- Posty: 1
- Rejestracja: 17 lis 2016, 20:34
- Lokalizacja: Kraków
- Silnik: TCe 0.9 (90KM)
- Rocznik: 2014
Pozdrawiam szacowne grono.
Byłem wczoraj w salonie z zamiarem oglądnięcia twingo na żywo, ale nie mieli na stanie żadnej wersji (sprzedały się albo wypożyczone - cokolwiek to znaczy). Jak dotknę, może czar nie pryśnie
Na razie oglądnąłem większość testów na youtube, ale mam kilka pytań, gorąca prośba o odpowiedzi:
1) Czy silnik TCe 90 jest taki sam jak w innych modelach włącznie z Daciami?
2) W informacjach przewija się, że silnik jest ze smarta czy chodzi wyłącznie o SCe 70?
3) Czy ktoś z was potwierdza, że TCe 90 ma zauważalną turbo dziurę i aby uzyskać dynamikę trzeba kręcić wysoko? (Z tego powodu niektórzy w w/w testach mówią, że nie warto kupować TCe 90, bo SCe 70 ma dużo lepsza charakterystykę i 90% momentu już od samego dołu)
4) TCe 90 ma według producenta prawie o litr niższe spalanie niż SCe 70, wynika to zapewne z tego, ze wszystkie 90tki mają system start&stop. A jakie są wasze odczucia co do spalania?
5) Wszystkie wersje twingo mają hill assistanta. Dla mnie jest ważny, bo mamy stromy podjazd (garaż zagłębiony w gruncie). Szczególnie w zimie taki asystent będzie pomocny. Macie doświadczenia z nim?
6) Nie udało mi się znaleźć w sieci sposobu na wyłączenie kontroli trakcji. Myślę o jakimś zhackowanym sofcie w sterowniku w aucie. Czy myślicie, że to będzie nie możliwe?
7) Na 2017 rok jest zapowiedziana wersja GT. Jak podają będzie miała 105? 110? KM. Ma też mieć miej agresywną esp. Czy myślicie, że wtedy może się pojawić możliwość skopiowania softu z wersji GT i wgrania do TCe 90? (jasne, że oprócz tego pewnie trzeba będzie minimum zmienić dolot, ale to normalne)
Szczególnie te dwa ostatnie kwestie, to może być mrzonka, a bawiłem się evoscanem w moim mitsubishi i dużo można było osiągnąć. Ogólnie Twingo jest strasznie nam się podoba, koncepcja napędu w tyle również. Szkoda tylko, że Renault "strzela sobie w kolano" nie udostępniając trybu wyłączenia kontroli trakcji.
Byłem wczoraj w salonie z zamiarem oglądnięcia twingo na żywo, ale nie mieli na stanie żadnej wersji (sprzedały się albo wypożyczone - cokolwiek to znaczy). Jak dotknę, może czar nie pryśnie
Na razie oglądnąłem większość testów na youtube, ale mam kilka pytań, gorąca prośba o odpowiedzi:
1) Czy silnik TCe 90 jest taki sam jak w innych modelach włącznie z Daciami?
2) W informacjach przewija się, że silnik jest ze smarta czy chodzi wyłącznie o SCe 70?
3) Czy ktoś z was potwierdza, że TCe 90 ma zauważalną turbo dziurę i aby uzyskać dynamikę trzeba kręcić wysoko? (Z tego powodu niektórzy w w/w testach mówią, że nie warto kupować TCe 90, bo SCe 70 ma dużo lepsza charakterystykę i 90% momentu już od samego dołu)
4) TCe 90 ma według producenta prawie o litr niższe spalanie niż SCe 70, wynika to zapewne z tego, ze wszystkie 90tki mają system start&stop. A jakie są wasze odczucia co do spalania?
5) Wszystkie wersje twingo mają hill assistanta. Dla mnie jest ważny, bo mamy stromy podjazd (garaż zagłębiony w gruncie). Szczególnie w zimie taki asystent będzie pomocny. Macie doświadczenia z nim?
6) Nie udało mi się znaleźć w sieci sposobu na wyłączenie kontroli trakcji. Myślę o jakimś zhackowanym sofcie w sterowniku w aucie. Czy myślicie, że to będzie nie możliwe?
7) Na 2017 rok jest zapowiedziana wersja GT. Jak podają będzie miała 105? 110? KM. Ma też mieć miej agresywną esp. Czy myślicie, że wtedy może się pojawić możliwość skopiowania softu z wersji GT i wgrania do TCe 90? (jasne, że oprócz tego pewnie trzeba będzie minimum zmienić dolot, ale to normalne)
Szczególnie te dwa ostatnie kwestie, to może być mrzonka, a bawiłem się evoscanem w moim mitsubishi i dużo można było osiągnąć. Ogólnie Twingo jest strasznie nam się podoba, koncepcja napędu w tyle również. Szkoda tylko, że Renault "strzela sobie w kolano" nie udostępniając trybu wyłączenia kontroli trakcji.