Fachowy filtr kabinowy - mod by sasio
: 27 wrz 2013, 23:17
Hej.
Poczyniłem pewne kroki i...
Oryginalny filtr kabinowy - a dokładniej stelaż są do zamówienia w ASO - zagranicznym, bo w PL to raczej ciężko.
Numer części 7701409323, koszt 40€ (stelaż) + 10€(filtr).
Montuje się to pod ukosem, z wykorzystaniem tylnej śrubki między nerkami grodziowymi.
Filtr wkładany między dwa plastikowe uchwyty - uszczelnia komorę nie same nerki, i starcza na 15 tys. km.
Próbowałem sam stelaż/uchwyt zrobić, i mam nawet jego kształt, jednak odrysowując wraz z proporcjami, i powielając to na karton ni jak nie chciało to wejść, ani tym bardziej pasować, do tego jeszcze fakt że filtry które są dostępne w hurtowni jako zamienniki oryginałów są po prostu za duże - toteż postanowiłem trochę się przyjrzeć głębiej, i jak dostanę to wymontowane albo sam wymontuje, to ogarnę tematykę i jakieś schematy i inne cuda.
Do w/w kwestii jeszcze zapewne powrócę, jednak już wiem że będzie ciężko, mianowicie, uszczelnienie komory jest dość małe, a filtry zamienne np. od innych aut mają wielkość jak pół twingo, a także podpórka seryjna wykonana z plastiku nie wiem jaką ma spełniać funkcję, skoro w tym Twingo co widziałem jej nie było...
Toteż, postanowiłem zmontować sobie filtr kabinowy, prosty w swojej prostocie a zresztą bardzo łatwy do montażu, no i oczywiście spełniający swoje zadanie.
Pierwszą rzeczą będzie zakup filtra kabinowego - ja wybrałem od VW Sharana ( 1.9TDI z Niemiec, od lekarza IGŁA ZOBACZ TERAZ) gdyż na szerokość jest najmniejszym filtrem - tylko 11cm, a długości hmm z 50cm.
Całość starcza na dwa razy tj. 4 sztuki filtra.
Numer katalogowy to MAX Gear KF-6020, koszt 25zł.
Posłużyłem się chwytami powietrza wymontowanymi z innej żaby, pod wymiar.
Na szerokość wychodzi 19 "żeberek", docinam to nożykiem introligatorskim.
Po docięciu na długość wychodzą 4 sztuki - czyli po 1 sztukę na 1 "chwytak".
Nacinamy narożnik gdyż tylko góra będzie się trzymać na plastiku (od strony grodzi).
Montujemy to na zasadzie wcisku, gdyż jest to prasowany kilkukrotnie papier z plastikiem, trzyma się mocno.
Można na niemocowanym końcu dołożyć gumki, jednak zasysanie powietrza przez dmuchawę skutecznie je dociska.
..i zamontowane
Poczyniłem pewne kroki i...
Oryginalny filtr kabinowy - a dokładniej stelaż są do zamówienia w ASO - zagranicznym, bo w PL to raczej ciężko.
Numer części 7701409323, koszt 40€ (stelaż) + 10€(filtr).
Montuje się to pod ukosem, z wykorzystaniem tylnej śrubki między nerkami grodziowymi.
Filtr wkładany między dwa plastikowe uchwyty - uszczelnia komorę nie same nerki, i starcza na 15 tys. km.
Próbowałem sam stelaż/uchwyt zrobić, i mam nawet jego kształt, jednak odrysowując wraz z proporcjami, i powielając to na karton ni jak nie chciało to wejść, ani tym bardziej pasować, do tego jeszcze fakt że filtry które są dostępne w hurtowni jako zamienniki oryginałów są po prostu za duże - toteż postanowiłem trochę się przyjrzeć głębiej, i jak dostanę to wymontowane albo sam wymontuje, to ogarnę tematykę i jakieś schematy i inne cuda.
Do w/w kwestii jeszcze zapewne powrócę, jednak już wiem że będzie ciężko, mianowicie, uszczelnienie komory jest dość małe, a filtry zamienne np. od innych aut mają wielkość jak pół twingo, a także podpórka seryjna wykonana z plastiku nie wiem jaką ma spełniać funkcję, skoro w tym Twingo co widziałem jej nie było...
Toteż, postanowiłem zmontować sobie filtr kabinowy, prosty w swojej prostocie a zresztą bardzo łatwy do montażu, no i oczywiście spełniający swoje zadanie.
Pierwszą rzeczą będzie zakup filtra kabinowego - ja wybrałem od VW Sharana ( 1.9TDI z Niemiec, od lekarza IGŁA ZOBACZ TERAZ) gdyż na szerokość jest najmniejszym filtrem - tylko 11cm, a długości hmm z 50cm.
Całość starcza na dwa razy tj. 4 sztuki filtra.
Numer katalogowy to MAX Gear KF-6020, koszt 25zł.
Posłużyłem się chwytami powietrza wymontowanymi z innej żaby, pod wymiar.
Na szerokość wychodzi 19 "żeberek", docinam to nożykiem introligatorskim.
Po docięciu na długość wychodzą 4 sztuki - czyli po 1 sztukę na 1 "chwytak".
Nacinamy narożnik gdyż tylko góra będzie się trzymać na plastiku (od strony grodzi).
Montujemy to na zasadzie wcisku, gdyż jest to prasowany kilkukrotnie papier z plastikiem, trzyma się mocno.
Można na niemocowanym końcu dołożyć gumki, jednak zasysanie powietrza przez dmuchawę skutecznie je dociska.
..i zamontowane