Dzisiaj jest 18 paź 2018, 11:07 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


LPG - pojęcia

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

TKP

  • Posty: 143
  • Rejestracja: 20 paź 2012, 22:27
  • Silnik: -

LPG - pojęcia

Post21 paź 2012, 21:11

Reduktor-parownik

To urządzenie, które rozpręża i odparowuje LPG, zmieniając jego stan skupienia na lotny. Zmiana stanu skupienia gazu odbywa się w drugiej komorze i - tak jak można to obserwować robiąc doświadczenie ze zwykłym dezodorantem - towarzyszy temu dość istotny spadek temperatury. Ciepło, które jest niezbędne do odparowywania gazu pochodzi z układu chłodzenia silnika.

Wlew gazu

Wlew gazu uzupełnia paliwo w zbiorniku. To właśnie w nim mocuje się specjalny pistolet do tankowania. Zbiornik napełnia się pod wpływem ciśnienia z dystrybutora. Stalowa kulka znajdująca się we wlewie zabezpiecza przed wylewaniem się gazu po odłączeniu pistoletu.

Zbiornik gazu

Zbiornik gazu magazynuje paliwo w stanie ciekłym. Konstrukcja zbiornika jest wykonana ze stali o bardzo wysokiej jakości. Spotyka się dwa podstawowe kształty - torusa i cylindra. Certyfikaty na zbiorniki zazwyczaj gwarantują sprawdzoną szczelność i wytrzymałość na 10 lat. Standardowy zbiornik posiada kołnierz. Do kołnierza mocuje się osprzęt zbiornika.

REKLAMA
Reduktor-parownik

To urządzenie, które rozpręża i odparowuje LPG, zmieniając jego stan skupienia na lotny. Zmiana stanu skupienia gazu odbywa się w drugiej komorze i - tak jak można to obserwować robiąc doświadczenie ze zwykłym dezodorantem - towarzyszy temu dość istotny spadek temperatury. Ciepło, które jest niezbędne do odparowywania gazu pochodzi z układu chłodzenia silnika.



Wlew gazu

Wlew gazu uzupełnia paliwo w zbiorniku. To właśnie w nim mocuje się specjalny pistolet do tankowania. Zbiornik napełnia się pod wpływem ciśnienia z dystrybutora. Stalowa kulka znajdująca się we wlewie zabezpiecza przed wylewaniem się gazu po odłączeniu pistoletu.

Zbiornik gazu

Zbiornik gazu magazynuje paliwo w stanie ciekłym. Konstrukcja zbiornika jest wykonana ze stali o bardzo wysokiej jakości. Spotyka się dwa podstawowe kształty - torusa i cylindra. Certyfikaty na zbiorniki zazwyczaj gwarantują sprawdzoną szczelność i wytrzymałość na 10 lat. Standardowy zbiornik posiada kołnierz. Do kołnierza mocuje się osprzęt zbiornika.

Elektrozawór

Jest urządzeniem elektromagnetycznym otwierającym lub zamykającym przepływ gazu. Elektrozawór przyjmuje gaz w stanie ciekłym, który w pierwszej kolejności trafia do komory odstojnikowej. Gaz z komory, znajdującej się w dolnej części elektrozaworu, trafia przez filtr do tłoczka otwierającego i zamykającego przepływ gazu, znajdującego się w górnej części elektrozaworu. Napięcie zmieniające się w cewce elektrycznej, powoduje zmiany położenia tłoczka (jest otwarty, gdy na cewkę zaworu jest podawane napięcie i zamknięty, gdy na cewce nie ma napięcia).

Klapa przeciwwybuchowa

Pojawiające się czasami wybuchy powrotne są izolowane właśnie dzięki klapie przeciwwybuchowej. Jest zabezpieczenie przed uszkodzeniem kanału dolotowego i obudowy filtra. Klapa przeciwwybuchowa znajduje się między przepustnicą, a obudową filtra powietrza, lub w samej obudowie filtra.

Mikser (mieszalnik) gazu

Mieszalnik gazu determinuje zużycie gazu przez instalacje gazowe oraz wpływa na osiągi samochodu i elastyczność jazdy. Mikser miesza odpowiednio dobraną ilość gazu, którą pobiera z reduktora-parownika. Gaz w fazie lotnej jest mieszany z powietrzem zasysanym przez silnik. A więc mikser w instalacji LPG odpowiada gaźnikowi w układzie benzynowym.

Attuator

Attuator test regulatorem przepływu gazu. Element ten reguluje dokładnie ilość gazu, który jest zasysany przez mikser - zmniejsza dopływ gazu do miksera, gdy mieszanka, która jest poddawana spalaniu w cylindrze jest zbyt bogata - i odwrotnie - zmniejsza dopływ gazu, gdy mieszanka jest zbyt uboga.

Wielozawór

Jest to część instalowana na zbiorniku. Napełnia przede wszystkim zbiornik (ogranicza napełnienie do 80% pojemności) i pobiera płynny gaz ze zbiornika. Gdy usterce ulegają przewody lub zawór, wielozawór ogranicza wypływ gazu ze zbiornika. Pełni też funkcję informacyjną - wskazuje realną ilość gazu w zbiorniku. Nie dopuszcza również do wzrostu ciśnienia powyżej 25 barów.

Źródło : elpigaz.com
Jestem kontem testowym, służącym do tworzenia istniejących już tematów do działu FAQ!

Wróć do Gazujemy Twingo

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość