- Posty: 344
- Rejestracja: 25 lut 2013, 0:47
- Lokalizacja: Pruszków
- Silnik: D7F (60KM)
- Rocznik: 2000
Historia: - opisz dlaczego Twingo: Odkupiłem od rodziny, tanio za 1000, mocno wyeksploatowany czyli uczciwie
Model: - 1 gen po FL
Wersja: - do ustalenia VIN VF13068A524756551, może ktoś pomoże?
Rok produkcji: 2001
Przebieg: 171k
Kolor: Bordo
Silnik i jego pojemność: 1,2 8V
Dodatki: - sterowanie radia z pilota przy kierownicy, el szyby i lusterka, szklany dach, wspomaganie, stabilizator, centralny zamek, hak, halogeny, ori alusy 14x6, duże tarcze hamulcowe z przodu
Spalanie: 5,2
Plany: długi piąty bieg ze skrzyni JR5147
Zmiany: zmiany umaszczenia na masce, bezbarwny się złuszczył
Stan auta fatalny więc wymieniłem:
poduszki amortyzatorów: Febi Bilstein 09188
amortyzatory przód: KYB 333723 i 333724
końcówki drążków kierowniczych: Febi 09681 i 09682
łączniki (drążki) stabilizatora: TRW JTS409 i JTS410
gumy (tuleje) stabilizatora: Sasic 2304029
filtr oleju: Filtron OE666
olej: LiquiMoly Molygen 8578 5w-40 + Ceratec
filtr powietrza: VALEO 585613
łożyska przód: Meyle 16-14 120 5778
łożyska tył: Febi 05538
Sworzeń wahacza: TRW JBJ197
Akumulator: Centra 55Ah
zestaw rozrządu: INA530018230
przewody wysokiego napięcia: NGKRC-RN603
Kompletne sprzęgło Valeo 786019
Obydwie półosie GSP 250102 i GSP 250359
Cybant wydechu FA1 934-954 (54mm)
Olej do skrzyni biegów Mannol 75w90
Dwusiarczek molibdenu do skrzyni
2 opony 175/65R14 82T RainExpert 5 UNIROYAL
________ Cena części 3500 _____ robocizna 0, sam wszystko wymieniłem
Spalanie na trasie Pruszków - Amsterdam (1200 km) 5.5 - 6.7 l /100 km.
Następne naprawy/modyfikacje:
- sztywne przewody hamulcowe - do wymiany,
- doprężona głowica silnika,
- długa piątka,
- poliuretanowe tuleje wahaczy,
- wyciszenie tylnej części auta i drzwi
___Edit___11.06.2023___176 000 km___olej + filtry + ciecz chłodząca + płyn hamulcowy___
Filtr oleju MEYLE 16-14 322 0009 (filtr z oringami) + podkładka korka spustu oleju Elring 813.052
Olej Liqui Moly Molygen 5W40 + Ceramizer
Obróbka głowicy przez AutoSzlif w Warszawie - planowanie 0,7mm + wymiana wszystkich zaworów
Zawory ssące BGA V994933
Zawory wydechowe BGA V994934
Zastaw uszczelek głowicy VictorReinz 02-33585-01
Zastaw śrub głowicy VictorReinz 14-32153-01
Dodatkowo dokonałem korekty kanałów wydechowych przy pomocy szlifierki prostej i freza + papieru ściernego na trzpieniu.
Z okazji zdejmowania głowicy urwałem szpilki łączące koletor wydechowy z katalizatorem. Trochę zajęło wykręcenie resztek i naprawa gwintów ale się udało.
Śruba system wydechowy WALKER 82020
Sprężyna, tłumik FA1 225-901
Nakrętki mocujące części układu wydechowego Febi 03687 (takie same poszły do przykręcenia kolektora do głowicy)
Wymieniłem obudowę filtra powietrza, bo poprzednią człowiek zamykał przy pomocy wkrętów do płyt GK a i tak nie była szczelnie zamknięta w wyniku czego silnik jadł gruz. Używana w dobrym stanie.
Wymieniłem w skrzyni biegów taki mały element od spodu, bo miał duże luzy:
Drążek zmiany biegów TOPRAN 700 672
oraz tulejkę wybieraka 77 05 010 093
Gałka zmiany biegów działa teraz bardzo precyzyjnie.
Dorobiłem nowe przewody hamulcowe z miedzi na tylnej belce (od korektora do bębnów). Wymiana płynu hamulcowego DOT3 w całym układzie przy okazji.
Warto było grzebać przy głowicy. Auto jest bardziej chętne do jazdy. Przy prędkości 120 km/h praktycznie nie słychać silnika. Nie wyje, nie rzęzi, słychać tylko szum.
Na odcinku Warszawa - Poznań średnie spalanie wyszło: 4.99 l / 100km
Na odcinku Poznań - Amsterdam: 4,51 l / 100km
Długie podjazdy o nachyleniu 4% w okolicach Osnabruck w Niemczech nie stanowią już wyzwania. Auto nie zwalnia do żenujących prędkości gdzie TIRy mnie wyprzedzają.
Przyspieszenie 0-100km/h to teraz około 19-20 sekund. (przedtem po 30 sekundach przestawałem liczyć)
___Edit___04.10.2023___183 000 km___
Tuleje poliuretanowe wahaczy przód DeuterMotorsport (produkują na zamówienie) - 270
Nowy katalizator BM Catalysts - 562 zł
Nie polecam, niestety to jedyny dostępny w sieci kat. Średnica rur mniejsza niż ori, spawy wypłynęły do środka. Średnica na wylocie większa niż w ori. Po złączeniu z resztą układu są szczeliny i dmucha bokiem. Trzeba rzeźbić przy montażu.
4 opony zimowe 185/55R14 Kumho Wintercraft WP51 - 1000 zł
___Edit___27.12.2023___188 000 km___
Nowe hamulce na przednią oś. Zestaw TRW - 230 zł
Kilka tys km później....
Twingo jest na sprzedaż. Jeszcze nie ma go na portalach aukcyjnych. Ktoś, coś?
Model: - 1 gen po FL
Wersja: - do ustalenia VIN VF13068A524756551, może ktoś pomoże?
Rok produkcji: 2001
Przebieg: 171k
Kolor: Bordo
Silnik i jego pojemność: 1,2 8V
Dodatki: - sterowanie radia z pilota przy kierownicy, el szyby i lusterka, szklany dach, wspomaganie, stabilizator, centralny zamek, hak, halogeny, ori alusy 14x6, duże tarcze hamulcowe z przodu
Spalanie: 5,2
Plany: długi piąty bieg ze skrzyni JR5147
Zmiany: zmiany umaszczenia na masce, bezbarwny się złuszczył
Stan auta fatalny więc wymieniłem:
poduszki amortyzatorów: Febi Bilstein 09188
amortyzatory przód: KYB 333723 i 333724
końcówki drążków kierowniczych: Febi 09681 i 09682
łączniki (drążki) stabilizatora: TRW JTS409 i JTS410
gumy (tuleje) stabilizatora: Sasic 2304029
filtr oleju: Filtron OE666
olej: LiquiMoly Molygen 8578 5w-40 + Ceratec
filtr powietrza: VALEO 585613
łożyska przód: Meyle 16-14 120 5778
łożyska tył: Febi 05538
Sworzeń wahacza: TRW JBJ197
Akumulator: Centra 55Ah
zestaw rozrządu: INA530018230
przewody wysokiego napięcia: NGKRC-RN603
Kompletne sprzęgło Valeo 786019
Obydwie półosie GSP 250102 i GSP 250359
Cybant wydechu FA1 934-954 (54mm)
Olej do skrzyni biegów Mannol 75w90
Dwusiarczek molibdenu do skrzyni
2 opony 175/65R14 82T RainExpert 5 UNIROYAL
________ Cena części 3500 _____ robocizna 0, sam wszystko wymieniłem
Spalanie na trasie Pruszków - Amsterdam (1200 km) 5.5 - 6.7 l /100 km.
Następne naprawy/modyfikacje:
- sztywne przewody hamulcowe - do wymiany,
- doprężona głowica silnika,
- długa piątka,
- poliuretanowe tuleje wahaczy,
- wyciszenie tylnej części auta i drzwi
___Edit___11.06.2023___176 000 km___olej + filtry + ciecz chłodząca + płyn hamulcowy___
Filtr oleju MEYLE 16-14 322 0009 (filtr z oringami) + podkładka korka spustu oleju Elring 813.052
Olej Liqui Moly Molygen 5W40 + Ceramizer
Obróbka głowicy przez AutoSzlif w Warszawie - planowanie 0,7mm + wymiana wszystkich zaworów
Zawory ssące BGA V994933
Zawory wydechowe BGA V994934
Zastaw uszczelek głowicy VictorReinz 02-33585-01
Zastaw śrub głowicy VictorReinz 14-32153-01
Dodatkowo dokonałem korekty kanałów wydechowych przy pomocy szlifierki prostej i freza + papieru ściernego na trzpieniu.
Z okazji zdejmowania głowicy urwałem szpilki łączące koletor wydechowy z katalizatorem. Trochę zajęło wykręcenie resztek i naprawa gwintów ale się udało.
Śruba system wydechowy WALKER 82020
Sprężyna, tłumik FA1 225-901
Nakrętki mocujące części układu wydechowego Febi 03687 (takie same poszły do przykręcenia kolektora do głowicy)
Wymieniłem obudowę filtra powietrza, bo poprzednią człowiek zamykał przy pomocy wkrętów do płyt GK a i tak nie była szczelnie zamknięta w wyniku czego silnik jadł gruz. Używana w dobrym stanie.
Wymieniłem w skrzyni biegów taki mały element od spodu, bo miał duże luzy:
Drążek zmiany biegów TOPRAN 700 672
oraz tulejkę wybieraka 77 05 010 093
Gałka zmiany biegów działa teraz bardzo precyzyjnie.
Dorobiłem nowe przewody hamulcowe z miedzi na tylnej belce (od korektora do bębnów). Wymiana płynu hamulcowego DOT3 w całym układzie przy okazji.
Warto było grzebać przy głowicy. Auto jest bardziej chętne do jazdy. Przy prędkości 120 km/h praktycznie nie słychać silnika. Nie wyje, nie rzęzi, słychać tylko szum.
Na odcinku Warszawa - Poznań średnie spalanie wyszło: 4.99 l / 100km
Na odcinku Poznań - Amsterdam: 4,51 l / 100km
Długie podjazdy o nachyleniu 4% w okolicach Osnabruck w Niemczech nie stanowią już wyzwania. Auto nie zwalnia do żenujących prędkości gdzie TIRy mnie wyprzedzają.
Przyspieszenie 0-100km/h to teraz około 19-20 sekund. (przedtem po 30 sekundach przestawałem liczyć)
___Edit___04.10.2023___183 000 km___
Tuleje poliuretanowe wahaczy przód DeuterMotorsport (produkują na zamówienie) - 270
Nowy katalizator BM Catalysts - 562 zł
Nie polecam, niestety to jedyny dostępny w sieci kat. Średnica rur mniejsza niż ori, spawy wypłynęły do środka. Średnica na wylocie większa niż w ori. Po złączeniu z resztą układu są szczeliny i dmucha bokiem. Trzeba rzeźbić przy montażu.
4 opony zimowe 185/55R14 Kumho Wintercraft WP51 - 1000 zł
___Edit___27.12.2023___188 000 km___
Nowe hamulce na przednią oś. Zestaw TRW - 230 zł
Kilka tys km później....
Twingo jest na sprzedaż. Jeszcze nie ma go na portalach aukcyjnych. Ktoś, coś?
MUBI co tanio ubezpieczyć lubi, mój link polecający: https://mubi.pl/id-D8E4I
Kupując OC przez ten link zgarniasz 150 zł cashback a ja 50 zł za polecenie, smacznego