Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 28 mar 2024, 11:49 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Wymiana paska rozrządu Twingo 2 1,2 75KM

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

qljerry

  • Posty: 72
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 13:36
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D4F LEV 16V (75KM)
  • Rocznik: 2007

Wymiana paska rozrządu Twingo 2 1,2 75KM

Post23 paź 2022, 16:13

Ale nie tylko paska. Również jego napinacza. A w przypadku gdy auto kupiliśmy również pompy wody. Przy okazji wymieniamy pasek napędu alternatora i sprężarki klimatyzacji wraz z napinaczem.
Minęło juz pięć lat od ostatniej wymiany paska rozrządu i mimo niskiego przebiegu (45000) przyszła pora na wymianę. Dlatego że niski - postanowiłem nie wymieniać pompy wody.

Pijąc przy okazji dłubania kawę zorientowałem się ze czynność wymiany w tym aucie jest dość prosta. Warto więc podzielić sie z Wami - namawiając do samodzielnego serwisu.

Jak to zrobić?
Trzeba mieć: "żabę" lub inny podnośnik.
"Kobyłkę" (40cm) by na niej ustawić auto po zdjęciu prawego koła.
Nasadki 1/2 cala: 18,17,16
przedłóżkę 1/2 cala długości około 30cm
Nasadki 1/4cala 10 (długa) i 8 (długa)
płaski klucz 20, 13
torx T20, torx typu "bit" T45
Przydałby się klucz udarowy do odkręcania koła i śruby dolnej wału korbowego.

Podnosimy autko. Nie podkładajcie podnośnika pod próg a zajrzyjcie głębiej i zobaczycie podłużnicę i tam podstawcie. Kobyłkę również tam podłóżcie np pod mocowanie ramy pomocniczej silnika.
Zdejmujemy koło. przednią cześć nadkola (zapewne urywamy plastikowy kołek mocujący nadkole) odkręcamy jeden wkręt mocujący nadkole do błotnika i dwa pod zderzakiem.
Teraz wleczemy żabę pod silnik. Potrzeba będzie przygotować coś by nie pogiąć miski olejowej. Od biedy zwinięta na grubo nogawka starych jeansów. Podnosimy silnik w okolicy korka spustowego miski olejowej. Na początek ociupine by odprężyc poduszkę silnika. Zaglądamy do niej, widzimy silnik się ciut podniósł. Mamy to! Odkręcamy poduszkę z podłużnicy i silnika. I chwila grozy - silnik się odchylił! :D Nic to! Odczepcie przewód paliwowy z osłony paska rozrządu. Znowu podnośnikiem (obserwować co się dzieje!) unieście troche silnik, będzie łatwiej zdemontować górną (aluminiową) część osłony paska. Jest tam cztery śruby M8 na klucz 10mm. Odkręcamy. wyjmujemy i widzimy górne koło rozrządu i napinacz. Jak się już napatrzymy to... odkręcamy rolke napinająco pasek alternatora. rolka 20mm sruba bit T45 z nałozonym odpowiedznik płaskim kluczem (u mnie 10mm). Ten system napinania powoduje u mnie torsje - okropny pomysł! Odkręcamy. Na sto procent wypadnie element siedzący w prowadnicy rolki przy silniku który póżniej trzeba "jakoś" wsadzić na miejsce.
Zdejmujemy pasek. Teraz delikatnie opuszczamy silnik do momentu gdy w prawym nadkolu pod podłużnicą zobaczymy koło pasowe wału korbowego i jego śrubę. Tę najłatwiej odkęcić kluczem udarowym. Zdjąc a własciwie samo spadnie koło pasowe i odkręcić reszte osłon. A teraz YT i film continenatla jak ustawic rozrząd.
https://www.youtube.com/watch?v=nOmiz5tCGnY&t=224s
I dlatego jest to proste! Pasek ma znaczniki i strzałki.
Co do blokad wałków. Jeśli ustawimy wszystko na znaczki i dokładnie znaki na pasku pasują na znaki na rolkach - jest wszystko ok. Bardzo ważne by zrobić to tak jak na tym filmie. Dolna rolka, wokół pompy i górna. żeby sprawdzic czy wszystko jest ok kręcimy (srube wkecic w wał) w prawo 6 obrotów - znaki na wałku rozrządu i wale korbowym mają być tam gdzie znaczki na obudowie. Można te wszystkie znaczki zaznaczyc białym korektorem dla lepszej widoczności. 1 tłok w gmp to ten od strony rozrządu a gmp to górne martwe położenie - czyli tłok maksymalnie u góry. Zakładam że skoro rozkreciliście to i złożycie. :D Męka to ta rolka napinająca pasek alternatora. Jej gniazdo ma listwe zębatą a ona zębatkę. pod listwą na silniku trzeba umieścić tę nieszczęsną prostokątną podkładke z otworem śruby tej rolki, troche skręcic i umiejętnie napiąć i do krecic srube torxem.
Jesli będzie trzeba udostępnie momenty dokręcania z Vivid workshop. Ja jak stary mechanik dokręcam na czuja. Warto uważnie i mocno dokręcic nakrętke napinacza paska rozrządu!!!!

Yyyy a odkręciliście przewód minus z akumulatora? :D

p.s. Jeśli ktoś ma jakies uwagi bądz chce mnie poprawić - śmiało piszcie!

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron