach jest jeszcze turbo lub kompresor więc z tyłu musi być miejsce, trzeba też dobrać odpowiedni, o ile dobrze pamiętam ja zaadoptowałem z laguny I 1.8
-Wnęka od wlotu powietrza, w tym przypadku największy ból głowy jest przez wybity nr VIN, w nowszych twingolach o ile dobrze doczytałem nie ma tego nr
Niestety nie mam udokumentowanej całej przeróbki, ponieważ straciłem część zdjęć. jeżeli ktoś ma jakieś pytania chętnie służę pomocą