Nadinspektor ds. czystości żaby
- Posty: 2962
- Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
- Lokalizacja: Szczecinek
- Silnik: D4F 16V (75KM)
- Rocznik: 2003
Nie no ok sigur zadam jedno zwykłe pytanie i odpowiedz mi na nie.
Vibe Black Air 12 1600W czyli 550W RMS - sub
CarPower HP1502 1x500W RMS bridge - wzmak
Do wzmacniacza kable o przekroju 10mm2 :
- głośnik nie daje rady - gra płytko i słabo
- na wzmacniaczu przygasają kontrolki
- świeci się lampka protect pokazująca zbyt słabe zasilanie
- końcówka kabla się spala pozostaje zwęglona miedź i urwana końcówka kabla
- kable się grzeją
Do wzmacniacza kabel o przekroju 35mm2:
- głośnik gra normalnie
- nie gasną kontrolki
- lampa protect wyłączona
- kable zimne
- końcówki całe
Dlaczego skoro w tramwaju na 90mm2 można postawić kilka tysięcy W poboru mocy i nic.. a tu zwykłe pareset W.. więc teoretycznie 2.5mm2 by wystarczyły na zasilanie.
Lećmy dalej, schodząc z tematyki audio.
Halogeny w Twingo poliftowym.
Dokopałem się do instrukcji podłączenia oryginalnego zestawu do Twingo poliftowego - czyli ramki, halogeny, nożyk do cięcia, i kabelki w izolacji plastikowej karbowanej.
Kilkanaście metrów łącznie kabla, przekaźnik, włącznik i halogeny, kabelki grubość z izolacją ok 1mm(0.5mm2 czy mniej)...i zrobiłem na identycznych parametrach kabli tą samą instalację, polutowane wszystko itd... kable czerwone, przekaźnik nadtopił obudowę i się przykleił do deski rozdzielczej.. wszystko podłączone zgodnie z instrukcją Renault i na tych samych grubościach kabli ( eliminujemy oporniki i inne cuda elektroniki bo tam ich nie ma - halogen z wtyczką i kabel do przekaźnika itd)... a halogeny 55W !
Podjechałem do elektronika który na dzień dobry puścił mi wiązkę "że jak chcę spalić auto to niech dam mu zapałki - będzie miał frajdę"... i nakazał zakup kabli 2.5mm2...
Szybka wizyta w hurtowni elektrycznej i oczywiście Panowie pukali się w głowę, kto do instalacji samochodowej stosuje takie kable, że jestem dziwny, a elektryk głupi bo takie kable do 1kW przewodzą bez problemu... i zakupiłem 6M x 1.5mm2 oraz 6M x 2.5mm2...
Przekaźnik zarówno oryginalny Renault jak i zamiennik na kablach 1.5mm2 się mega grzał już po 5-10s włączenia halogenów.
Zmiana na grubszy 2.5mm2 (taki jak zasilający silnika 1 z 3 kabli) wyeliminował grzanie się przekaźnika i kabli.
Świeci troszeczkę mocniej niż oryginalna instalacja Renault na zwykłych kablach.
Vibe Black Air 12 1600W czyli 550W RMS - sub
CarPower HP1502 1x500W RMS bridge - wzmak
Do wzmacniacza kable o przekroju 10mm2 :
- głośnik nie daje rady - gra płytko i słabo
- na wzmacniaczu przygasają kontrolki
- świeci się lampka protect pokazująca zbyt słabe zasilanie
- końcówka kabla się spala pozostaje zwęglona miedź i urwana końcówka kabla
- kable się grzeją
Do wzmacniacza kabel o przekroju 35mm2:
- głośnik gra normalnie
- nie gasną kontrolki
- lampa protect wyłączona
- kable zimne
- końcówki całe
Dlaczego skoro w tramwaju na 90mm2 można postawić kilka tysięcy W poboru mocy i nic.. a tu zwykłe pareset W.. więc teoretycznie 2.5mm2 by wystarczyły na zasilanie.
Lećmy dalej, schodząc z tematyki audio.
Halogeny w Twingo poliftowym.
Dokopałem się do instrukcji podłączenia oryginalnego zestawu do Twingo poliftowego - czyli ramki, halogeny, nożyk do cięcia, i kabelki w izolacji plastikowej karbowanej.
Kilkanaście metrów łącznie kabla, przekaźnik, włącznik i halogeny, kabelki grubość z izolacją ok 1mm(0.5mm2 czy mniej)...i zrobiłem na identycznych parametrach kabli tą samą instalację, polutowane wszystko itd... kable czerwone, przekaźnik nadtopił obudowę i się przykleił do deski rozdzielczej.. wszystko podłączone zgodnie z instrukcją Renault i na tych samych grubościach kabli ( eliminujemy oporniki i inne cuda elektroniki bo tam ich nie ma - halogen z wtyczką i kabel do przekaźnika itd)... a halogeny 55W !
Podjechałem do elektronika który na dzień dobry puścił mi wiązkę "że jak chcę spalić auto to niech dam mu zapałki - będzie miał frajdę"... i nakazał zakup kabli 2.5mm2...
Szybka wizyta w hurtowni elektrycznej i oczywiście Panowie pukali się w głowę, kto do instalacji samochodowej stosuje takie kable, że jestem dziwny, a elektryk głupi bo takie kable do 1kW przewodzą bez problemu... i zakupiłem 6M x 1.5mm2 oraz 6M x 2.5mm2...
Przekaźnik zarówno oryginalny Renault jak i zamiennik na kablach 1.5mm2 się mega grzał już po 5-10s włączenia halogenów.
Zmiana na grubszy 2.5mm2 (taki jak zasilający silnika 1 z 3 kabli) wyeliminował grzanie się przekaźnika i kabli.
Świeci troszeczkę mocniej niż oryginalna instalacja Renault na zwykłych kablach.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
07.06.2014 - 01.08.2014
25.10.2014 - 27.11.2014
Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
15.08.2010 - 19.06.2011
23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
07.06.2014 - 01.08.2014
25.10.2014 - 27.11.2014
Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !