Strona 92 z 98

Re: Off Topic

Post: 25 lut 2015, 21:23
autor: qljerry
Sasio pisze:Dokladnie 76KM on ma :)


Kuń więcej piechotą nie chodzi. ;) Patrzę sobie Vivid Workshop i z rysunków wynika jakby pompa wody nie była napędzana paskiem rozrządu... Co 120000km zalecają wymianę paska i rolek o pompie nic nie ma.

Re: Off Topic

Post: 25 lut 2015, 21:57
autor: Masaccio
Teoretycznie pompę wymienia się jak padnie.

Re: Off Topic

Post: 25 lut 2015, 22:16
autor: MrHT
Jak miałem praktykę na warsztacie to paski osprzętu było Conti a zębate Gates.

Re: Off Topic

Post: 25 lut 2015, 22:18
autor: qljerry
MrHT pisze:Jak miałem praktykę na warsztacie to paski osprzętu było Conti a zębate Gates.


Czyli jak w moim starym Volvo - rozrząd gates i INA. :)

Re: Off Topic

Post: 02 mar 2015, 21:58
autor: Boncheese
Coś mnie Twingo nie lubi... W ciągu jednego tygodnia zacząłem słyszeć końcówki drążków, łożyska przód, łożyska kolumny McPersona i obijającą się osłonę od tłumika o podwozie, a na koniec jeszcze ręczny do regulacji i przed chwilą znów padło mi światło mijania w lewym reflektorze... Chyba Twingo czuje koniec swoich dni w moich rękach, bo się rozglądam za czymś większym i nieRenowatym.

Re: Off Topic

Post: 02 mar 2015, 22:58
autor: Sasio
Tylko ja się nie poddaje i naprawiam :(

Re: Off Topic

Post: 03 mar 2015, 0:02
autor: kweber
Kurde blade a mi się szykuje sprzedaż twingolota :-(
Troszkę mi przykrawo, ale jest jeden plus!
Otóż chce go odkupić moja serdeczna przyjaciółka, która w końcu, w wieku 40 lat, zrobiła prawko!!!
Jeśli dojdzie do transakcji (a na to się zanosi) to przekażę wszystkie informacje nt. forum.

PS. Jeśli tak się stanie to szukam nowszego, albo odkupię Micrę od matki. Czas pokaże.

Re: Off Topic

Post: 03 mar 2015, 17:30
autor: Sasio
Zastanawia mnie kwestia pierścieni ABS.
Kupiłem Twingo, policzyłem zęby na pierścieniu i wyszło 32 zęby.
W ASO dobieranie pierścienia ABS i... kwota 236 zł, więc podziękowałem.
Najtaniej na eBay, po 40 euro.
Co ciekawe wysrała mi się druga półoś, i wrzuciłem do niej półoś z 44 zębami.
Taki pierścień na allegro - tylko 18 złotych.
ABS działa tak więc wymieniłem na obu półosiach pierścienie na 44 zęby.

Wymontowałem półoś z Twingo 2002 rok - 32 zęby
Wymontowałem półoś z Twingo Beach 2003 rok - 32 zęby

Dziś przyszła mi półoś z Twingo Beach 2003 rok - 44 zęby.
Nie ogarniam tego.

Re: Off Topic

Post: 03 mar 2015, 18:43
autor: MrHT
Moim zdaniem liczba zębów dla samego działania abs nie ma większego znaczenia. W momencie gdy koło się obraca system dostaje impulsy z czujnika abs. (Ząbki na koronce - impulsy) jak się blokuje to nie ma impulsu i system zaczyna działać. Sama liczba zębów wpływa na rozdzielczość odczytu. ---> jeśli np system mierzył czas między impulsami wiedząc, ze (dla 32 ząbków) dla jednego impulsu koło "pokonało" 11,25 stopnia w jakimś czasie to mógł wyznaczyć prędkość. Albo w stałym czasie t liczył liczbę impulsów i też mógł wyliczyć prędkość. Albo jest to kombinacja tych dwóch metod. Ogólnie jestem ciekawy jaka informacja dociera o prędkości samochodu do ABS. Czy dla koronki z 44 zębami jedziesz 100km/h a abs widzi np 200. :D No chyba, ze to jest jakiś inteligentniejszy system.

Re: Off Topic

Post: 03 mar 2015, 21:46
autor: Sasio
Jeżeli (miałem tak dwa razy) są założone inne pierścienie ABS na półoś, z inną liczbą zębów ABS się wyłącza.
Dla systemu ABS różnica w odczycie może być maksymalnie chyba do 5 km/h przy prędkości 100 km/h, choć wahanie o 2km już będzie odczuwalne na pedale.

Miałem sytuację że pierścień po prostu pękł (i nie szedł po linii prostej tylko skrzywił się), i przy 70 km/h jedno koło jechało wg. czujników szybciej o 6 km, co powodowało wyłączenie ABSu.