Strona 1 z 2

po wymianie sondy

Post: 16 mar 2014, 12:47
autor: dequ
Witam mam pytanko czy spotkał sie ktoś że wywalało błąd sondy za katem czyli p0136 mimo jej prawidłowej pracy.?
No i wymieniłem ją na inna sprawną niby ok ale i tak wywala ten błąd .Czy może to być spowodowane chwilową jakąś graniczną wartością napięcia?po przekroczeniu której jest p0136?aha silnik to D4F 702 16 zaworowy.ps a jakie macie wy napięcia na swoich sondach może ktoś wie pozdro >haha

Re: po wymianie sondy

Post: 16 mar 2014, 18:50
autor: Sasio
Ja miałem tak że sonda za katem praktycznie leżała na wykresie.
Za autem śmierdziało jajkiem, w DDT pokazywało obwód grzania sondy lambda.
Wymieniłem na identyczną z D7F i problem się rozwiązał

Re: po wymianie sondy

Post: 16 mar 2014, 19:20
autor: dequ
witam Sasio sonda za katem ma właśnie taki wykres po nagrzaniu leży na ok 0.8v małe ampli. Ale ten błąd .ps czy ta przed katem taka sama jak ta za?

-- 16 mar 2014, 19:24 --

I ta 2 sonda jest do diagnostyki tylko prawda nie ma wpływu na czasy wtrysku jak 1 ?

-- 16 mar 2014, 19:26 --

Sasio mam jeszcze pytanko jak ja czyli żona ma w dowodzie moc 43 kw czyli ok 60 koni?nie za mało na 16 v nigdzie chyba nie znalazłem nawet na stronie renault takiej mocy?

Re: po wymianie sondy

Post: 16 mar 2014, 20:23
autor: Sasio
Daj zdjęcie silnika to Ci powiem co masz.
43kW to 60 konny silnik 1.2 D7F 8V
55kW to 75 konny silnik 1.2 D4F 16V

Sonda tylna jak mi leżała, w momencie zejścia z obrotów i nagrzania się podskakiwał na sekundę ząbek, i wtedy dalej leżała.
Wymieniłem ją i nie widziałem wykresu, ale wime że jest sprawna bo DDT pokazuje brak błędów

Re: po wymianie sondy

Post: 16 mar 2014, 22:03
autor: dequ
ok jak zrobię zdjęcie ale napewno d4f plastikowy kolektor pokrywa zaworów oznaczenia plus oznaczenia pod migaczami i chyba 2002 już odeszli od 8v ? pozatym po wpisaniu d4f702 w Google jest zdjęcie takie samo .może błąd w dowodzie albo silnik zmieniamy ale w aso po vinie że to 16 w innym że 8 .

Re: po wymianie sondy

Post: 17 mar 2014, 7:45
autor: Sasio
8V i 16V szły równorzędnie w czasie produkcji od 2001 roku.
Daj mi nr VIN to Ci powiem wszystko o Twoim autku razem z wyposażeniem (od 2002 mogę dekodowac).
Blotniki mogły być wymieniane, ale jak na plastiku masz napis Renault 1.2 16V to masz D4f i blad w dokumentach, który trzeba odkręcić.

Re: po wymianie sondy

Post: 18 mar 2014, 0:28
autor: dequ
ok jutro vin a sonda po autoadaptacji przyzwyczaiła się i nie wywala błędów ECU i wykres jest oki.teraz została pokrywa zaworów do zmiany bo pekniety plastik przy srubie i się poci .
Sasio pozdro bo dużo ogarnięte jest.

-- 18 mar 2014, 0:37 --

ps.może i blotniki zmieniane ale do malowania oznaczenie by trzeba zdjąć jak przyklejane to nikt by nie przyklejal z powrotem chyba że przykrecane to dziury i wtedy rozumiem .

Re: po wymianie sondy

Post: 18 mar 2014, 6:37
autor: Sasio
Na klej są.
Podasz VIN to Ci powiem co i jak gdy go rozkoduje.
Wraz z VIN podaj tez datę pierwszej rejestracji auta za granica , lub w Polsce jeżeli to jest auto krajowe.

Re: po wymianie sondy

Post: 18 mar 2014, 8:07
autor: dequ
VF1C06C0526821967 , 13.05.2002 ,silnik tak jak mówiłem zdjęcie z neta ,http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/twingo-motor-55-kw-75ps-,1149ccm3,fuer-d4f-702,d4f-704/178838511-223-1013.

Re: po wymianie sondy

Post: 18 mar 2014, 16:28
autor: Sasio
VINowo po oznaczeniu C06C widać że masz 16V, dekoder VIN widzi tylko jakie tablice miało auto 302AWT31