Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 19 mar 2024, 11:05 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Twingo III

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Masaccio

  • Posty: 716
  • Rejestracja: 12 lis 2007, 20:56
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Twingo III

Post20 kwie 2013, 12:31

No ale elektryczne samochody są na razie dość drogie, kangoo Z.E. i Fluence Z.E. kosztują ponad 100 tys. jak bym miał wydać tyle na samochód to już bym wolał taki, który daje frajdę z jazdy a nie pseudo ekologiczny shit.
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1570
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 13:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Twingo III

Post20 kwie 2013, 18:11

Megane RS (i to już chyba nawet z pakietem Cup),czyli najszybszy obecnie hot hatch, kosztuje 105 tysi, co byśta wolały elektro-Kangoo czy Megane RS? Auto elektryczne w tej klasie to żadna alternatywa podobnie jak np Yaris hybrydowy nie jest alternatywą wobec zwykłego Yarisa a Cinquecento Elettra nie było alternatywą wobec wersji benzynowych, nawet najdroższego Sportinga (cena!!!). Wersje "eco" są niemal wyłącznie po to aby zademonstrować światu jak to bardzo ekologiczny jest producent. Sensu nabiorą dopiero wtedy, gdy ich kierowcy będą korzystali z przywilejów takich jak np. w Skandynawii (darmowy wjazd do miasta i parkowanie, darmowa energia elektryczna w punktach "tankowania" w mieście, dofinansowanie przy kupnie).
Obrazek
Obrazek
BTW 5 drzwi w klasie A/miejskiej nie ma większego sensu, takie auta cywilizowane społeczeństwa kupują jako wózki na zakupy lub jako pierwsze auto w życiu dla młodego człowieka tuż po zdobyciu prawka. To ma być małe, tanie, proste i sprytne w mieście. A statystyczny samochód w porannym korku przewozi 1.1 pasażera (jeden i jedna dziesiąta!!!!) więc druga para drzwi (ba, nawet drugie drzwi) przydają się sporadycznie. I tak większość osób posiadających auta klasy A ma też auta rodzinne "na trasę". Dlatego większego sensu nie mają również sedany/kombi na bazie aut klasy A czy B. Jeśli już istnieją, przeznaczone są na rynki państw biedniejszych (tak jak np Thalia była stargetowana na Polskę, Turcję, Ukrainę, a Siena/Palio na Amerykę Łacińską + j.w.) No i zazwyczaj są strasznie brzydkie!!!!
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 10:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: Twingo III

Post20 kwie 2013, 18:58

Czytam wypowiedzi kolegów i mam swoje przeciwne zdanie.
Wszystkie rozwiazania technologiczne mają swoje odzwierciedlenie w zdobyczach techniki i dają napęd kolejnym odkryciom.
Już kiedyś był taki spór między koniarzami a kolejarzami.
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1570
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 13:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Twingo III

Post20 kwie 2013, 19:43

Tyle, że ten "postęp" jest powodowany chęcią zysku (psujące się auta oraz normy emisji spalin wymuszają kupno coraz to nowszych aut, a coraz większy ich stopień skomplikowania implikuje niemożność ich serwisowania we własnym zakresie, czyli kolejne korporacyjne zyski). Pamiętajcie, że kiedyś auta tworzyli pasjonaci, dziś tworzą je koncerny. Celem pasjonatów było pokazanie światu na co ich stać, celem koncernów jest zysk (i tylko zysk) a nie stworzenie lepszego produktu. Jeśli myślisz, że obecne auta są lepsze czy bardziej "eko" od tych produkowanych kilkanaście lat temu, oznacza to, że marketingowcy osiągnęli to co chcieli. Aby ludzie uwierzyli, że gorsze jest lepsze a mniej trwałe jest bardziej przyjazne środowisku.
Obrazek
fotka ukradziona z http://www.zlomnik.pl/
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline
Awatar użytkownika

Masaccio

  • Posty: 716
  • Rejestracja: 12 lis 2007, 20:56
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Twingo III

Post20 kwie 2013, 21:02

Pokaż ty mi panierysku, gzie jest ta fotka na zlomnik.pl, nawet nie wiesz skąd kradniesz ;)
Jak już jesteśmy przy złomniku, to jest też test elektrycznej renówki :)
http://www.zlomnik.pl/index.php/2012/11 ... ult-twizy/
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1570
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 13:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Twingo III

Post20 kwie 2013, 21:32

Bo to sam złomnik ten obrazek zrobił :) Na jego fanpejdżu je w zdjęciach...
EDIT
hahaha to nie o Twingo tylko o tym elektrycznym czymś ale i do Twingo III pasuje jak ulał

"A ja widzę, że mało Renault w Renault, ale i tak go lubię. Ma przecież wycieraczkę i spryskiwacz, dzięki czemu liczne wyrazy uznania, np. PEDAŁ pisane grubym markerem zejdą bez wyłażenia z tego… auteczka za uczciwe pieniążki."
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2013, 21:47 przez panrysiek, łącznie zmieniany 1 raz
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Twingo III

Post20 kwie 2013, 21:46

To nie jest tak że teraz nie potrafią robić aut, po prostu nie chcą.
Zobaczcie autobusy czy ciągniki siodłowe ew. sprzęt ciężki do kopalni i kamieniołomów.
Kosztują 10 x więcej co auto luksusowe, a nie są powlekane złotem, przy czym nie rdzewieją, rozrząd wytrzymuje setki tysięcy albo jest na łańcuchu.. da się tylko trzeba chcieć, ale po co coś co się nie psuje, a taki autobus już swoje zyski dla fabryki przyniósł.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1570
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 13:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Twingo III

Post20 kwie 2013, 23:13

Okres amortyzacji takiego np autobusu miejskiego jest wielokrotnie dłuższy niż auta osobowego dlatego osobówki opuszczają firmy po 2-4 latach, autobusy jeżdżą po 20 i więcej lata (podobnie jak koparki, dźwigi itd itp). Księgowy z marketingowcem na spółę projektują osobówki zamiast inżynierów z mechanikami.
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Poprzednia

Wróć do Newsy i testy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron