Dzisiaj jest 18 paź 2018, 21:55 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Twingo III

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1567
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 14:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Twingo III

Post17 kwie 2013, 23:58

Wygląd matizopodobny- wąski i wysoki, pierwsze Twingo było szerokie (najszersze w swojej klasie i szersze od np. równolegle produkowanego Clio) sprawiając wrażenie rozdeptanej żaby :), same gówniane silniki (tzn. z mikroturbinką), których trwałość nie przekracza pewnie znacznie okresu gwarancji, 0 silników wolnnossących, na płycie podłogowej Smarta, czyli jednego z najgorszych aut nowożytnych (nie chodzi o stylistykę czy 2 miejsca, to akurat ma swój sens, lecz o awaryjność i niedopracowane rozwiązania- np skrzynia biegów przerzucająca biegi w 15 sekund ;) ).
Chyba jedyną zaletą wobec Twingo I i II jest potencjalnie 'fun-2-drive' tylny napęd ale 1.w tej klasie i tak tego nikt nie doceni (czy wiecie, że np. 80% kierowców BMW serii 1 sądzi, że ma auto FWD? Co będzie wśród przyszłych kierowców Twingo RWD?), 2. w połączeniu z silnikiem z tyłu da to kiepski rozkład mas (Twingo to nie Porsche!) i pewnie aby to jechało jakoś będą musieli wrzucić sto elektronicznych systemów o nazwach składających się z 3 literek, z których awaria każdego spowoduje unieruchomienie lub wręcz autodestrukcję auta :)
Twingo II już było (IMO) koncepcyjnym krokiem wstecz wobec rewolucyjności Twingo I, ten koncept uważam za kontynuację rujnowania dobrej niegdyś marki.
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline

maciej1486

  • Posty: 879
  • Rejestracja: 06 wrz 2012, 7:39
  • Lokalizacja: Nakło- kuj-pom
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1995

Re: Twingo III

Post18 kwie 2013, 0:12

Tylko twingo I budzi we mnie wspomnienia...
im nowsze tym bardziej zakręcone...
Zakładanie centralnych zamków/ sterowników centralnych zamków!
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 11:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: Twingo III

Post18 kwie 2013, 8:46

Sasio pisze:Megane, Fluence, Laguna, masz sedany.


Myśle że Thalia jest najbliżej Twingo ,chociaż jest to clio II ,1.2 16V 75KM , 1.4 8V 75KM i 1.4 16V 98KM.
Za jakieś 3 lata stanie się opcją w wozach za 5k zł wyprodukowanych od 2000r.
Offline
Awatar użytkownika

Jesse

  • Posty: 1039
  • Rejestracja: 06 maja 2005, 20:24
  • Lokalizacja: Tychy
  • Silnik: -

Re: Twingo III

Post19 kwie 2013, 18:24

Ale lipa, zakup takiego auta jest zupełnie bez sensu i może go tłumaczyć tylko to, że może się komuś po prostu podobać.
Biorąc pod uwagę to co pisze PanRysiek z czym oczywiście się zgadzam oraz moją osobistą opinie na temat elektroniki w samochodach (zwłaszcza w Renault) i do tego namiastka silnika jaka ma być montowana w tym Twingo nasuwa mi się na myśl tylko jedno : TRZYMAĆ SIĘ Z DALEKA OD TEGO PIEPRZONEGO KOMPUTERKA NA KÓŁKACH !!!
Ps. 0,9TCe - buhahahahaha, to może od razu 0,45TwinTurbo?
Marcin, zwykle z Izabelą :-P ,
C3G 1994r - było, D4F 2004r - było, Megane Grandtour Luxe Privilege 1,6 16V - jest.
Offline

luke

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 09 lut 2013, 18:41
  • Lokalizacja: Kraków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Twingo III

Post19 kwie 2013, 20:00

Też mam podobne odczucia :(
Wielką zaletą Twingo jest prostota konstrukcji, a co za tym idzie tania eksploatacja, łatwe naprawy, niedrogie części. Teraz ta przesadna elektronika i uturbione, wyżyłowane silniki. Jak się popsuje to sam nic nie naprawisz. I o to pewnie chodzi...
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1567
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 14:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Twingo III

Post19 kwie 2013, 21:15

Taki Fiat np wprowadził do 500ki silnik TwinAir (0,9T- 2 cylindry), który pali tyle co jednostka 4-cylindrowa a hałasuje jak 126p bis ;) Dziennikarze a zwłaszcza marketingowcy Fiata spuszczali się nad tym silniczkiem, wręcz został silnikiem roku któregoś tam, a obecnie nikt nie kupuje 500ek z tym motorkiem, dominują albo podstawowe proste 1,2 albo mocne i dynamiczne (w wersji Abarth). TwinAir nie jest ani prosty ani dynamiczny i przy okazji jeszcze drogi. Jedyną jego zaletą może być niska emisja CO2 ale kogo to obchodzi w Polandii gdzie opłaty nie zależą od emisji spalin. Nie wiem jak Wy ale 'I don't give a fuck'.
Dla mnie ekologia to produkowanie trwałych niezawodnych aut służących przez lata a nie mikro-turbo-eco-pierdów, wymienianych co 4 lata i palących o 1-1,5l mniej (za to mających 7 uchwytów na kubki i dozownik zapachów ;) ) niż paskudnie nieekologiczne silniki wolnossące.
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline
Awatar użytkownika

dziki2300

  • Posty: 156
  • Rejestracja: 17 lut 2013, 17:16
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Twingo III

Post19 kwie 2013, 21:50

Sasio pisze: Laguna, masz sedany.

tu Cię Sasio troszku poniosło :D

-- 19 kwie 2013, 19:55 --

ale chętnie zobaczę Lagunę w sedanie , w sumie może to fajnie wyglądać ;)
Offline
Awatar użytkownika

Masaccio

  • Posty: 712
  • Rejestracja: 12 lis 2007, 21:56
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Twingo III

Post20 kwie 2013, 11:13

panrysiek pisze:Nie wiem jak Wy ale 'I don't give a fuck'.
Dla mnie ekologia to produkowanie trwałych niezawodnych aut służących przez lata a nie mikro-turbo-eco-pierdów, wymienianych co 4 lata i palących o 1-1,5l mniej (za to mających 7 uchwytów na kubki i dozownik zapachów ;) ) niż paskudnie nieekologiczne silniki wolnossące.


Tu się z Tobą zgadzam, ale jak tak dalej pójdzie to nie będzie co kupić z nowszych samochodów, dlatego trzeba dbać o żaby, nie służą latami :)
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2960
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 6:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Twingo III

Post20 kwie 2013, 11:34

To jest już tak od kilku lat.
Grupa VAG, i silniki TFSI, TSI, czyli fajne autka pokroju A3 a jest mega lipa z silnikami, z kolei jeździłem 2.0 TDI i jakoś mi nie przeszkadzał.
Fajne są silniki typu Smarta 0.9, uturbiona kosiarka która pada po parunastu tysiącach km, ale buta to ma.
Moje Twingo
Obrazek 15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
Obrazek 06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline
Awatar użytkownika

mike

  • Posty: 420
  • Rejestracja: 19 cze 2011, 22:36
  • Lokalizacja: Tarnowskie Góry
  • Silnik: D4F LEV 16V (75KM)
  • Rocznik: 2006

Re: Twingo III

Post20 kwie 2013, 12:45

Pierwsze Twingo które ma 5 drzwi to jest moim zdaniem na "+". Tylnia klapa stylizowane z nowych modeli Volvo. Fajną alternatywa jest elektryczna jednostka.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy i testy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość