Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 29 mar 2024, 1:13 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Którą generację wybrać

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

TKP

  • Posty: 143
  • Rejestracja: 20 paź 2012, 21:27
  • Silnik: -

Którą generację wybrać

Post21 paź 2012, 20:12

Generacja I

LPG poprzez wielozawór trafia do reduktora-parownika. Stąd już w fazie lotnej trafia do miksera, gdzie powstaje mieszanka powietrzno-gazowa. Zaworami ssącymi mieszanka przedostaje się z kolei do cylindra, gdzie następuje spalanie.
Systemy pierwszej generacji stosuje się przede wszystkim w samochodach, które nie są wyposażone w sondę Lambda i katalizator, czyli przeważnie w pojazdach gaźnikowych.

Generacja II

Ciekły gaz ze zbiornika, tak jak w przypadku instalacji I generacji, trafia przez wielozawór do reduktora-parownika. Następnie aby dostać się do miksera, po drodze trafia jeszcze do attuatora, czyli regulatora dawki gazu. Ilość gazu, który jest podawany do miksera, jest dostosowywana na podstawie odczytów czujników znajdujących się na silniku - również elektronika decyduje o składzie mieszanki powietrzno-gazowej. Wytworzona w mikserze mieszanka powietrzno-gazowa trafia następnie do kolektora ssącego, z którego dostaje się do cylindrów przez zawory ssące.
Gazowe układy zasilania II generacji stosuje się w samochodach wyposażonych w katalizator i sondę Lambda - układ I generacji mógłby uszkodzić katalizator.

Generacja IV

Nazwana ELISA lub STELLA (różnica tkwi we wtryskiwaczu gazu). W tym układzie zasilania stosuje się jeszcze nowocześniejszy, jednostopniowy reduktor-parownik. Odparowany gaz trafia do wtryskiwacza, który steruje sekwencyjnym wtryskiwaniem gazu od razu do cylindrów.

Generacja IV

Nazwana ELISA lub STELLA (różnica tkwi we wtryskiwaczu gazu). W tym układzie zasilania stosuje się jeszcze nowocześniejszy, jednostopniowy reduktor-parownik. Odparowany gaz trafia do wtryskiwacza, który steruje sekwencyjnym wtryskiwaniem gazu od razu do cylindrów.
Takie podawanie gazu jest możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanego technologicznie układu sterującego, który jednocześnie ustala moment wtrysku oraz czas jego trwania. Wyliczenie odpowiedniej ilości gazu za każdym razem należy również do zadań komputera. Niewątpliwą zaletą układów zasilania IV generacji jest spełnianie przez nie najnowszych standardów odnoszących się do emisji spalin.
Generacja IV obejmuje również układy, w których wykorzystuje się magistralę SGI. To właśnie poprzez nią z reduktora-parownika gaz jest sekwencyjnie wtryskiwany do cylindrów.
Magistrala SGI pozwala na osiąganie takich samych charakterystyk jazdy auta na gazie, jak w przypadku wariantu benzynowego. Układ zasilania IV generacji SGI może współpracować z najnowszymi typami silników i również spełnia surowe normy emisji spalin.

Generacja V

Największa różnica układu zasilania V generacji z poprzednimi polega na dostarczaniu gazu do zaworów ssących silnika nie w stanie lotnym, ale w stanie ciekłym. Ta technologia ciekłego wtrysku jest w Polsce dostępna dopiero od niedawna. Producentem systemu LPI jest holenderska firma Vialle.
Systemy wtrysku gazu konstruowane przez tą firmę, dorównują jakością najnowocześniejszym rozwiązaniom wtrysku benzyny. System LPI jest kompatybilny ze wszystkimi nowoczesnymi silnikami z wtryskiem paliwa, a na dodatek - żaden inny nie może być zastosowany w silnikach z turbo doładowaniem. Wzrost mocy silnika jest tutaj wywołany efektem chłodzenia rozprężanym gazem (bez uprzedniego odparowywania) - cylindry są lepiej napełniane. A więc w tym przypadku auto nie traci na mocy i zachowuje parametry producenta.
Jestem kontem testowym, służącym do tworzenia istniejących już tematów do działu FAQ!

Wróć do Gazujemy Twingo

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron