Dzisiaj jest 19 wrz 2018, 19:29 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Przepalanie się bezpiecznika 25A w skrzynce bezpieczników.

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

nexpron

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 12 gru 2013, 13:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2002

Przepalanie się bezpiecznika 25A w skrzynce bezpieczników.

Post28 paź 2015, 18:07

Witam,

Renault Twingo 2002 Expression, silnik D4F 1.2L 16V .
Akumulator dwumiesięczny, sprawny.
Czujnik uderzeniowy sprawny.
Pompa paliwa, przed zapłonem, uruchamia się standardowo na 3 sekundy.
Świece wymienione 6 tygodni temu, razem z olejem.
Czujnik położenia wału wymieniony na nowy.

Mam problem z przepalającym się bezpiecznikiem 25A, położonym w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, na obrazku nr 20 (fusible injection). Dochodzi i odchodzi od niego biało-czerwony, gruby kabel. Wymieniam bezpiecznik na nowy, żaba uruchamia się bez najmniejszego problemu. Przejadę około 5 km i znowu przepala się ten sam bezpiecznik. Sytuacja powtórzyła mi się już sześć razy. Oprócz świateł, nie mam włączonych więcej urządzeń, typu klimatyzacja, radio. Pogoda nie ma na to wpływu, tak samo, jak i rodzaj nawierzchni. Cztery razy stało się to na drodze równej jak stół, dwa po przejechaniu może ze 20 metrów za skrzyżowanie po postoju. Sprawdzenie napięcia czy natężenia na tym bezpieczniku nie wskazuje na wahania. Elektromechanik powiedział, że nie ma zwarcia; pół samochodu można wymienić, zanim się dojdzie do tego, który z podzespołów uległ faktycznej awarii.
Czy ktoś z Was ma pomysł, jak znaleźć taką usterkę?

Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 paź 2015, 22:18 przez nexpron, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

alexanderpirat

  • Posty: 338
  • Rejestracja: 25 lut 2013, 1:47
  • Lokalizacja: Pruszków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Przepalanie się bezpiecznika 25A w skrzynce bezpiecznikó

Post28 paź 2015, 18:44

Ten sam bezpiecznik przepalił się u mnie podczas jazdy uniemożliwiając ponowny rozruch motoru. Następnie przepalał się po przekręceniu kluczyka i pompa nie startowała. Ani cewka ani pompa w moim przypadku nie były winne. Na schemacie właśnie te odbiorniki są podłączone pod bezpiecznik 25A.

Sam tego nie naprawiłem, bo auto padło na trasie. Elektromechanik znalazł zwarcie w wiązce od (jak to określił) prądniczki zabudowanej na skrzyni biegów. Podobno jest to jakimś cudem poza schematem, nie wiem. Tyle się dowiedziałem przy odbiorze auta.
Fakt: Z tyłu na skrzyni jest zabudowany pionowo czujnik prędkości z wtyczką.

Niewiele pomogłem ale może, to Ci da jakiś trop.
Obrazek Gasoline95, motor K7M

Najtańsze OC/AC dla młodych kierowców przed 30ką http://YouCanDrive.pl - dodatkowy kod zniżkowy 5% : kontakt na PW
Offline

nexpron

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 12 gru 2013, 13:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2002

Re: Przepalanie się bezpiecznika 25A w skrzynce bezpiecznikó

Post28 paź 2015, 19:21

Dla mnie wygląda to w ten sposób, że po tych 5 kilometrach włącza się jakieś urządzenie i bezpiecznik trafia szlag. Ale sprawdzę to. Inne pytanie, co to może być, że idzie takie zwarcie, że przepala bezpiecznik o takim natężeniu? Sprawdziłem resztę bezpieczników, w tym również w strefie komfortu i wszystkie są całe.
W schemacie elektrycznym zaznaczyłem ten bezpiecznik. Dalej ścieżka rozgałęzia się i idzie na przekaźnik pompy paliwa (236) oraz przekaźnik odcinający układu wtryskowego (238). Poprawcie mnie, gdyby zwarcie przeszło przez 236, to bezpiecznik 10A, położony w tej samej skrzynce, byłby przepalony pierwszy. Z drugiej strony za 238 jest elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem (120), do którego podłączona jest cała masa urządzeń. Zapewne, żeby potwierdzić, że akurat tą ścieżką idzie zwarcie, musiałbym włożyć między 238 a 120 bezpiecznik (około 20A) przejechać te 5 km, żeby nastąpiło zwarcie.

Obrazek

Z drugiej strony, może to być zwarcie od alternatora, który ma osobny obwód, a że zwarcie idzie dalej, to przepala bezpiecznik.Z niewiadomego powodu musiałem wymienić akumulator dwa miesiące temu, bo w czasie jazdy nagle padł (po około 20 km jazdy).

Obrazek

-- 30 paź 2015, 15:45 --

Przyczyną zwarcia okazała się sonda lambda, która była wbita w resztę układu wydechowego. Po nagrzaniu się (przejechaniu tych około 5 km) następowało zwarcie przez karoserię.

Wróć do Diagnostyka

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość