Strona 1 z 2

Kupujesz Twingo RS-

Post: 25 lip 2016, 22:52
autor: alehandro
Hej,

Poniżej dwa twingo, które przyciągnely moja uwagę.

Poniżej polift. Mocno zastanawia mnie rolowany szyber. Jak wygląda kwestia problemów z nim i jego ew. sprawdzenia (myjnia?)
http://otomoto.pl/oferta/renault-twingo ... ytCAF.html

Drugi typ to RS.
Powiedzcie proszę jak wygląda kwestia trwalości tego silnika (tradycyjne 1.6 na sterydach?) i różnic w częściach eksploatacyjnych bo nie łatwo mi sie doszukać takich informacji:/
http://otomoto.pl/oferta/renault-twingo ... ypx09.html

Jest sens interesować sie nimi?

Re: Kupujesz Twingo - ocenimy go!

Post: 26 lip 2016, 7:57
autor: panrysiek
Rolka to świetna rzecz, imo fajniejsza latem niż klima! W twingo jest to trwała i przemyślana konstrukcja i nie ma z nią problemów. Jej wadą jest nieco większy hałas w aucie przy prędkościach pozamiejskich. Sprawdzić możesz właśnie na myjni ale nie ma sensu walić dyszą prosto w uszczelki bo na pewno będzie przeciek nawet w sprawnym dachu. Wal na dach i odczekaj chwilę! W warunkach deszczu nie ma takiego ciśnienia jak na myjni.

Re: Kupujesz Twingo - ocenimy go!

Post: 26 lip 2016, 14:52
autor: tfelek
hej RS to ciekawe auto ponieważ i amortyzator czy sprzęgło jest nie typowe wie ci drogie wiec koszty eksploatacji są duzo większe nic w normalnym jak z tym sie liczysz to smiało szukaj zdrowego RS

Re: Kupujesz Twingo - ocenimy go!

Post: 26 lip 2016, 15:30
autor: maciejasking
polift ciekawy kolorek, tylko dlaczego listwy ma w 2 kolorach? tak mają?

Re: Kupujesz Twingo - ocenimy go!

Post: 26 lip 2016, 17:53
autor: alehandro
tfelek pisze:hej RS to ciekawe auto ponieważ i amortyzator czy sprzęgło jest nie typowe wie ci drogie wiec koszty eksploatacji są duzo większe nic w normalnym jak z tym sie liczysz to smiało szukaj zdrowego RS


Pytaniem pozostaje czy wersja CUP ma inne amory czy tyczy się to również nieCUPowych wersji?
Jesteś w stanie podpowiedzieć o jakich różnicach w kosztach rozmawiamy? Czy różnic w częściach jest więcej (nie licząc oczywiście karoserii)?

Szczerze auto ma być dla żony. Robi najczęściej dystanse 5-8 km na raz.
Zatem diesel odpada (dystans).
Odległość nie wymusza totalnej minimalizacji spalania.
Byłbym zainteresowany 1.2 tce, ale niestety nie ma go w polifcie, a w przedlifcie RS stylistyką miażdży pozostałe wersje. Co więcej podejrzewam, że ekonomią nie różnią się zbytnio.

Na co zwrócić szczególna uwage przy oględzinach w RS?

Re: Kupujesz Twingo - ocenimy go!

Post: 26 lip 2016, 22:57
autor: panrysiek
To po co RS na taką jazdę wokół komina?
Ja mam nietypową wersję typowego auta i wydatki są X4 a czasem nawet razy 8 w porównaniu ze zwykłą wersją :(
Brać wolnossaka 16V to będzie niekłopotliwy. Turbo i RS unikałbym (no chyba, że żona doceni osiągi RSa i zaakceptujecie większe wydatki na obsługę).

Re: Kupujesz Twingo - ocenimy go!

Post: 26 lip 2016, 23:11
autor: alehandro
panrysiek pisze:To po co RS na taką jazdę wokół komina?
Ja mam nietypową wersję typowego auta i wydatki są X4 a czasem nawet razy 8 w porównaniu ze zwykłą wersją :(
Brać wolnossaka 16V to będzie niekłopotliwy. Turbo i RS unikałbym (no chyba, że żona doceni osiągi RSa i zaakceptujecie większe wydatki na obsługę).



No właśnie pytanie , które z części są 4x lub 8x droższe?
Przeglądam części i albo źle szukam, albo .... sam nie wiem. Możecie poratować mnie w tym przypadku jakimiś konkretnymi porównaniami?

RS z jednej strony na takie trasy to lekka fanaberia. Tak to prawda. Z drugiej strony wiem, że żona doceni walory auta w postaci osiągów nie wspominając o stylu. Nie ukrywam, że mi też będzie milo usiąść za jego kierownicą.

Co do spalania to właśnie mając na uwadze przebieg jaki auto pewnie będzie robić (około 10 tys. rocznie) spalanie nie powinno boleć.

Re: Kupujesz Twingo - ocenimy go!

Post: 27 lip 2016, 23:00
autor: Borix
Sam szukam rs'a ale w pl o dobra sztukę ciężko.

Re: Kupujesz Twingo - ocenimy go!

Post: 28 lip 2016, 14:20
autor: tfelek
Wieć tak , oprócz blach innych to :
-Amorki do Twingo czy Cup czy bez koszt w Polsce koło 3tys 2szt z GB można kupić kpl za koło 2tys oryginalne bo tylko takie można kupić.
-sworznie wahacza w pl zmienia sie całe wahacze 800zł szt jest typ co z GB sprowadza same sworznie koszt koło 350-400zł
- dalej sprzęgło do niego niema zamienników koszt koło 1,5tys

oczywiscie cewki sa takie same jak w normalnych renaultach

Re: Kupujesz Twingo - ocenimy go!

Post: 28 lip 2016, 14:35
autor: alehandro
Dzięki za info.
Jak to ma się do tego poniżej? W sklepie Lipa?
http://www.czesciauto24.pl/renault/twin ... mortyzator

http://www.czesciauto24.pl/renault/twin ... zny_ukozny

Czuję się skonsternowany bo niby części do tego auta, a ceny inne. Rzućcie nieco światła na sprawę jeśli możecie.